![]() |
|
Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Igår kväll efter jobbet och en timme hos massören så begav jag mig till mitt garage för ett snabbt ihopplockande av bilen för årets sista åktur. Jag fixade med bilen till klockan var ungefär kvart i 8. Sen rullade jag ut från garaget för att ta en härlig sista tur. Tidigare så hade mitt laddtryck skenat för slangarna mellan wastegatarna var felkopplade. Där hade antagligen suttit en boost controller eller kanske en dump eller nått sånt. Iaf körde min vanliga rutt ner mot centrum och låg i trean när jag började gasa på från botten. När andra turbon gick i, precis i en sväng, så var jag inte observant utan svängde ganska kraftigt när rycket kom. Bilen slängde sig först med baken åt ena hållet jag styrde upp den mot andra hållet och då biter däcken. Sen svartnar de i ett par sekunder och jag vaknar till med ett förvirrat huvud och ett stort träd liggandes över hela bilen. Jag lyckas komma ur bilen själv och en kille som kom körande stannade till och sa åt mig att sitta ner och inte röra på huvudet. Jag såg bort mot bilen som såg ungefär en halv meter kortare ut. Jag hade kört in i ett träd som tryckt allt i fronten rakt in i bilen sen hade trädet knäckt rakt av och låg över hela bilen. Brandstationen låg 20 meter därifrån men där kom ändå två brandbilar och sen anlände ambulans och polis. Fick nackkrage m.m och åkte med ambulansen in till sjukhus för att se så allt var bra. Röntgenbilderna visade ingen och jag bröt inget men min nacke och rygg är inte bekväma idag. Ringde precis till toyota i helsingborg och dem hade inte fått in bilen än för den gick tydligen knappt att flytta. Snackade med en anna på toyota igårkväll oxå och han sa att den antagligen skulle bli skrotad för den var inte så troligt att de gick att rädda. Klart livet e de viktigaste och många av ens vänner befarade ju de värsta efter att ha sett bilen men inte sett eller hört nånting om mig. Men förhoppningsvis ska min nacke sluta besvära mig så snart som möjligt. Nu återstår bara striderna med försäkringsbolagen.
Ingen ska behöva få erfara de jag fick igår kväll. MVH Totte
|
||||
|
||||
![]() Inge bra.... :(
|
|
|||
|
|||
![]() Hoppas inte ryggen o nacken blir värre bara och tur att det inte gick värre för dig! (får hoppas det går över snart). Vet en vänsterstyrd manuell bpu, 11 000 mil till salu om din bil inte går att rädda.
mvh Hans |
|
|||
|
|||
![]() Fy satan va otäckt.
Har läst om endel som krockat med Supror i USA. Känns som om Supran e hyfsat säker att krocka med då många klarar sig utan alvarligare blödningar, benbrott m.m. Whiplash-skador m.m. får man ju räkna med oavsett bil. Skönt att du är såpass välbehållen och hoppas verkligen du slipper några mén för livet av detta Ta det försiktigt därute allihopa, kalla vädret ger dåligt grepp |
|
|||
|
|||
![]() Tur att det inte gick värre för dig.
Den var högerstyrd med massa godis va? Ska bli intessant att se vad du får för värdering på den av försäkringsbolaget, håll oss gärna uppdaterade. Blir det frågor om värde så visa annonser på vänsterstyrda manuella :D
|
|||
|
|||
![]() tråkigt som fan!
vi ska se om vi kan få hit den till jobb. kanske se om man kan lösa ut den från försäkringsbolaget för en billig peng? men men vi höres någon dag! så får du leta ny bil!==) ha det bra! lrya på dig/joel
|
|||
|
|||
![]() Läskigt! Hoppas du klarar dej från nackskador nu bara.
Är som sista åket i skidbacken.. ska man alltid skippa.
|
|||
|
|||
![]() Precis undvik första och sista åket så går det oftast bättre:)
|
||||
|
||||
![]() Otäckt och mycket tråkigt. Livet är ju klart viktigast. Du kan tänka på en ny bil senare. Ta hand om din hälsa just nu istället. :cry:
|
||||
|
||||
![]() Tråkigt
Många ungdomar nu förtiden som har supror och som inte kan ta han om effekten riktigt Är lömskt med 4-500hk och rwd så här på hösten Bra att du klara dig, bilar finns det fler om Hör av dig om du behöver hjälp med nått vi på SMR hjälper gärna till
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
jaha då blir man 31! | Bobban | Skitsnack | 14 | 2006-07-21 04:33 |
Varför blir det så här? | zammpa | Skitsnack | 2 | 2006-03-31 02:16 |
Japan-Spec Supra blir "Vänsterstyrd" | Tigerstorm | Allmänt | 24 | 2004-12-21 21:13 |
hur går det med Menhginins Supra, blir det nåt Birca? | RS2 | Allmänt | 2 | 2004-04-26 17:24 |
En supra blir till i 3D | munkY | Allmänt | 8 | 2004-01-19 14:15 |