![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hej.
Jag har varit och kikat på en MK3:a. Jag genomförde det rekommenderade "expansionkärls testet". Med andra ord jag körde bilen hårt några kilometer och sen stannade jag och tittade vad som hände i expansionskärlet. I expansionskärlet hände ingenting. Jag såg inte en enda bubbla men däremot så pös det från kylarlocket. Är detta något allvarligt eller kan det bara vara locket som inte är riktigt tätt? /Douglas |
|
||||
|
||||
![]() Visst KAN det bara ha varit kylarlocket som inte är tätt....för att vara säker skulle jag ta med mej ett annat lock & åka & testa samma sak igen.
|
|
|||
|
|||
![]() Japp, kylarlocket kan faila, men gör som Reine sa, testa med ett annat lock...
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kan vara som dom säger! Men det märks direkt om du har "onormal" kompression i kylaren om du fyller fullt med vatten ( i kylaren, ej i exp.kärlet) när den går på tomgång och se vad som händer när du varvar lite försiktigt Är den just så sjunker nivån lite pga vattenpumpen drar iväg med vattnet innan det hinner fyllas på uppifrån. Om det däremot forsar över hela tiden, så välkommen i klubben och fatta kärlek till overallen. Låt oss hoppas på det första alternativet Men det knäpper och gurglar till lite om det är varmt ute och det är kört hårt ett tag,just när locket är öppet eller på väg att öppna till exp.burken (Öppna INTE kylarlocket då) >RoL<
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Kylare? | Infaustus | Teknik Mkiv | 2 | 2007-03-13 08:24 |
EGR-kylare | RSP | Teknik Mkiv | 1 | 2006-11-26 15:00 |
Höjd på mkiv kylare? | Björck | Teknik Mkiv | 0 | 2005-10-22 21:13 |
S: Orginal kylare MKIV | Xantim | Delar | 1 | 2004-11-05 19:23 |