SMR - Forum  

Gå tillbaka   SMR - Forum > Teknik > Teknik Mkiv
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-22, 23:26
AnesNsupra AnesNsupra är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Dec 2009
Standard ta bort varvstoppet,

MIn supra är BPU och jag kör TTC, tycker det är jobbigt när man tävlar i tex 1an med varvstopp för turbon kommer så sent så man kommer upp i varvstoppet direkt och man förlorar som fan på det, hur tar man bort det? mvh
Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 23:50
Meatos Meatos är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Dec 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AnesNsupra Visa inlägg
MIn supra är BPU och jag kör TTC, tycker det är jobbigt när man tävlar i tex 1an med varvstopp för turbon kommer så sent så man kommer upp i varvstoppet direkt och man förlorar som fan på det, hur tar man bort det? mvh
Varvstoppet finns där av en anledning, ligger väl på 6500 original så det är väl tillräckligt när du får ladd vid 4000 och då spinner det ju bara. spinner lika mycket om du varvar 10000 men då håller inte motorn särkilt länge. Träna på att hitta grepp på 1an och lägga i 2an i rätt läge istället, det kommer du tjäna betydligt mer på.
Gammal 2010-03-23, 00:04
Supramannen member
Supramannen member

Standard

jo men syftar inte på att ligga och varva 10 000:P , snarare på att slippa komma upp i stoppet man förlorar som fan på det, när jag köpte bilen var stoppet borttaget tror jag varvade typ 8000 när jag provkörde den för första gången men ESC tog ner den till 7000 som den är på nu
Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 00:04
Apanzor Apanzor är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: May 2007
Standard

Du menar alltså att du är villig att skrota spisen pga att du växlar för långsamt?
Höjja varvstopp med org spis kom igen du vet bättre än så!
Träna stenhårt med växlingarna, shortshift är bra och fråga några här på forumet som är duktiga på att spaka om deras knep o trix så ska du se att du blir kung på spaka!
Lycka till i sommar...!
// P
Gammal 2010-03-23, 00:09
Supramannen member
Supramannen member

Standard

får nog ta och börja träna igen :P, är halvt handikappad med vänstra handen ingen känsla till något men ajja får träna på när jag fått min nya koppling nuvarande funkar knappt bara slirar och har sig får väl se hur lång tid det tar innan den kommer från staterna:P ska nog fixa shortshift också när jag är på G med lådan
Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 00:11
Supramannen member
Supramannen member

Standard

Citat:
jo men syftar inte på att ligga och varva 10 000:P , snarare på att slippa komma upp i stoppet man förlorar som fan på det, när jag köpte bilen var stoppet borttaget tror jag varvade typ 8000 när jag provkörde den för första gången men ESC tog ner den till 7000 som den är på nu
Förstår ändå inte meningen med att varva över 6500. När man startar på 1an i ett race med gatdäck har man ju inte plattan i mattan utan man pumpgasar för att försöka hitta fäste sen lär man sig när det går tillräckligt fort så man kan lägga i 2an och utan att tappa ladd. Du förlorar ju bara om du kör på 1an så länge att du varvar 8000 har och har grepp. har kört ttc själv och varvstopp på 6500 så jag har erfarenhet av detta.
Gammal 2010-03-23, 00:12
Supramannen member
Supramannen member

Standard

jo vet sjukt drygt när skiten bara spinner:P älskar supror men stör mig på 1an ! snart köper jag slicks och kör med det på gatan haha eller awd konverterar

förresten ingen av er killar som skulle kunna låna mig centrerings verktyget till kopplingen ? om ni skulle kunna posta det jag betalar frakten och en liten slant , får nämligen ingen med detta kittet:(
Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 00:18
Supramannen member
Supramannen member

Standard

Citat:
jo vet sjukt drygt när skiten bara spinner:P älskar supror men stör mig på 1an ! snart köper jag slicks och kör med det på gatan haha eller awd konverterar

förresten ingen av er killar som skulle kunna låna mig centrerings verktyget till kopplingen ? om ni skulle kunna posta det jag betalar frakten och en liten slant , får nämligen ingen med detta kittet:(
Går att byta koppling utan centreringsverktyg gjorde det själv precis. Gör omvänd ordning som när du tog bort den bara, det enda jobbiga är ju att skruva dit tryckplattan på svänghjulet genom inspektionsluckorna men går rätt fort. tänk på att kryssdra bara.
Gammal 2010-03-23, 00:21
Supramannen member
Supramannen member

Standard

underlättar ju med :P, ska kolla med toyota om dem har något man kan hyra typ tvekar på det för dem fattar inte ett piss men ja värt ett försök:p
Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 06:57
suprakarlsson suprakarlsson är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Sep 2009
Standard

jag centrera mid oz 2 skiviga med tumen o ögat
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Dör bort på tomgång. NIKKE Teknik Mkiv 0 2009-05-25 21:35
msn virus - hur tar jag bort det? Nybörjaren Skitsnack 9 2007-10-11 21:53
Ta bort ac kompressorn kroktorparen Teknik Mkiv 6 2007-06-12 21:19
Hur få bort fronten? slöfis Allmänt 1 2007-02-18 09:37
TA BORT TRÅDEN Johan@W Teknik Mkiv 5 2006-03-27 14:07

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:02.