SMR - Forum

SMR - Forum (http://www.supramannen.com/index.php)
-   Allmänt (http://www.supramannen.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Grattis Xantim och Rickard (http://www.supramannen.com/showthread.php?t=11082)

SupraMagnus 2010-07-12 14:52

Stort Grattis !
Kul att någon äntligen någon börjar få till lite bättre tider.
Det är snart över 5 år sedan jag satte min första 10a.
Efter min 10,58 på en halvmiss så har bilen inte rullat mycket tyvärr.
Hus bygge m.m. kom i vägen.
Bilen har samma setup som 2005 men det räcker gott och väl för gata ;-)
Sedan dess har har de flesta stått och stampat på 10+ trots mer och mer pulver.
Nu börjar det äntligen hända saker !
Kommer ni ner på Action Meet ?

mvh

Magnus

Supramannen 2010-07-12 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av SupraMagnus (Inlägg 99532)
Stort Grattis !
Kul att någon äntligen någon börjar få till lite bättre tider.
Det är snart över 5 år sedan jag satte min första 10a.
Efter min 10,58 på en halvmiss så har bilen inte rullat mycket tyvärr.
Hus bygge m.m. kom i vägen.
Bilen har samma setup som 2005 men det räcker gott och väl för gata ;-)
Sedan dess har har de flesta stått och stampat på 10+ trots mer och mer pulver.
Nu börjar det äntligen hända saker !
Kommer ni ner på Action Meet ?

mvh

Magnus

Hej

Vi har ju bara kört på action meet föra året och då körde ju danny 10,2 första gången ut och sen denna gång vilket gav 9,59... detta gav lite mer smak så nu ska vi finlara lite och ta oss djupare ner tänkte vi..

Du och lars göran borde lämna in dom på lite uppgrades det har kommit fram mycket gott på sista åren som skulle göra underverk för effekt och prestanda, Lars göran har ju ett monster dör som me dlite massage från oss skulle göra att den gick mitten 9a direkt, knuffa gärna på han så han hör av sig så vi får fart på den..

Samuel_mkiv 2010-07-12 17:58

grattis :D

Samuel_mkiv 2010-07-12 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Supramannen (Inlägg 99533)
Exakt som Danny säger så måste vi växla och göra sånt som armin och björk gör, inget D läge här..:)... men visst är det grymt med folk som kör 7or i USA med manus helt sjukt faktiskt...

Vi är nöjda med att åka 235 blås med en gammal 71mm som jag hade liggande, allt detta på andra försöket och det finns massor kvar i den, då regnet höll på att förstöra för oss..

Vi körde 2,1 bar i ladd vi ska upp mot 3 bar är det tänkt, vi körde mega fett då vi aldrig vart så högt i ladd innan bara när jag snåla ut det fick vi 11 blås mer i slutis, den går ännu på 0,71 i lamdan så är WAY för fett så det finns mer att hämta, vi borde kunna nå ca 240 vilket borde peka på runt 900hk..

Sen är det dags att byta till DRAG däck för oss också nu, så vi kan få till lite 60 fötter...så som ni ser finns det rätt mycket mer att hämta, vi borde kunna nå en låg nia i slutet på sommaren

Längtar..:)
.

visst växlar ni, men man kan inte missa växel heller.
fattar inte heller att dom i staterna kör så låga tider där..
men o andra sidan så åker dom bara ut o hyra en hel dragracing bana, och kör hela dagen för sig själv,, då hinner dom justera/mappa bilen,,
men vi måste vänta på varje evenemang för att kunna änns testa bilen,, man hinner knappt träna nåt innan sommaren är slut..
och om man gemför våra banor mot deras, det är typ mellan himmel och jorden.

prosty 2010-07-12 21:08

Absolut Samuel så är det lättare att köra med auto, men en sak som inte ljuger är deras slutfart som bevisar att det är bra med mos i bilen, det kan man inte vifta bort, men ja manuell är "manligast" :)

