![]() |
|
Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Har kommit rätt långt nu... Fått hem turbo kittet m.m Specen på bilen blir följande Boostlogic T67 bb uppgrade,waterline kitt 3" dp Tial wastegate Fluidyne Alukylare Hoosetec silicon slangar Setrab 19 raders oljekylare Nbm termostathus stålspunna slangar Setrav 19 raders Automat kylare 10" elfläkt Hks ställbara kamdrev Hks kamrem Hks Bc Greddy 3 row Greddy dump Aem sprut Aem mapsensor+temp givare Boostlogic Fuelrail Boostlogic 780cc injectors Walbro 255x2 Nbm hydraulics Bränsleledningar samt kopplingar An8 Aeromotive Btr Nbm billet Bränsle filter Boostlogic Auto uppgrade ny converter Trd diff D2 racing 356mm skivor 8 kolvs ok Trd lowering springs Zito-Titan 19" fälgar Blackline Trd kolfiber vinge Rmm läpp Kolfiber Euro spec Scoop (Svart) Ni får ursäkta om bilderna är lite plottriga kommer bättre endel är taget med mobilkamera.Ska uppdatera med riktigt bra kort under morgondagen. //Robin Senast redigerad av endastrobin den 2007-11-11 klockan 16:37. |
|
|||
|
|||
![]() Ser bra ut. Men hur långt har du kommit egentligen? Det kommer att hinna att få den klar till våren?
|
|||
|
|||
![]() Bilen kommer vara helt klar ett bra tag innan våren det som är kvar är följande.
Nerplock av gamla diffen och plocka ihop den nya. Montera sprut + mappning Växellådan Invänta den nya samt montering Omlack av vänster dörr Flockning av instrumentering kommer göras vecka 46:) |
|
|||
|
|||
![]() Hur många byggtimmar för att gå singel ? =)
|
|
|||
|
|||
![]() Fan vad nice! Var har du köpt fälgarna? :)
|
|
|||
|
|||
![]() Fälgarna köpte jag på bythjul.com
Var rätt tur att jag hittade just dom passade så förbannat fint! bilen har mkt kolfiber Vinge rmm läppen m.m Så fälgar i svart med polerad kant gjorde sig grymmt bra! Samt att euroscoopet kommer förbli svart alternativt draperat i kolfiber har inte bestämt mig än. Byggtimmar på en singelkonvertering beror mkt på ifall du köper ett färdigt kitt eller hur mkt du bygger själv. Bäst är att köpa ett färdigt kitt via typ Smr så får du färdigstämda grejjer som passar för ditt ändamål. Boostlogic har riktigt bra grejer och grym service! KOmmer mer bilder imorgon ska göra ett snyggare inlägg också med bra bilder bilder på diff m.m. //Robin |
|
|||
|
|||
![]() Okej, sitter dom bra med ET35? :) Eller du har spacers? Och passar dom över Euro bromsarna? (om du vet dvs) :)
|
|
|||
|
|||
![]() Dom passade helt perfekt!
Dock med Big brake kittet fram fick jag spacra ut 5 mm Jag vet inte hur mkt Euro oken bygger ut, |
|
|||
|
|||
![]() Fan det börjar bli fint fint... Kör hårt heheh :-)
|
|||
|
|||
![]() Fan vad nice, blir nog ett par sådana till min egen till våren :) Tror inte Euro oken bygger ut lika mycket som ditt D2 kit. Dock inte säker :)
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Projekt:- Samuels Supra MKIV. | Samuel_mkiv | Projekt | 146 | 2008-05-07 19:00 |
Photosession Robins mkiv | endastrobin | Allmänt | 10 | 2007-09-01 18:15 |
Robins supra mkiv:) | endastrobin | Projekt | 10 | 2007-08-01 21:53 |
Projekt - ToriBass - Toyota Supra MKIV | ToriBass | Allmänt | 44 | 2007-06-26 09:09 |
singelturbo | janan3 | Teknik Mkiv | 2 | 2005-10-05 13:00 |