![]() |
|
|||||||
| Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Dagens inlägg | Sök |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
|
Onsdagen den 4:e april. Ringde till storebror.
- Är du uppbokad till helgen? - Nej, hurså? - Bra, då åker vi till England och hämtar hem en supra åt mig! - Va? Sen bar det av och resan var bestämd. Efter flera månaders letande hit och dit, med kontakt med flera importfirmor och privatpersoner som sålde supror så hittade jag denna supran inne på mkivsupra.net Flög från Göteborg till Glasgow i Skottland (Norra England) under eftermiddagen. ![]() Kom fram vid tre tiden lokaltid. Väl framme gick vi ut på parkeringsplasten och började jakten. Efter en liten stund kom två killar fram och frågade om vi var, ”The supra buyers”, jovisst.. Gick till andra sidan av parkeringen... och där stod hon... fick en tår i ögat.. Solen glänste, och även så gjorde hon. Gjorde upp affären väl smidigt med både pengar och papper. ...tänkte, är detta verkligen sant?? Sen var det dags för våran 350 mil långa resa hem till Sundsvall. Efter några mil så tankade vi full tank. Fick göra detta x-antal gånger under resans gång. ![]() Var mycket lättare än jag trodde, att köra högerstyrd bil... Men fan så svårt att göra i vänstertrafik! Kul var det.. 83 mil kul rättare sagt.. ![]() Kom ner till Folkestone (Södra England) där vi skulle med bil-tåg som skulle ta oss i tunnel under vattnet till Frankrike. Var en rolig upplevelse att köra in bilen på tåget.. kändes väldigt udda må jag säga. ![]() ![]() ![]() Efter en timmes tågfärd kom vi fram i Frankrike runt 04 och jakten efter bensinmack påbörjades. Med full tank åkte vi sen fem mil för att äta och sova. Så här såg hotellet ut för natten! ![]() Sen var vi i full gång med konstant körande.. Laddaren till GPS`n vägrade fungera med cigguttaget och efter tips från vänner så köpte vi en förlängningssladd och kopplade direkt till batteriet, snabbt lätt och effektivt gjort. Synd bara att vi hade kört tre timmar helt way off när vi väl fick tag på sladden. Inne i butiken såg jag min ögonsten stå och steka i solen! ![]() Annars så gick resan mycket godartat fram. Inga som helst bekymmer med varken bil eller hälsa. Träffade på mycket trevligt, men även lite udda folk under resans gång. Började köra vid 17-tiden från Glasgow och 350 mil och 48 timmar och 10 minuter så var jag framme på jobbet i Sundsvall. Har registreringsbesiktning på måndag om en vecka. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tyckte om affischen i bakgrunden! ![]() Speclistan taget från annonsen. Toyota Supra GZ Twin Turbo Japspec Aero top, Targa K reg 1993 76841 mls Mot nov 07 (old mots since 00) Tax oct Air con Power steering Cruise control Delimited Do-luck front bummper Unknown sideskirts(these have been blendid in ti the front arches) Oem rear spats Trd style rear with c/f center section(got it of nic) S/s exhaust 18" tsw thruxton alloys 235x40x18zr front tyers 265x35x18zr rear tyers Red stuff front pads New rear pads Refurbed front lights all black(by gzaerojon) Aero top painted black Boost and temp gauge in apiller S/s heater nobs S/s heater sarounds S/s heater bezels S/s warning lights sarounds S/s clock face< Dash chrome rings Japan orignial cdplayer Cat 1 alarm MVH Johan
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Fyra bakljus på supran? | Morten M | Teknik Mkiv | 7 | 2006-10-04 09:14 |
| Uppfyllde en dröm idag! | SupraFreDDe90 | Skitsnack | 12 | 2006-09-03 04:42 |
| Hur skulle din dröm bil vara? | fredde_cooling | Allmänt | 37 | 2004-11-29 00:00 |
| nu har min dröm blivit uppfylld!!!!!!!!!!!! | supra gabbe | Allmänt | 6 | 2004-08-10 18:36 |
| Ny dröm bil =) | Gullig | Skitsnack | 10 | 2003-04-17 02:18 |