![]() |
|
Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]() I detta fall är det inte ett batteri problem(mitt är nytt). Det hände mej en andra gång förra veckan igen. Jag kände igen detta samma problem som också hände mina föräldrars gamla Toyota 4Runner.
Denna SF tråd går igenom symptomerna: http://www.supraforums.com/forum/showthread.php?t=46889 Jag bytade ut start motorn förra Lördagen mot en "ny"(ombyggd utav Toyota). Detta är något man kan vänta sej att hända förr eller senare men är inte svårt att ta hand om. Håller tummarna och so far so good. 8)
|
||||
|
||||
![]() Har hänt här ett par gånger med
|
|||
|
|||
![]() Jag renoverade min startmotor sedan dess har det funkat great... men problemet låg inte där utan det var tändningslåset som var paj. Som jag förstod det var det glapp i mekaniken. Vilket i sin tur gjorde att den antagligen slagit till även när jag var ute o körde. Då kan vem som helst räkna ut hur bra det måste varit för startmotorn. Reaktionen hos firman som renoverade den var: "Har den här bilen varit utsatt för stöld?"
Startmotorn var totalt nedkörd, men nu är den hel o fin plus att jag bytte tändningslåset och problemet är ur världen.
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() När man startar upp bilen 1:a gången för säsongen säger det ofta klick men det är nog mer ngt typ av krälek som innfinner sig då :lol: .
|
|
|||
|
|||
![]() Kolla så kablarna inte oxiderat sönder som går till starten. Pga värme eller bara rost så leder de inte alltid ström som de ska (orkar inte läsa länken du skickade utan bara allmänt tips)
Byt ut kablarna till några grövre om de börjat risa sönder mvh
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
S: 18" Blitz Technospeed Z1 "Sålda" | APU | Delar | 6 | 2005-09-01 16:51 |
"Baksätet" på bilen | Skyracer | Allmänt | 9 | 2005-07-12 00:30 |
Hjälptips hitåt! =) Bilen vill inte starta... | exel | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 5 | 2004-06-24 20:10 |
Kände bara för att ta "en" bild jag med :) reine i | robert pentén | Skitsnack | 3 | 2004-02-08 17:58 |
Lite "meckar" bilder på bilen | D.N | Teknik Mkiv | 26 | 2003-11-26 00:26 |