SMR - Forum  

Gå tillbaka   SMR - Forum > Allmänt > Skitsnack
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-16, 22:13
Gasglad Gasglad är inte uppkopplad
Supra mini Supramannen member

Reg.datum: Oct 2006
Standard

Ferox: jo, vid något enstaka tillfälle hade den misstänt, men sedan var det borta lika fort som det kom varför jag inte tog problemet på allvar. Var ute och fullgastestade, provade grepp etc ett antal gånger innan eventet utan problem. Det var ju sämsta tänkbara som inträffade nu; bilen fick återkommande problem på finaldagen och slutade till och med att gå alls och fick köras 30 mil på transport till Stockholm, inte för att någon annan på eventet smilade åt mig för det, tvärtom alla var mycket hjälpsamma bla med hemtransport, men det kändes ju ändå som att man hade svansen mellan bena då man fick lifta hem om man säger så.

Det var nu två större problem som kom mer eller mindre samtidigt: sopparetur stopp OCH avbränd mapsensorslang. Varför hände det inte på min bakgata? :-) Man kan bara skratta åt elendet.
Svara med citat
Gammal 2008-01-17, 01:40
Ferox Ferox är inte uppkopplad
VIP Medlem
Supramannen member

Reg.datum: Mar 2003
Standard

Gasglad

Det där kan man kalla för otur, främst för dig som ägare, men också för oss andra som hejjade på, vissa bakom tangentbordet och andra direkt på plats :)

Efter en massa diskusioner på Zatzy fick man ett par PM av en viss, allmänt jobbig person som menade att vi "Supra anhängare" ska vara glada att SilverSupran överhuvudtaget medverkade då Gustav tog en väldigt stor risk genom att ens bara låta en gammal, väldigt modifierad bil vara med, då den annars inte platsar i sällskapet.

Där kunde jag förså argumenten. Trots att man kan både vara arg, eller besviken eller vad som helst egentligen över det han skrev så är det en stor portion sanning i det hela. Därför undrade jag om eventet 2007 var den enda chansen som en Supra fick i det gyllene gänget, eller är det faktiskt så att det finns en chans att vara med igen?
Svara med citat
Gammal 2008-01-17, 12:51
Gasglad Gasglad är inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2006
Standard

Ferox: Tror inte det var sista tillfället, och skulle man mot förmodan inte bli bjuden får man ordna ett eget event....han som vann är en kompis till mig så där har vi en bra start :-) Men nu är den ännu snabbare....Vad gäller problem så var det många som hade olika former av problem; RT12:an hade ruskit dåliga däck, en "ny" MB gick sådär, växellådan på Vipern "vred sig" så att föraren inte fick in växlarna etc. För att inte tala om de som var anmälda men som inte tordes komma eller köra eller som hade sådana problem att de inte kunde komma alls (bla en ny AMG DTM). De absolut flesta som var där var där för att de gillar balla bilar, jag hörde inget märkestjat (eller så är jag döv för sådant jag tycker är skitsnack). Det var en samling sköna gubbar och grabbar, vi hade kul, speciellt kvällen före.
Svara med citat
Gammal 2008-01-17, 13:08
prosty prosty är inte uppkopplad
Administratör
Site adminSupramannen member

Reg.datum: Jul 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till prosty Skicka ett meddelande via MSN till prosty
Standard

Tycker man sett flera gånger på filmer ÖVERALLT att supran visar sig vara en av de absolut bästa bilarna när det gäller prestanda på gatan eller strippkörning. sen att den är modifierad hör ju inte tid, run what you brung. En Supra är ju billigare än en McLaren men steker ju en iaf (med rätt sorts mods)

Hur många suprafilmer finns det inte på youtube när de steker hayabusor eller kör ifrån bilar som kostar 10 ggr så mycket.
Gammal 2008-01-20, 10:35
Ulriks avatar
Ulrik Ulrik är inte uppkopplad
VIP Medlem
Supramannen member

Reg.datum: Aug 2004
Standard

Tror nog det kommer att gå jätte bra på nästa event, fråga bara Gustav för en "rematch" så tror jag inte det ska vara några problem.

// André

Toyota Supra MKIV T78 -93
Euro Spec

www.garaget.org/ulrik
Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 21:40
BPUad BPUad är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till BPUad
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ferox Visa inlägg
Gasglad

Det där kan man kalla för otur, främst för dig som ägare, men också för oss andra som hejjade på, vissa bakom tangentbordet och andra direkt på plats :)

Efter en massa diskusioner på Zatzy fick man ett par PM av en viss, allmänt jobbig person som menade att vi "Supra anhängare" ska vara glada att SilverSupran överhuvudtaget medverkade då Gustav tog en väldigt stor risk genom att ens bara låta en gammal, väldigt modifierad bil vara med, då den annars inte platsar i sällskapet.

Där kunde jag förså argumenten. Trots att man kan både vara arg, eller besviken eller vad som helst egentligen över det han skrev så är det en stor portion sanning i det hela. Därför undrade jag om eventet 2007 var den enda chansen som en Supra fick i det gyllene gänget, eller är det faktiskt så att det finns en chans att vara med igen?
Det var inte sista tillfället... trust me... vi får se i maj :)
Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 02:08
Ferox Ferox är inte uppkopplad
VIP Medlem
Supramannen member

Standard

Låter väldigt bra måste jag säga. Låt spelen börja :)
Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 11:02
BPUad BPUad är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till BPUad
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ferox Visa inlägg
Låter väldigt bra måste jag säga. Låt spelen börja :)
Yes, dock så skall man ha klart för sig att det är sjuk snabba bilar på Gustavs event och det blir bara värre och värre för varje gång.. Får hoppas att det kommer en Koeningsegg CCR/CCX nu i maj, vet att dom kollade med HM's snubben förra gången men han kunde inte då. Finns ju några som känner Tom Bryant-Meisner där också, han var ju typ alla superbilar man kan tänka sig och han brukar ju rasta sina (det är ju hans bilar som brukar stå i Automotorsports monter på bilmässan).. kan bli hur bra som helst.
Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 23:54
Supramannens avatar
Supramannen Supramannen är inte uppkopplad
Administratör
Site adminSupramannen member

Skicka ett meddelande via ICQ till Supramannen
Standard

Planen är att vi ska komma med Jons ultima och då får nog dom flesta torka sig om munne
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 12:01
suprasam suprasam är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Standard

Är kitcars välkomna på Gustavs event jag menar en Ultima är ju inte inte ens en tysk kitcar ;-) då hade det alla gånger varit ok.
Citat:
Ursprungligen postat av Supramannen Visa inlägg
Planen är att vi ska komma med Jons ultima och då får nog dom flesta torka sig om munne
mm.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
JBR Streetcar event -07 Stefan Palm Skitsnack 0 2007-03-29 10:18
Silversupran Ishian Allmänt 9 2004-11-06 11:12
Drift Day - 31/7-04 - Ängelholm KristianAE86 Skitsnack 0 2004-07-18 00:40
Vallåkra Streetrace Event mr president Allmänt 0 2004-06-02 15:20
röd MKIV i ängelholm?? trav0lta Allmänt 9 2003-09-23 12:18

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:16.