Visa fullständig version : trimning ?
har köpt min nya supra nu. och är riktigt nöjd med den. men vill trimma nu till vintern. jag funderar på om man ska köra med twinturbo istället för singel. för ca 500hk va behöver man då? och vad kommer det kosta ca?
för det är väl bättre att köra med båda turbosana, för då komemr den väl igenom besiktningen? för det gör ju inte singel
Får inte fram några bilder, Är det en j-spec så får du inte ut några 500 hk utan att byta turbos , spridare mm.
En Eurospec / US-Spec med rätt tweaks och moddar kan landa nära 500 hk, antar att min ligger någonstans därikring. Den är original i motor och turboväg
Grattis till en fin bil!
Brukar inte va några problem att besiktiga en singel supra, allt handlar om hur trimkontot ser ut?
man tackar :) mja det är ju inte allt för stort men hade tänkt mig runt 20-30 kanske helst 20k.
man tackar :) mja det är ju inte allt för stort men hade tänkt mig runt 20-30 kanske helst 20k.
Ja då blir de lite kärvt me att singel konvetera din bil, är de en japan spec du har?
Vad är gjort me bilen nu?
Hur kan detta kit vara så billigt?
http://www.nordicautoimport.com/toyota-supra-2jzgte-93---98-mkiv-turbo-kitt-1230-p.asp
Supramannen
2008-10-01, 11:44
Ser inte ut som nått kvalitets kit precis
Håller med. Var ingen finish iaf.
hur ser man om der är en jap-spec ? det som är gjort i motorn nu är HKS Inductionkit,
HKS intercooler
A´PEXI GT Spec avgassystem
A´PEXI AVC-R Boostcontrol
A´PEXI S-AFC II Fuel management
A´PEXI Rev/Speed meter GP
Supramannen
2008-10-01, 19:49
hur ser man om der är en jap-spec ? det som är gjort i motorn nu är HKS Inductionkit,
HKS intercooler
A´PEXI GT Spec avgassystem
A´PEXI AVC-R Boostcontrol
A´PEXI S-AFC II Fuel management
A´PEXI Rev/Speed meter GP
vilken sida sitter ratt på är en bra första check..:)
hehe den är högerstyrd :)
Supramannen
2008-10-01, 22:06
Då har du en jap spec till största sannorlighet
Du beör sats på nått med lite mer kvalitet än kitet ovan ett BL kit med soppa och ett aem är ett bra kit, bräsnle system behövs med
okej skulle du kunna skicka en länk på ett kitt ? hade varit bra så man ser exakt vad du rekomenderar. men behöver inte värsting grejerna. och vad det kommer kosta.eller har du något på lager man skulle kunna få köpa ? :)
Hur mycket effekt är du ute efter, bankörning,drag,gatbus? Med 20 lök kommer du inte långt tyvärr. Ny koppling 8-10 lök monterad då har du 10 lök kvar och nja det räcker inte långt...
Supramannen
2008-10-02, 15:17
En koppling kostar inga 8-10k monterad
Ska man ha en singel platta med lättat svängis med urtramp monterat och klart landar det mer runt 15-20k och vill man inte ha lätt svängis bör man byta org svänghjul mot ett nytt org
En dubbelskivig ligger på 15-20k sen plus montering så är man mer åt 20-25k med allt
Supramannen
2008-10-02, 15:20
okej skulle du kunna skicka en länk på ett kitt ? hade varit bra så man ser exakt vad du rekomenderar. men behöver inte värsting grejerna. och vad det kommer kosta.eller har du något på lager man skulle kunna få köpa ? :)
Ett bas kit är ett BL 61 kit som ligger på 35k sen tillkommer ju bränsle system och AEM har du inte ic och koppling tillkommer det med
okej, men jag har en os giken 2skivig koppling på nu. men typ 30-35 tusen då? vart hamnar man i häst väg ? och är det jätte svårt att bygga sj ?
jag har tänkt o köra lite allt möjligt med den. men det sitter 3 stag under bilen. ställbart chassi. bur mm. så det är en j*vligt go bil o drifta med ligger som en snigel på vägen :)
Supramannen
2008-10-02, 18:39
okej, men jag har en os giken 2skivig koppling på nu. men typ 30-35 tusen då? vart hamnar man i häst väg ? och är det jätte svårt att bygga sj ?
