handdator

Visa fullständig version : mk4 -99 automatlåda. Läcker olja!?

__JoCCe__
2009-05-06, 18:42
Hej! Var ute i helgen och körde ganska hårt på motorvägen, då började de ryka bakom mig. Stannade genast o tittade under då vart de en ganska stor oljepöl under bilen, oljan var röd och tunn så jag utgår från att de är från växellådan. Men efter att ja kört i snigelfart till närmsta mack hade de slutat läcka. Läckte inget mer efter jag stannat första gången varken när man körde eller när den stog still. Och nu har de gett sig nästan helt.
Var lite dum och rejsade samma kväll efter detta hänt :cool: men då läckte de inget mer heller??

Kan de ha runnit ur nån avluftning eller nått för de gick extremt hårt på motorvägen!!?

Har knappar i ratten som jag kan växla med så de är väl inte riktigt samma låda som i dom äldre?! Eller de kanske bara är lite elektriskt som skiljer?

tack på förhand

MaTTe_N_
2009-05-06, 23:51
Har du kollat så inte all olja runnit?:S

__JoCCe__
2009-05-07, 18:48
Jadå ja kolla hela tiden under kvällen och va till macken och fyllde på också så olja har de varit hela tiden!

Måste ju va nån avluftning de har runnit ur annars om ja skjutit en packning eller slang skulle de ju fortsätta pissa. De lukta också nr ja stanna första gången för de hade runnit ner på avgasröret men de gör de inte heller längre.. Luktar alltså!

Bobban
2009-05-07, 21:37
du hade inte för mycket olja i lådan innan?

__JoCCe__
2009-05-07, 22:42
Nä de tror ja inte.. Var ok när jag tog ut den för 2-3vecker sen

Bobban
2009-05-07, 22:56
Nä de tror ja inte.. Var ok när jag tog ut den för 2-3vecker sen

ok! vet att en del jänkelåder trycker ut oljan på nått ställe när man har för mycket olja.

__JoCCe__
2009-05-07, 23:46
va under o kolla förut idag, ser ut som att de är tråget på lådan som de läckt ur. Verka va nån sån där skit nån har kletat på..
Va lite fuktigt runtom tråget men inget som droppar så de är nog bara att byta den till en riktig packning :)