Samuel_mkiv 2010-07-12 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av prosty (Inlägg 99536)
Absolut Samuel så är det lättare att köra med auto, men en sak som inte ljuger är deras slutfart som bevisar att det är bra med mos i bilen, det kan man inte vifta bort, men ja manuell är "manligast" :)

att det finns kraft i bilen är det inget snack om,, för det gör det..
och som sagt mycket lättare,..
fullgas hela repan.
ingen koppling så man tappar ladd o sånt tjafs.
inga växel missar.
det är där man tjänar all tid..

om vi skulle tex ta armins eller björks bil med en auto låda,, då är dom nere på 8sec.

kul som fan att SMR och Danne fått det funka bra.. så att vi kan säga att sverige har många snabba supror..

prosty 2010-07-13 10:25

Både ja och nej, att köra 8or med auto är så inte lätt, PENGAMÄSSIGT :) , det krävs en DYR låda för att få det att hålla. Fråga Rickard och Jocke M om det :)

Däremot att de har mos nog att köra 8or det håller jag med om.

Tycker ändå slutfarten är riktigt bra , auton tar ju sin effekt också

Citat:

Ursprungligen postat av Samuel_mkiv (Inlägg 99537)
att det finns kraft i bilen är det inget snack om,, för det gör det..
och som sagt mycket lättare,..
fullgas hela repan.
ingen koppling så man tappar ladd o sånt tjafs.
inga växel missar.
det är där man tjänar all tid..

om vi skulle tex ta armins eller björks bil med en auto låda,, då är dom nere på 8sec.

kul som fan att SMR och Danne fått det funka bra.. så att vi kan säga att sverige har många snabba supror..

Supramannen 2010-07-13 11:14

håller inte riktigt med.. Då jag kört båda.. Det är svårt på olika sätt liksom.....att säga att man skulle slänga i en auto
i derras åka en 8 direkt är bara glömma så fall kan vi åka en bättre 9a än dom om vi byte till manu...

Är stor skillnad på köra med en med manu ventilhus och en vanlig D låda...går att missa dra vid rätt ställe,går att missa att dra i spaken huvud tage, missa växlar med manu gör man ju knappt och ladd har man ändå hella tiden då man har flat shifter och då är det samma sak...

Den stora skillnaden ligger i starten vilket är mycket svårare med
auto tycker jag det ska nås start varv det knappar och grejer över allt medans manu är bara fälla ner... Jag gillar båda och tycker det är lika ballt har åkt fort med båda så jag vet vad som krävs mellan dom

vi ska åka fortare tänkte vi med vår lila 71mm, nästa mål,är att få upp lite mer slutis utan att ha 88mm :) så har vi 20% drivförlust med vår låda så det blir svårt men vi ska försöka med låg 9a med 245-250 blås borde gå

Samuel_mkiv 2010-07-13 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av prosty (Inlägg 99540)
Både ja och nej, att köra 8or med auto är så inte lätt, PENGAMÄSSIGT :) , det krävs en DYR låda för att få det att hålla. Fråga Rickard och Jocke M om det :)

Däremot att de har mos nog att köra 8or det håller jag med om.

Tycker ändå slutfarten är riktigt bra , auton tar ju sin effekt också

har en nära kompis som åker en bmw med ca 850 whp. (rörram chassi, 4link, ford9" mm.)
han åkte manuell förra året. då åkte han 9.52
iår kör han med en auto låda,, då åkte han 8,0 på sista kjula som var..
att kapa 1,5sec från man till auto är inte lite,,
hans låda kostade 16.000kr,, nästa billigare än att renovera en v160 låda.

jag håller mig nog till att om man vill åka fort så är det auto som gäller inget annat..

men i usa verkar båda funka jävligt bra..
kanske för att vi är kassa förare i sverige..

AnesNsupra 2010-07-14 02:06

pengar = bra tid inte mer än så:p

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:42.