Visa fullständig version : AEM till Jap spec
christian l
2008-10-06, 23:21
Finns aem med pnp härva till Jap-spec modellen av mk4? Nån som vet/ eller kanske har ett till salu?
mvh
Turbo Skegget
2008-10-09, 13:21
Pnp härva?? AEMet ska ju passa på den härvan du har i bilen. Har du tre stora kontakter (gråa med gula kontaktytor) in i orginal ECUn så ska AEMet passa.
christian l
2008-10-12, 14:06
Pnp härva?? AEMet ska ju passa på den härvan du har i bilen. Har du tre stora kontakter (gråa med gula kontaktytor) in i orginal ECUn så ska AEMet passa.
Pnp-plug and play. Jo det sitter 3st sånna kontakter- men den pnp härvan som följde med mitt MapEcu2 fick lödas om lite för att den skulle funka.
endastrobin
2008-10-12, 19:54
Ja det passar men vissa pinouts stämmer inte överens med Eurospec såsom lambda tror jag?
PÅ min Singeljap spec så kör jag plug and play utan omkopplingar och bilen går klockrent.
Bara plugga i och köra, det funkar prima.
Tjena
Jag undrar om det går att koppla AEM boxen direkt på en jspec supra?? Måste man inte byta ut spridare eller montera resistor pack? Det passar väl inte ihop med jspec spridare eller??
spridarna ska ju ändå bytas senare men jag undra om det går att köra eller inte med orginal.
eller måste man byta hela bränsle kittet? finns det nå större spridare som passar orginal fuelrail på jspec supran och som har rätt motstånd?
dvs att bara byta till AEM + andra spridare direkt.
mvh niklas
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.