![]() |
|
|||||||
| Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Dagens inlägg | Sök |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
|
TJa!!
Undrar om nån vet en bra hjulinställning som inte sliter så in i helvete med däck? Min supra sliter däck som bara faan. Ha det gött...
|
|||
|
|||
|
Orginal funkade bra för mig. Men det kanske du inte har just nu. Brukar ju skeva upp sig med åren..
|
|||
|
|||
|
Vet inte alls vad jag har nu. När jag köpte bilen så var den sängt, så nu vet jag inte. Var hos en kille men vågade inte ändra på nåt. Ville bara kolla om det bara är min bil som sliter så jävla mycket däck.
|
||||
|
||||
|
Jag rekomenderar NB Gummi i Sthlm, dom har erfarenhet av mkiv.
|
|
|
|||
|
|||
|
Håller helt klart med Rainman, NB Gummi är riktigt bra! (ställde mina vinklar hos dom)
Hur man än åker så är hjulvinklar, enligt mig, väääldigt viktiga. Testa dig fram vad som passar dig bäst, beroende på vad och hur du kör. Jag gillade inte de vinklar som "är orginal", ställde mina på följande vis: Camber fram: -2,5° Toe fram: 0,0° Caster fram: 3,5° Camber bak: -2,0° Toe bak: 0,10° Måste säga att dem vinklarna sliter mycket på däcken om man kör på allmänväg. :-) Men dem greppar bra när man kommer till en bana :-) Citat:
|
|||
|
|||
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| tappa en hjul idag! | turbo_joel | Skitsnack | 26 | 2006-05-06 00:22 |
| S: (Cykel) Någon i GBG som vill komma i form på 2 hjul? | Honken_gbg | Bilar | 3 | 2006-01-25 17:21 |
| Inställning av Apexi AVC-R & AFC-2 ? | jordanson | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 8 | 2005-07-22 23:48 |