Visa fullständig version : Nya ventiltätningar
Bilen min som är en 93a TT 2jz gte har börjat ryka vitt efter gaspådrag och ibland på tomgång då man kört den. Min diagnos är att jag måste införskaffa nya ventiltätningar, både insug och avgas.. så min fråga till folket är om ni vet om någon bra, billig och snabbleverarad återförsäljare som kan hjälpa mig med detta.
Mycket tacksam för svar!
MvH Jonas
snowsupra
2009-06-15, 12:33
lite funderingar. de e ju olja som förbränns om ventiltätningarna släpper igenom. då blir de ju mera blårök.
vit rök brukar va vatten som förångas. försvinner de vatten?
Well, den är vit/blå, och luktar skit! Rätt säker på att det är ventiltätningarna, så frågan är vart jag kan köpa dessa? På toyota kostade dem orginal 1800 för 12 av varje, känndes rätt dyrt?
MvH
Supramannen
2009-06-15, 12:42
finns i lager oftast hos oss, orginal är det som gäller
Supramannen
2009-06-15, 16:54
Smacker inte säljsa saker så
snowsupra
2009-06-16, 00:03
jo om den tar in kopiösa mängder olja blir de vit rökpelare=) som när turbon gick på min, hela vägen försvann i vit rök=)
Bilen min som är en 93a TT 2jz gte har börjat ryka vitt efter gaspådrag och ibland på tomgång då man kört den. Min diagnos är att jag måste införskaffa nya ventiltätningar, både insug och avgas.. så min fråga till folket är om ni vet om någon bra, billig och snabbleverarad återförsäljare som kan hjälpa mig med detta.
Mycket tacksam för svar!
MvH Jonas
Blir det någon rök när du startar den ? Är det efter varje gaspådrag ?
Den börjar ryka efter att den blivit varm. Sen kommer röken då jag gett den gaspådrag, efter cirka 2-3 sekunder. Mestadels vit rök, ju mer jag gasar ju mer ryker den. Tror ni det kan vara turbosen?
Som sagt!
Andreas > Wikipedia :P
(ta det nu på rätt sätt) :D
Fan också då, har man köpt nya ventiltätningar nu.. Delat motorn, stoppa i dem o satt allt tillbaka igen.. så är det samma fel.. MASSA rök när motorn e varm då man gasar och sedan släpper gasen.. Antar det blir att b yta turbos?! Ngn som kan tänka sig ngn annat det kan vara... Så man inte göra detta OCKSÅ i onödan som det känns nu 30 timmar senare.. o massa pengar =(
Isof, ngn som har fungerande och fina turbos liggandes hemma? ;)
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.