Visa fullständig version : singelkonvertering
Hej=) har en jap-spec supra mkiv automat -93a och undrar hur mycket som måste göras vid en singelturbokonvertering och vad priset ungefär hamnar på, och sen hur mycket automaten pallar för.;)
Tacksam för svar
Mvh william
SupraAnders
2009-05-15, 23:30
Finns 1000 trådar redan om detta. Men automaten pallar för 500hk.
Pris på konv är jag inte säker på, från orginal till single lär det kosta ett par hundra lökar.
Du kan faktiskt köpa ett "kit" och "bara" sätta dit och köra.
Men på en jap-spec kommer man inte så långt med 440 spridare osv.
Man bör och vill sen ha en större IC, större spridare+pump i ditt fall och ett nytt sprut för att kunna justera och få ut max.
Ett tex BL steg 1 kit ligger på nånstans runt 38k kr? (nu är jag inte helt säker) SMR kan ge dej mera exakt.
Sen arbete på det + eventuellt det andra som jag nämnde...
Automaten säger dom mår bäst under 500hk :-)
Du kan faktiskt köpa ett "kit" och "bara" sätta dit och köra.
Men på en jap-spec kommer man inte så långt med 440 spridare osv.
Man bör och vill sen ha en större IC, större spridare+pump i ditt fall och ett nytt sprut för att kunna justera och få ut max.
Ett tex BL steg 1 kit ligger på nånstans runt 38k kr? (nu är jag inte helt säker) SMR kan ge dej mera exakt.
Sen arbete på det + eventuellt det andra som jag nämnde...
Automaten säger dom mår bäst under 500hk :-)
okej de sitter ju 550 spridare, walbropump, boostcontroller, värre intercooler, hur långt kan man kommma med de? t.ex om man vill börja plocka ut 500hk? behöver man singelturbo då eller kan man uppgradera orginal turbosarna på nå sätt?
Supramannen
2009-05-16, 13:26
Då har du en bra grund för att få det att gå riktigt bra, hör av dig så ska jag kunna styra upp en prov åkning om du vill beställa ett klart kit monterat och klart, har en sån kund bil som går som ett skållat xxxx med endast dom moddsen
okej =) jo ja få höra av mig om de saken, men va ha du för pris ungefär på de kittet då? behöver ja byta nå mer om ja konverterar?=)
Har tagit kontakt med SMR för mera exakt info?
Jag är nyfiken!
PS. Det är jag som har "sån kund bil som går som ett skållat xxxx med endast dom moddsen".
Jag vet hur roligt det är! hehe
VictorKD
2009-05-19, 10:50
Har tagit kontakt med SMR för mera exakt info?
Jag är nyfiken!
PS. Det är jag som har "sån kund bil som går som ett skållat xxxx med endast dom moddsen".
Jag vet hur roligt det är! hehe
Blev lite intresserad här.. Rainman? vad exakt har du gjort med din bil för att öka antalet hk ?
Supramannen
2009-05-19, 11:24
okej =) jo ja få höra av mig om de saken, men va ha du för pris ungefär på de kittet då? behöver ja byta nå mer om ja konverterar?=)
ligger på ca 40k me dagens dollar kurs
ligger på ca 40k me dagens dollar kurs
Okej=) då vet ja tack för hjälpen
Blev lite intresserad här.. Rainman? vad exakt har du gjort med din bil för att öka antalet hk ?
Jag har ett BoostLogic steg 1 kitt.
Greddy 3 raders IC
HKS superdragger avgas
Original soppasystem, lite moddat.
Och 264 kammar från Crower med fjädrar och ti brickor
AEM EMS
Allt justerat av SMR
Soppa finns ända upp till 1.4 ladd. Det går riktigt bra!
Supramannen
2009-05-19, 16:46
Jag har ett BoostLogic steg 1 kitt.
Greddy 3 raders IC
HKS superdragger avgas
Original soppasystem, lite moddat.