35k är turbokitet sen behöver du IC,aem och bräsnle system
smr.. va tar du för att bygga en singel supra,. turbokit, soppa kit, koppling, osv (ex då på bl 61, 67) ink allt då?
Supramannen
2008-10-02, 23:52
smr.. va tar du för att bygga en singel supra,. turbokit, soppa kit, koppling, osv (ex då på bl 61, 67) ink allt då?
beror hellt på spec sen innan på bilen
Pm din spec så kan vi diskutera vidare
okej, då vet jag. men om man skulle villja ha ca 50-100hk mer vad ska man göra för att få ut mest effekt ? om vi skippar singel bygge.typ byta kammar,plana porta mm.
Supramannen
2008-10-06, 16:26
okej, då vet jag. men om man skulle villja ha ca 50-100hk mer vad ska man göra för att få ut mest effekt ? om vi skippar singel bygge.typ byta kammar,plana porta mm.
Det blir inget sånt då
Dett finns 2 steg liskom
BPU och singel och det en är billigt nästa är dyrare
okej, men 35k för ett singel kitt är det i sverige eller usa då?
Rå kostnad för ett singelkitt i usa ligger runt 26 och upp men sen tillkommer tull och moms. Men då är det bara turbokittet alltså inga spridare,fuelrail,aem osv osv osv som du behöver. Sen 10k för att byta till en rps steg 3 koppling är ju fullt troligt, jag vet vad jag själv betalade och det var inte i närheten av 15-20. rps steg3 = ca 5500 i usa säg 8 k hemma och 2 timmars arbete = 1000/h blir 2k, alltså 10 000:- monterat och klart.
edit: såg även att du syftade på svängis med då blir det runt 12-15 och den firman som bytte min var klar på under 2 timmar med nytt org svängis
Supramannen
2008-10-06, 20:15
okej, men 35k för ett singel kitt är det i sverige eller usa då?
Svergie
Supramannen
2008-10-06, 20:17
Rå kostnad för ett singelkitt i usa ligger runt 26 och upp men sen tillkommer tull och moms. Men då är det bara turbokittet alltså inga spridare,fuelrail,aem osv osv osv som du behöver. Sen 10k för att byta till en rps steg 3 koppling är ju fullt troligt, jag vet vad jag själv betalade och det var inte i närheten av 15-20. rps steg3 = ca 5500 i usa säg 8 k hemma och 2 timmars arbete = 1000/h blir 2k, alltså 10 000:- monterat och klart.
edit: såg även att du syftade på svängis med då blir det runt 12-15 och den firman som bytte min var klar på under 2 timmar med nytt org svängis
2 timmar på att byta koppling va duktigt ca 5 timmar tar det upp och ner
jag har en os giken 2skivig koppling på den nu. o den pallar la typ 600hk ? så jag behöver inte byta den. men jag tror jag komemr ta hem grejer ifrån usa. man kan kanske komma över ett kitt till en billig peng där nere.
Tog 3½-4½ timmar för mig att ta ner o upp lådan, besvärligast var växelspaken som jag inte hajade hur den satt (Rco tipsade), tror jag grejar det mellan 2-3 om jag skulle göra det nu igen. Men om man ska byta svänghjul osv tar det ju lite längre tid. Lägg till 30 min på det
Os giken kopplingen ska klara mer än 600 tror jag då. Den ska nog funka för det och lite till (moms iaf) :)
Supramannen
2008-10-07, 17:10
jag har en os giken 2skivig koppling på den nu. o den pallar la typ 600hk ? så jag behöver inte byta den. men jag tror jag komemr ta hem grejer ifrån usa. man kan kanske komma över ett kitt till en billig peng där nere.
GÖr så,men då får du fråga dom om vad du ska ha..;)
är det någon som vet några bra sidor ifrån usa som har beställt där ifrån?
Supramannen
2008-10-11, 00:24
är det någon som vet några bra sidor ifrån usa som har beställt där ifrån?
Detta är SMR här pratar vi delar från oss inte från konkurenter liskom
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.