handdator

Visa fullständig version : Tomgång problem

NIKKE
2009-05-09, 20:36
tjena

Jag har ett irriterande problem på min supra mkiv single turbo.

När man kör och kommer till en korsning och tryker in kopplingen så stannar bilen ibland. Varvtalet sjunker ganska snabbt och faller under tomgångs varvtalet och motorn stannar. Motorn stannar också ibland när man motorbromsar en stund och trycker in kopplingen

Annars är tomgångs varvtalet riktigt bra inga problem.

Bilen har AEM EMS + BL67DBB TURBOKITT + AEM UEGO + 800CC SPRIDARE

Om nån har några bra ideer så berätta gärna vad som kan va felet.

Niklas

Rainman
2009-05-09, 23:00
Yes. Det är en balans mellan spjäll, tomgångsmotor & soppa.
Hur många % har du på tomgångsmotorn ì AEM:et mellan ca 800-1100 varv?

kroktorparen
2009-05-10, 00:24
har haft samma problem på min singel , men fått till det nu så det funkar kanon. Tjusterade inget i mappen utan skruvadade ner en tjuster skruven på vänster sida insuget framifrån sett.

NIKKE
2009-05-10, 00:30
har haft samma problem på min singel , men fått till det nu så det funkar kanon. Tjusterade inget i mappen utan skruvadade ner en tjuster skruven på vänster sida insuget framifrån sett.

Alltså du justerade på skruven till gasspjället. Eller vilken skruv menar du?

kroktorparen
2009-05-10, 14:39
nej nedanför den, den som tar emot gasen, en vacum styrd sak.ska kolla efter bild.

kroktorparen
2009-05-10, 14:51
inringat

NIKKE
2009-05-10, 19:44
inringat

Jag glömde visst att skriva att min bil är en jspec. Jag har inget på den sidan bara vaijer typ. Ingen såndär klocka på den sidan men på andra sidan av spjället finns nog en annan klocka som ser ut som den dämpar att inte spjället stängs så snabbt.:confused:

Men kan det va nå inställningar på AEM:et??

kroktorparen
2009-05-10, 20:06
ja det går att garanterat att tjustera i aem:et men vet dock inte hur.
När jag skruvade åt på den andra så varvade bilen upp varja gång jag kopplade ur inte så bra.

NIKKE
2009-05-10, 20:54
ja det går att garanterat att tjustera i aem:et men vet dock inte hur.
När jag skruvade åt på den andra så varvade bilen upp varja gång jag kopplade ur inte så bra.

Hej igen. Jag va ute och skruvade på den där skuven just och for och provkörde......det funkar nu :smile: lite fin justeringar ännu bara..... tackar för tippset