AEM EMS
Allt justerat av SMR
Soppa finns ända upp till 1.4 ladd. Det går riktigt bra!
lånar tråden lite,
Om man har Bpu plussat bilen hur mkt ungefär skulle de gå till då? dvs om man har IC o alla de bitarna,
Var skulle ni på SMR ta ?
Om de ska vara riktigt, om man kör auto, så är de väl mer eller mindre ett krav med förstärkt låda med?
Fan, dom glömde jag. Skiver till dom.
Supramannen
2009-05-19, 17:51
lånar tråden lite,
Om man har Bpu plussat bilen hur mkt ungefär skulle de gå till då? dvs om man har IC o alla de bitarna,
Var skulle ni på SMR ta ?
Om de ska vara riktigt, om man kör auto, så är de väl mer eller mindre ett krav med förstärkt låda med?
Som jag skrev runt 40k för turbo kitet sen till kommer ju soppa kit på en japs bil, sen en preppad auto a ca 30k
okej men äre nån som vet vad hybridturbo är ska tydligen sitta sån i min? äre orginal eller? och hur mycket skulle man kunna plocka ut med orginalturbosarna? =)
Supramannen
2009-05-20, 12:03
okej men äre nån som vet vad hybridturbo är ska tydligen sitta sån i min? äre orginal eller? och hur mycket skulle man kunna plocka ut med orginalturbosarna? =)
450 kanske
Shit vad trevligt vi hade idag. Rickard drog en repa med min bil med en kund.
Nu kanske det är en till som är sugen. :smile::biggrin:
Hehe, ett bra sätt att locka kunder på. :)
nog inte svårt att övertala då va? :)
om ja nöjer mig med att byta kammar då, hur mycke får man då ut och vilka kammar funkar bäst med tanke på vad som är gjort på min nu?
Supramannen
2009-05-25, 16:55
ger inget som gör nån lycklig
okej, va kan man göra för att få ca 450 på bakhjulen då?=)
Supramannen
2009-06-03, 17:45
okej, va kan man göra för att få ca 450 på bakhjulen då?=)
Gå till full euro spec eller en riktig singel konvertering
för att gå full eurospec vad ska ja då sätta i?
Supramannen
2009-06-08, 14:18
för att gå full eurospec vad ska ja då sätta i?
turbos
dp
spridare
motstånd
kammar
bränsle anrikning typ map ecu
Kamdrev, IC, justering av kammar mm mm
har ju värre ic och 550s spridare så då ska ja köpa downpipe utan restriktor, kammar, kamdrev? vad äre man ska göra med turbosarna? och sedan mappa eller?
har ju värre ic och 550s spridare så då ska ja köpa downpipe utan restriktor, kammar, kamdrev? vad äre man ska göra med turbosarna? och sedan mappa eller?
Utan restriktor får du nog skenladd. Turbosarna byter man ut till eruovarianten (stålimpellrar) och japsgrenröret passar väl inte på eruosnurrorna tror jag?
Köp kammar och kamdrev gasa och se glad ut :biggrin:
Alltså jag förstår inte...!
Du ska sätta i kammar,spridare(som du nu har iof),motstånd, map ecu lr ett annat piggyback, turbos,grenrör(?),dp,kamdrev bara för att få bilen eurospec i motorn?
Jag fattar helt enkelt inte!
J-spec är ju X antal kilo lättare än en euro så med tanke på vad det kostar att bygga om till euro kontra vikt/hk är för mig helt otänktbart!
Spara pengarna istället och bygg singel när du har råd...
Supramannen
2009-06-09, 11:59
Om du är en fixare kan du ju köpa nått kina grenrör och liknade grejer sen köpa tx xtims turbo och plocka ihop ett 600hk kit för en rätt okey slant
okej har funderat på å gå till full eurospec vet av en som har grejer över :D men du supramannen va tar du för en intrument panel i kolfiber?
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.