handdator

Visa fullständig version : Letar efter Bilstereo.

UlfCarlson
2009-05-27, 16:04
Hej!
Nu dags att byta bilstereo då jag vill kunna spela MP3 skivor!
Har orginalen i min MKIV -93:a.
Har letat lite och hittat denna:
http://www.ljudstudion.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=2305

Så nu undrar jag om ni vet rekommenderar någon annan eller ifall ni tror att funkar bra och passar :smile:?
Jag är inte den som kräver mycket av mitt ljudsystem, det ska låta bra och se bra ut.

Har ni tid kan ni väl försöka hitta länkar eller iaf säga vilket märke/modell ni har och vad ni tycker om den?

Väldigt tacksam för hjälpen!

MVH Ulf Carlson.

packe
2009-05-27, 17:35
Helt klart en smaksak. Jag gillar Ratt-volymkontroll.

Jag kör med Pioneer DEH-65BT. underbart att bara synka telefonen och spela upp alla låtar från luren via BlueTooth. Styra allt via telefon eller Huvudenheten.
Suverän Handsfree.

Bra ljud, tja, beror på hur kräsen man är, ska man ha bra ljud är de slutsteg som gäller även för dörrhögtalare o dylikt.
50w RMS per kanal som en huvudenhet normalt producerar är inget att hurra för. oftast är de flaskhalsen, och inte högtalarna.
Går att spela betydligt högre o renare med ett steg.

Bra ljud kan man dock få med ett hyffsat billigt steg att driva högtalarna med i bilen.

Spacklade igen havla hålet och den satt som gjutet.
Fick dock modda lite lite inne för hållaren.

Men visst "dubbel" är fint med.
http://www.pioneer.es/images/products/caraudio/pioneer/dehp65bt_4_gallery.jpg
rek pris på denna ca 3000kr ny idag

UlfCarlson
2009-05-27, 18:00
Helt klart en smaksak. Jag gillar Ratt-volymkontroll.

Jag kör med Pioneer DEH-65BT. underbart att bara synka telefonen och spela upp alla låtar från luren via BlueTooth. Styra allt via telefon eller Huvudenheten.
Suverän Handsfree.

Bra ljud, tja, beror på hur kräsen man är, ska man ha bra ljud är de slutsteg som gäller även för dörrhögtalare o dylikt.
50w RMS per kanal som en huvudenhet normalt producerar är inget att hurra för. oftast är de flaskhalsen, och inte högtalarna.
Går att spela betydligt högre o renare med ett steg.

Bra ljud kan man dock få med ett hyffsat billigt steg att driva högtalarna med i bilen.

Spacklade igen havla hålet och den satt som gjutet.
Fick dock modda lite lite inne för hållaren.

Men visst "dubbel" är fint med.
(BILD)
rek pris på denna ca 3000kr ny idag

Tack för ditt svar. Ska ha det i minnet ifall det blir en enkel låter denna som en topkandidat!

Rainman
2009-05-27, 21:18
Hej!
Nu dags att byta bilstereo då jag vill kunna spela MP3 skivor!
Har orginalen i min MKIV -93:a.
Har letat lite och hittat denna:
http://www.ljudstudion.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=2305

Så nu undrar jag om ni vet rekommenderar någon annan eller ifall ni tror att funkar bra och passar :smile:?
Jag är inte den som kräver mycket av mitt ljudsystem, det ska låta bra och se bra ut.

Har ni tid kan ni väl försöka hitta länkar eller iaf säga vilket märke/modell ni har och vad ni tycker om den?

Väldigt tacksam för hjälpen!

MVH Ulf Carlson.
Jag är ingen expert på vad som är bra eller dåligt där ute på marknaden, men den där ser bra ut och verkar vettig.
Jag är bara SJUKT pedant när det gäller ljudkvalité. Det är nog därför jag inte "kan" lyssna på musik i bilen.:biggrin:

packe
2009-05-28, 08:55
Jag är ingen expert på vad som är bra eller dåligt där ute på marknaden, men den där ser bra ut och verkar vettig.
Jag är bara SJUKT pedant när det gäller ljudkvalité. Det är nog därför jag inte "kan" lyssna på musik i bilen.:biggrin:

haha.

UlfCarlson
2009-05-28, 21:29
Får nog bli en sådan, ser bra ut och verkar vettig.