SMR - Forum  

Gå tillbaka   SMR - Forum > Teknik > Teknik Mkiv
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2004-02-29, 12:09
Krögarn Krögarn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 9
Standard Trimma JP-spec?

Hej

Jag funderar lite angående framtiden....tar in så mycket info jag kan om intressanta bilar för att få en uppfattning om det är nåt jag ska satsa på. Därför har jag några frågor:

Om man ska ha upp en japan-spec till ungefär 350-400k vad är det som måste uppgraderas/bytas?

Jag vet att det är andra kammar, turbos, MAP, spridare etc. i JP-versionen men hur långt räcker det som sitter i JP-versionen, räcker/håller det till 350-400hk?

Egenligen skulle man ha en EU-spec men priset drar iväg. Har sett en del UK-spec för bra priser men misstänker att man får vad man betalar för, därför har jag funderat lite på JP-spec som ju ligger bättre till i pris.

(Har testat och sökt men inte hittat svaren)

/Mvh
Andreas
Svara med citat
  #2  
Gammal 2004-02-29, 12:18
Supramannens avatar
Supramannen Supramannen är inte uppkopplad
Administratör
Site adminSupramannen member
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Vallentuna
Inlägg: 8 989
Skicka ett meddelande via ICQ till Supramannen
Standard

Hej

Du kommer till ca 400hk utan allt för mycket pengar
__________________
Porsche Gt2 "RS"
Mvh
Rickard
Svara med citat
  #3  
Gammal 2004-02-29, 16:40
Krögarn Krögarn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 9
Standard

Hej

Men vad behöver man då göra? Läste att för EU-spec:en så räckte det med luftfilter, catback, boostcontroller och downpipe så hade man bortåt 400hk. Kommer man lika långt med de relativt få modsen på JP-spec:en också?
Förmodar att man under resans gång mot de 400hk bör uppgradera kopplingen?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2004-02-29, 16:43
Bateman Bateman är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Alingsås
Inlägg: 403
Skicka ett meddelande via ICQ till Bateman
Standard

Skulle kunna tänka mig att det är samma mods oavsett spec för å nå ca 400hp!
Europa spec e ju fantastiskt överdimensionerad, spridare å kammar hänger ju med en bra bit upp i effekt!
Vet dock inte hur mkt det skiljer på turbosarna...

//Björn
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-16, 12:54
mojje mojje är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: västra götaland
Inlägg: 163
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Krögarn Visa inlägg
Hej

Men vad behöver man då göra? Läste att för EU-spec:en så räckte det med luftfilter, catback, boostcontroller och downpipe så hade man bortåt 400hk. Kommer man lika långt med de relativt få modsen på JP-spec:en också?
Förmodar att man under resans gång mot de 400hk bör uppgradera kopplingen?
samma mods på j spec för att nå ca 400 hk, är samma koppling på e spec som j spec, och den klarar ca 400 hk vid normal och rätt körning,

så downpipe,avg sys,en boost control av ngt slag,samt en bcc,och ca 1.2 i ladd så ligger du rätt nära 400hk
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-07-17, 17:45
Racer X Racer X är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Västerås
Inlägg: 118
Skicka ett meddelande via ICQ till Racer X
Standard

det är i princip samma saker som på en eurospec, avgas dp, bcc men det jag skulle rekommendera är turbosar från eur/us spec så slipper man proppen dvs "restriktorringen" i avgasröret.

Som en på jobbet sa till mig, klart fan din bil går sönder, du som sätter proppar i avgasröret, det är ju som att´försöka skita med en plugg i arshlet.
__________________
Supra Mkiv 6spd -93
9.65 / 249kmh
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-07-17, 18:13
Dante Dante är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Trelleborg
Inlägg: 609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Racer X Visa inlägg
Som en på jobbet sa till mig, klart fan din bil går sönder, du som sätter proppar i avgasröret, det är ju som att´försöka skita med en plugg i arshlet.
Hahaha...Humor :)
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-07-20, 03:50
Icesupra Icesupra är inte uppkopplad
Mini Supramannen member
Mini Supramannen member
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Blekinge
Inlägg: 53
Skicka ett meddelande via MSN till Icesupra
Standard

Lånar denna tråd lite.

Är det stor skillnad i storlek på Japn / Euro Turbosarna?
Hur mycke är max att kräma ur Euro turbosarna?

Automatlådan, hur mycke klarar den med utan ingrepp och hur stärker man upp en automatlåda?

Conny
__________________
Supra MKIV TT -94 Silvermetallic.
Min första Supra.
http://web.telia.com/~u39702008/index.htm
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-07-20, 15:20
Rainmans avatar
Rainman Rainman är inte uppkopplad
Moderator
Supramannen member
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Sthlm-Åkersberga
Inlägg: 5 355
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icesupra Visa inlägg
Hur mycke är max att kräma ur Euro turbosarna?
Conny
ca 450hk...
__________________

--> Bensinskatteupproret <--
Svara med citat
Svara


Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Skillnad mellan euro spec, j-spec, us spec ? Stefan Palm Teknik Mkiv 5 2006-10-01 17:17
Trimma en gt-4? Ezetil Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 3 2006-01-21 20:14
Trimma Celica?? MarreX Allmänt 2 2005-09-21 13:03
Trimma R32 GT-R bert0 Allmänt 1 2005-03-04 08:49
Om man skulle trimma mer Supramannen Allmänt 58 2003-07-14 21:57


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:06.


Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.