SMR - Forum  

Gå tillbaka   SMR - Forum > Allmänt > Allmänt
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-03, 06:58
suprakarlsson suprakarlsson är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Sep 2009
Standard oljud låda mkiv 93a

hej på er alla.. Ny supra ägare sedan måndags.. har strävat efter en supra i 5 år o nu har ja den.. tyvärr börja det lite kass för mig. köpte bilen på ESC i älmhult..

Prioblemet: När ja kolla o testa bilen första ggr så e där oljud från koppling/låda?? Jag sa till dem att så ska det väl inte låta, jo det ska det sa dem.. sitter en 3 skivig på den så det ska rassla..ok,,Jag fråga dem 3 ggr... köper bilen och åker hem.. men ändå kännde ja på mig att allt e inte som det ska så ja börja forska lite.. rätta mig om jag har fel..

Om man har en 3 skivig så rasslar den lite när du trycker ner, typ lösa plåtar oljud.. det köper ja inga problem.. men när du släpper kopplingen började typ banka och låta illa..Ok det låter typ inget när den e kall utan ju varmare den blir ju mer låter det. typiskt urtramningslager tycker jag, sen har ja snackat med massa polare som e lika biltokiga som jag. Och dem säger att det låter som från botten stocken. När man smyger i väg i 1an rasslar det lite från lådan tycker ja o nu tycker ja att växlarna trillar inte i utan det känns lite som om det ligger skit i vägen för få i växlar. Ska testa en kompis kompis supra idag o se hur hans e.. Vad säger ni? vanligt med bottenstocken eller kan urtramningslager göra detta på supra??? sitter lättat svänghjul enl dem också. bilen har rullat 15t, kommer från japan.. mvh,nervös supra ägare
Svara med citat
Gammal 2009-09-03, 10:19
prosty prosty är inte uppkopplad
Administratör
Site adminSupramannen member

Reg.datum: Jul 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till prosty Skicka ett meddelande via MSN till prosty
Standard

Vänd tillbaka till de som sålde den, be dem kolla så att det är rätt lådolja och rätt mängd i den.

Citat:
Ursprungligen postat av suprakarlsson Visa inlägg
hej på er alla.. Ny supra ägare sedan måndags.. har strävat efter en supra i 5 år o nu har ja den.. tyvärr börja det lite kass för mig. köpte bilen på ESC i älmhult..

Prioblemet: När ja kolla o testa bilen första ggr så e där oljud från koppling/låda?? Jag sa till dem att så ska det väl inte låta, jo det ska det sa dem.. sitter en 3 skivig på den så det ska rassla..ok,,Jag fråga dem 3 ggr... köper bilen och åker hem.. men ändå kännde ja på mig att allt e inte som det ska så ja börja forska lite.. rätta mig om jag har fel..

Om man har en 3 skivig så rasslar den lite när du trycker ner, typ lösa plåtar oljud.. det köper ja inga problem.. men när du släpper kopplingen började typ banka och låta illa..Ok det låter typ inget när den e kall utan ju varmare den blir ju mer låter det. typiskt urtramningslager tycker jag, sen har ja snackat med massa polare som e lika biltokiga som jag. Och dem säger att det låter som från botten stocken. När man smyger i väg i 1an rasslar det lite från lådan tycker ja o nu tycker ja att växlarna trillar inte i utan det känns lite som om det ligger skit i vägen för få i växlar. Ska testa en kompis kompis supra idag o se hur hans e.. Vad säger ni? vanligt med bottenstocken eller kan urtramningslager göra detta på supra??? sitter lättat svänghjul enl dem också. bilen har rullat 15t, kommer från japan.. mvh,nervös supra ägare
Gammal 2009-09-03, 10:44
Supramannens avatar
Supramannen Supramannen är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Supramannen
Standard

Låter inte rätt medd det där bankade ljudet, supra lådor med lättat och flerskiviga koppligar låter visserliga massor men inte nått bankande
Svara med citat
Gammal 2009-09-04, 10:00
Supramannen member
Supramannen member

Standard

jag byta olja igår.. röd atf autmat olja.. fylle på tills det rann över i hålet.. blev tystare men fortfarande lite oljud..
Svara med citat
Gammal 2009-09-04, 15:10
packe packe är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Mar 2008
Skicka ett meddelande via MSN till packe
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av suprakarlsson Visa inlägg
jag byta olja igår.. röd atf autmat olja.. fylle på tills det rann över i hålet.. blev tystare men fortfarande lite oljud..
automatolja??? då lär du ju garanterat få problem.
Gammal 2009-09-04, 15:28
Supramannen member
Supramannen member

Standard

det stå en lapp på lådan att det ska vara röd ATF automa olja
Svara med citat
Gammal 2009-09-04, 18:52
Supramannens avatar
Administratör

Standard

Det ska va supra orginal v160 olja eller motsvarande inte standar automat atf olja
Svara med citat
Gammal 2009-09-05, 12:53
grafstrom grafstrom är inte uppkopplad
Supra mini Supramannen member
Supra mini Supramannen member

Reg.datum: Feb 2008
Standard

är den 6vxl?

Svara med citat
Gammal 2009-09-05, 14:09
Supramannen member
Supramannen member

Standard

ja..enl castrol kan man ha trans x olja.. (automatolja) och till manuella.. den e ljus brunn.. funkar den?
Svara med citat
Gammal 2009-09-05, 14:10
Supramannens avatar
Administratör

Standard

Och enligt toyota ska man ha derras rätta auto olja i auton och samma med manu, sen får man gambla själv, jag vet hur jag gör
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
oljud,skrik,gnissel vad ?? okley_78 Teknik Mkiv 9 2009-02-17 16:48
MKiV låda SupraROX Teknik Mkiv 3 2005-12-06 02:04
6 trinns manuell låda til mkiv Toyparts Delar 9 2004-10-04 16:16
K: MKIV 6 vxl låda samt bakklump sleeplezz Delar 11 2004-08-24 12:49
Automat låda Mkiv APU Teknik Mkiv 10 2004-03-08 16:24

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:24.