![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hej
Har köpt en 2,5" downpipe med restriktorplatta och jag undrar om jag måste göra nått mer på bilen innan jag kan börja köra med den efter montering? måste jag mappa elr? sen hittar jag inte vart tidigare ägaren satt boostcontrollern? nån som vet vart man brukar sätta dom? Specen på bilen nu 550cc spridare, Walbro 255l bränslepump, Autobahn IC, Hks Sportfilter, Apexi Boost controller, Blitz Nur spec Tacksam för svar |
|
||||
|
||||
![]() Du bör ha en soppa dator och motstånd om du ska får det att funka med 550cc spridare, finns inget behov av spridar heller om du inte ska åka större turbos..
|
|||
|
|||
![]() men den funkar ju klockrent nu med 550 spridare kan de bli annorlunda när jag monterar på dpn soppa tryck osv?
|
|
||||
|
||||
![]() Då måste nått va gjort, för bara montera 550cc på en japs spec funkar ej
|
|||
|
|||
![]() de sitter hybridturbos på den? vet inte vad de är riktigt? för de sitter iaf 550cc på den så nått mer måste ju va gjort
|
|
||||
|
||||
![]() Okey, ja men då måste nått va gjort åt mappningen
|
|||
|
|||
![]() ja man tycker ju de iaf. men isf ska de gå bra att köra med den specen å montera dpn?
|
|
||||
|
||||
![]() Låter konstigt att man bytt turbos, spridare, mappat osc och inte bytt avgassytem helt
|
|||
|
|||
![]() UK spec kanske?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
så hybridturbosar är nått värre? ja de kan man ju undra varför dom inte bytt dpn också. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
hjälp? | Suupraa | Teknik Mkiv | 1 | 2009-01-25 16:16 |
Hjälp! | djesse | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 8 | 2006-05-04 19:49 |
Hjälp med 3S-GTE IC | st205 | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 7 | 2006-02-03 11:53 |
HJÄLP!!!! | supra gabbe | Allmänt | 1 | 2004-08-13 10:36 |
Hjälp...!!? | noS__- | Teknik Mkiv | 1 | 2004-03-30 09:17 |