SMR - Forum  

Gå tillbaka   SMR - Forum > Teknik > Teknik Mkiv
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-03-10, 09:20
Haakan1 Haakan1 är inte uppkopplad
Mini Supramannen member

Reg.datum: Mar 2004
Standard N/A

om man skulle turbokovertera en N/A bil hur mycket strul skulle det vara till varje besiktning? är det bara att pilla bort tyrbon lr e det en MASSA strul med många grejor?

och om man skulle turbokonvertera en n/a bil å siktar på kanske max 400hk e det nånting som e klenare i den som man dessutom måste byta?
Gammal 2004-03-10, 09:41
Rainmans avatar
Rainman Rainman är inte uppkopplad
Moderator
Supramannen member

Reg.datum: Mar 2003
Standard

En mk3 eller mk4 ?

--> Bensinskatteupproret <--
Gammal 2004-03-10, 13:51
Mini Supramannen member

Standard

hehe mk4 naturligtvis :) inga antika leksaker för mig :D
Gammal 2004-03-13, 18:20
Mini Supramannen member

Standard

hmm 115 views å inget svar....verkar inte bara vara jag som inte kan nånting..
Gammal 2004-03-13, 18:36
Tigerstorm Tigerstorm är inte uppkopplad
Admin - Webtomte
Supramannen member

Skicka ett meddelande via ICQ till Tigerstorm
Standard Re: N/A

Hejsan! Förlåt jag kanske är fel person som svarar men jag ska försöka svara på dina frågor efter vad jag vet.. :oops:

Citat:
Ursprungligen postat av Haakan1
om man skulle turbokovertera en N/A bil hur mycket strul skulle det vara till varje besiktning? Är det bara att pilla bort tyrbon lr e det en MASSA strul med många grejor
Ja du skulle bli tvingad att varje gång du ska besiktiga bilen plocka av turbon och byta till orginal grenrör , kanske byta avgassystemet till orginal och annat om du har modiferat mera.. Det är mer strul än vad "jag" tycker är nödvändigt, Vill du ha en turbo supra så köper du en Supra Turbo från början är det bästa rådet jag och nog många andra kan ge dig!

Citat:
Och om man skulle turbokonvertera en n/a bil å siktar på kanske max 400hk e det nånting som e klenare i den som man dessutom måste byta?
Ja du skulle bli tvingad och byta en del vad jag vet.. vet inte exakt vad du får byta men ett tips är soppa systemet,spridare å osv, kammar, vet inte ifall kolvar,stakar osv. är samma som i turbo motorn men annars får du nog byta det med..

Som sagt jag anser att det inte är värt att köpa en N/A och sedan turbokonvertera.. Satsa rätt från början istället!

Kolla ifall SMR inte kan importera hem en Supra TT åt dig istället!

Mvh

Martin
Gammal 2004-03-13, 18:46
Thomas T66 Thomas T66 är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Standard

eller så bygger du din drömbil skiter i att besiktia (hade jag gjort) eller ser till att skaffa en kontakt på sbp annars kan ni glömma allt va det heter med trimmade supror om ni inte vill tokmeka dit sura orginal grejer vartenda år vill säja.

:D
Gammal 2004-03-13, 18:49
Tigerstorm Tigerstorm är inte uppkopplad
Admin - Webtomte
Supramannen member

Skicka ett meddelande via ICQ till Tigerstorm
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas T66
eller så bygger du din drömbil skiter i att besiktia (hade jag gjort) eller ser till att skaffa en kontakt på sbp annars kan ni glömma allt va det heter med trimmade supror om ni inte vill tokmeka dit sura orginal grejer vartenda år vill säja.

Eller kör olagligt å skiter i att stanna inför polisen när dom ser att ditt fordon inte är besiktigat och sen när du åker fast å åker in i finkan så glöm för guds skull inte att INTE tappa tvålen i duschen :shock:

Nemen det är såhär å ha en sportbil i dagens Sverige
Det fuskas med allt när det gäller SBP.. å att ha en kontakt där , är som att ha kopior av sankte pers nycklar till himmelriket ;)

Mvh

Martin
Gammal 2004-03-13, 18:52
Thomas T66 Thomas T66 är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Standard

elerså betalar man 800 spänn och fortsätter att njuta av sin drömbil...
Gammal 2004-03-14, 13:28
Mini Supramannen member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas T66
elerså betalar man 800 spänn och fortsätter att njuta av sin drömbil...
hahaha jo det e sant har inte haft körkortet på 4 år iaf så det borde iofs sprolla :)
Gammal 2004-03-14, 13:31
Mini Supramannen member

Standard Re: N/A

Citat:
Ursprungligen postat av djsomeone
Hejsan! Förlåt jag kanske är fel person som svarar men jag ska försöka svara på dina frågor efter vad jag vet.. :oops:

Citat:
om man skulle turbokovertera en N/A bil hur mycket strul skulle det vara till varje besiktning? Är det bara att pilla bort tyrbon lr e det en MASSA strul med många grejor
Ja du skulle bli tvingad att varje gång du ska besiktiga bilen plocka av turbon och byta till orginal grenrör , kanske byta avgassystemet till orginal och annat om du har modiferat mera.. Det är mer strul än vad "jag" tycker är nödvändigt, Vill du ha en turbo supra så köper du en Supra Turbo från början är det bästa rådet jag och nog många andra kan ge dig!

Citat:
Och om man skulle turbokonvertera en n/a bil å siktar på kanske max 400hk e det nånting som e klenare i den som man dessutom måste byta?
Ja du skulle bli tvingad och byta en del vad jag vet.. vet inte exakt vad du får byta men ett tips är soppa systemet,spridare å osv, kammar, vet inte ifall kolvar,stakar osv. är samma som i turbo motorn men annars får du nog byta det med..

Som sagt jag anser att det inte är värt att köpa en N/A och sedan turbokonvertera.. Satsa rätt från början istället!

Kolla ifall SMR inte kan importera hem en Supra TT åt dig istället!

Mvh

Martin
visst kan han få importera en men han e ju så jävla dyr :) kollade uk lite dom ligger nästan på halva priset å en bit uppåt....iofs högerrunkat men va fan får ju en fräsch extrabil för mellanskillanden

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:54.