handdator

Visa fullständig version : Ev. kabelbrand, hjälp!

Lbo
2009-05-18, 17:28
Då var det min tur att stöta på problem med min Supra J-spec -96 Auto.

Var på väg till bolaget i fredags efter jobbet i lugn och fin takt och eftersom att det var varmt så satte jag igång a/c:n och full flös på fläkten. Det klarade den av och det blåste skönt, men efter ca 4-500 meter så dog allt, började ryka bakom ladd mätaren (har en 60mm istället för klocka) och jag rullade in på en busshållsplats.
Startade upp den igen och den gick igång, men så fort man gasade så dog den. Nästan all el i kupén var borta, fick inte i nån växel, inga mätare funkade, ingen stereo spelade musik, och inga bak/broms/blinkers ljus lyste.
Låste upp lådan och körde till garaget försiktigt på 2:an.
Började riva isär instrumentpanelen igår men såg inte med blåtta ögat vars det hade kunnat ryka ifrån, tycker som att det skulle vart lite brännt på någon kabel, men inte det. Jag kollade även vid ecu:n men såg inget där heller och inga säkringar var pajj.

Det enda som jag har kopplat in själv är BCC, SCC och laddmätare.

Någon som hört/varit med om nått sådant ?
Toyota här i stan trodde på nån huvudsäkring nära batteriet, men kollat dom och dom ser bra ut
Vill ju inte ha min skönhet ståendes innne hela sommarnen http://forum.supraclubsweden.se/images/smiles/icon_sad.gif