![]() |
|
|||||||
| Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Dagens inlägg | Sök |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
|
Nu när jag skulle sätta dit intercoolern, 600x300x76 eller vad den är så tycker jag nog att de blir lite bök att få in den bakom balken.
Skiljer sig årsmodellerna? Jag har en Fläkt framför kylaren på min supra, är de för att man har AC eller vad är den till för? har sett andra som monterat FMIC och inte haft den där fläkten, känns inte som den är sådär jätteliten heller. eller fläkt för Oljekyl för automatlådan? Har dessutom en lite mindre fläkt på andra sidan som jag misstänker är till ACn. Då menar jag den fläkten som sitter framifrån sett på kylaren. Blir de att kapa i balk-jvln nu eller? eller om man kör utan den, brinner de upp då? :) Detta är en 94:a automat TT.. Senast redigerad av packe den 2009-02-07 klockan 19:01. |
|
|
||||
|
||||
|
Automaten har en extra fläkt för kylning.
Den mindre fläkten är till AC'n som jag sa i telefon. Lycka till :)
|
|||
|
|||
|
Hur gjorde du med fläkten?? Tog du bort den bara eller ersatte du den med någon mindre variant?
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
troligtvis blir de balken som ryker... |
|
|
|||
|
|||
|
Alltså, hur viktig är den där fläkten??
Fan kommer inte kunna sova om jag får detta ur världen :D Bör man ha kvar den? |
|
|
||||
|
||||
|
Fläkten för lådan bör du nog ha kvar ja.
AC fläkten kan man slänga nånstans... är väl bara riktigt varma sommardagar som den behövs.
|
|||
|
|||
|
Citat:
Utan den stora fläkten på vanliga kylaren framifrån sett... |
|
|
|||
|
|||
|
Hej,jag har samma fläkt på min(ombyggd automat) men det satt ingen balk fram så jag kör utan den,är väl bara för orginal stötfångaren som den sitter där,för med doluck front sitter det inga fästen i den.
|
|||
|
|||
|
Citat:
Då jag kör med orginalfront så tror jag dessutom att jag har mindre utrymme än när man kör med någon 3:e parts front. Ska ut o mäta o greja imorgon tänkte jag, se hur man kan lösa detta, kan ju dokumentera o ta lite bilder.. Ska bara veta hur jäkla trött jag är idag, sömnlös för detta igår, ;) |
|
|
|||
|
|||
|
hade samma problems med min.. fick flytta in allt så långt det gick.. (autolådans kylning) och sen sätta den nya FMIC så tajt som det gick.. men balken kvar.. man får skära bort lite ur kjolpaketet (ca 20mm) men det går = )
|
![]() |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| kylarvattenb fmic | volvo_jonny | Teknik Mkiv | 2 | 2008-09-01 12:58 |
| Ta bort fläkt vid montering av fmic? | mx_3 | Teknik Mkiv | 7 | 2008-06-10 00:18 |
| Fmic | Ande | Teknik Mkiv | 21 | 2008-02-29 13:43 |
| Montering FMIC med orginal front. | endastrobin | Teknik Mkiv | 16 | 2008-01-27 00:47 |
| Fmic | volvo_jonny | Teknik Mkiv | 4 | 2007-09-25 23:00 |