SMR - Forum  

Gå tillbaka   SMR - Forum > Allmänt > Allmänt
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-28, 23:04
Dante Dante är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Oct 2006
Standard

Vafan tom min orginal koppling "klarar" såna pulls ju :) Nu har ja iofs inte 400hp+ i min heller. Hade dock ingen aning om att det inte var bra för kopplingen.

redan i grunden skiljer det juh 50HK!.

Min japs blev bänkad i england till 315RWHP och då var den HELT Orginal sånär som på ett öppet KN filter. Så då skulle det bara skilja 15hk för "min" del. Det varierar givetvis :)

Senast redigerad av Dante den 2008-04-28 klockan 23:07.
Svara med citat
Gammal 2008-04-29, 00:26
slöfis slöfis är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: May 2006
Skicka ett meddelande via MSN till slöfis
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av prosty Visa inlägg
Ja du Junior :) Få se ett tidkort först så snackar vi sen.
Tror inte den går bättre än min. Min går riktigt bra och det skiljer ju en del mellan euro o jp
Min förra supra jag hade hängde med Euro supror riktigt bra, Jag körde mot Ulriks och det gick jävligt jämt, då hade han fmic om det nu skulle göra något och jag hade BPU lika som honom!

Så jag tror inte det skiljer så himla mkt faktiskt..
Väger inte eurospec mer än japspec?

http://www.garaget.org/?car=25426
Svara med citat
Gammal 2008-04-29, 00:43
Turbo Skegget Turbo Skegget är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Mar 2003
Standard

Ämnet jap vs euro börjar bli tjatigt. Att jap skulle ha 50hk mindre än euro är enligt flera säkra källor både här i Sverige och i USA mot bevisat. Någonstans 20-30 hk är nog närmare sanningen. Själv tycker jag det är absurt att ha en högerstyrd kärra i ett land med högertrafik, men, men bara min åsikt. Denna bil som varit uppe tidigare skulle jag själv inte ha några problem att äga ifall konvereringen är utförd exemplariskt. Tror dock ej så är fallet om man läser Rickards tråd om vad som krävs för att göra en korrekt konvertering från höger till vänsterstyrd. Själv skulle jag satsa på den bil Rickard har annonserat ut istället, ok det skiljer 50000 men har man 300000 att lägga på en bil kan man nog krama fram 50000 till, och den silvriga har ju "lite" mera godis under huven.
Gammal 2008-04-29, 07:23
prosty prosty är inte uppkopplad
Administratör
Site adminSupramannen member

Reg.datum: Jul 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till prosty Skicka ett meddelande via MSN till prosty
Standard

Varför går inte japanspec lika fort på strippen då? Inga 11or på japanspec.

Vad jag kan tänka mig är att många som kör basic bpu får samma effekt med sina japan spec och eurospec, det finns dock folk som bänkat 440-450 hk på hjulen, det går inte med japanspec bilarna. När man börjar bli mer avancerad och tweakar bilen mer så kommer man längre med en eurospec. Iom att spridarna inte klarar mer på jp och att aggregaten inte orkar samma ladd.

Senast redigerad av prosty den 2008-04-29 klockan 07:32.
Svara med citat
Gammal 2008-04-29, 12:52
BPUad BPUad är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till BPUad
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av prosty Visa inlägg
Varför går inte japanspec lika fort på strippen då? Inga 11or på japanspec.

Vad jag kan tänka mig är att många som kör basic bpu får samma effekt med sina japan spec och eurospec, det finns dock folk som bänkat 440-450 hk på hjulen, det går inte med japanspec bilarna. När man börjar bli mer avancerad och tweakar bilen mer så kommer man längre med en eurospec. Iom att spridarna inte klarar mer på jp och att aggregaten inte orkar samma ladd.
Det är en onödig diskusison och du har helt rätt Prosty..

j-spec går inte lika fort som eurospec, jag har då aldrig ens varit i närheten av att bli ifrån körd av en j-spec när min var bpu+. Visa ett tidkort med en j-spec som har slutfart över 190km/h (utan AEM, lustagas och dyl då givetvis).. j-spec brukar ligga på 180-184... tror inte jag har sett någon på över 185km, som fingervisning hade jag 191,52km/h på Tullingen och då var det 25grader i skuggan och jag är inte den enda det är flera eurospec som har haft över 190km/h i slutfart.

Som Prosty säger fram med tidkorten isf, bänkning säger inte så mycket pga att det finns många olika bänkar/rullande landsvägar. Nu skall jag inte förstöra tråden mera.

/Per
Svara med citat
Gammal 2008-04-29, 14:58
Samuel_mkivs avatar
Samuel_mkiv Samuel_mkiv är inte uppkopplad
VIP Medlem
Supramannen member

Reg.datum: Oct 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Samuel_mkiv
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BPUad Visa inlägg
Det är en onödig diskusison och du har helt rätt Prosty..

j-spec går inte lika fort som eurospec, jag har då aldrig ens varit i närheten av att bli ifrån körd av en j-spec när min var bpu+. Visa ett tidkort med en j-spec som har slutfart över 190km/h (utan AEM, lustagas och dyl då givetvis).. j-spec brukar ligga på 180-184... tror inte jag har sett någon på över 185km, som fingervisning hade jag 191,52km/h på Tullingen och då var det 25grader i skuggan och jag är inte den enda det är flera eurospec som har haft över 190km/h i slutfart.

Som Prosty säger fram med tidkorten isf, bänkning säger inte så mycket pga att det finns många olika bänkar/rullande landsvägar. Nu skall jag inte förstöra tråden mera.

/Per

att man har lika mycket effekt och har olika tid på strippen så hänger det mycket på föraren också..
10,91sec 205km/h stock W58
Svara med citat
Gammal 2008-04-29, 15:22
Supramannens avatar
Supramannen Supramannen är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Supramannen
Standard

Slutfart sitter i moset
Svara med citat
Gammal 2008-04-29, 15:24
prosty prosty är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jul 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till prosty Skicka ett meddelande via MSN till prosty
Standard

Precis. Slutfart är mos, tid är mycket förare men givetvis har det med mos att göra. Svårt att tro att J-spec ägarna kör spec sämre än euroägarna. iom att j-spec inte gått 11or. Detär helt enkelt skillnad i effekt... :)
Gammal 2008-04-30, 01:14
WingsWest WingsWest är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Sep 2003
Standard

Prosty vi kan styra upp ett race om jag hittar dig i sommar.. :) hade varit kul att se.. sitter dock hybrid aggregat i bettan men borde väl va jämställt med en Eurospec.. enda skillnan är att silver skriker som en singel, vilket jag betvivlar en bpu gör..

Silver Supra MKIV 6vxl TT-94 steg 3 hybrider