handdator

Visa fullständig version : Är dessa spridare bra uppgradering?

suprafreak
2008-09-17, 15:03
http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Sard-540cc-Injectors-x6-1JZGTE-2JZGTE-JZA80-JZS161_W0QQitemZ290259469770QQcmdZViewItem?hash=it em290259469770&_trkparms=72%3A12%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C24 0%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

Passar dessa på original fuelrail, och kan dom va en bra uppgradering isålänge?

Har en j-spec supra

Mvh:Patrik

Apanzor
2008-09-17, 18:13
Dom där spridarna är denso style som kräver en hks fuel rail annars passar dem inte. Varför byta redan nu, då behöver du en soppa dator lr ett styrsystem för att mappa om bilen om du kör bpu vill säga...

suprafreak
2008-09-17, 23:14
Dom där spridarna är denso style som kräver en hks fuel rail annars passar dem inte. Varför byta redan nu, då behöver du en soppa dator lr ett styrsystem för att mappa om bilen om du kör bpu vill säga...

Tjena.. okej thanks då vet jag! ne ska byta till singel snurra i vinter, men väntar nog med styr system osv .... men borde man inte kunna trycka i ett par större spridare typ 550 för att kunna få ut så mycket som möjligt utan byte av styrsystem?..självklart bredbands lambda så klart oxå=)

Mvh:Patrik

Apanzor
2008-09-17, 23:25
Jo det är klart du kan trycka i större spridare redan nu men du behöver fortfarande en soppa dator då, som en apexi fc,neo lr liknande. Men då kommer nästa problem,större spridare med orginal turbos, du vill alltså ladda mer = Vipps så var dem turbona bort blåsta tyvärr. Lr har jag missuppfattat så att du ska byta sen när du sätter på singel snurran?

suprafreak
2008-09-18, 18:10
Jo det är klart du kan trycka i större spridare redan nu men du behöver fortfarande en soppa dator då, som en apexi fc,neo lr liknande. Men då kommer nästa problem,större spridare med orginal turbos, du vill alltså ladda mer = Vipps så var dem turbona bort blåsta tyvärr. Lr har jag missuppfattat så att du ska byta sen när du sätter på singel snurran?

Ska byta till en singel i vinter, det blir ungefär det pengarna räcker till och lite mer... blir tyvärr inge aem elr nåt! Undrade bara vad man kan göra för att få ut så mycket som möjligt av bara det, därför funderade på euro spec spridare elr nåt, men funkar inte det utan soppas dator?

Apanzor
2008-09-20, 12:45
Om du ska ha euro spridare så passar dem inte i din rail samt du måste ha motstånd till spridarna och ska du byta till singel så måste du köpa dig en soppa dator ett så kallat piggyback system som lurar orginal ecu:n. typ greddy e manage lr apexi fc neo osv men jag har själv provat apexi fc neo på min singel och kan säga dig att mitt aem är påväg hem om jag säger så heheh...

suprafreak
2008-09-21, 17:47
Om du ska ha euro spridare så passar dem inte i din rail samt du måste ha motstånd till spridarna och ska du byta till singel så måste du köpa dig en soppa dator ett så kallat piggyback system som lurar orginal ecu:n. typ greddy e manage lr apexi fc neo osv men jag har själv provat apexi fc neo på min singel och kan säga dig att mitt aem är påväg hem om jag säger så heheh...

Tackar för tipsen.... då satsar jag nog på ett map ecu 2 elr någe isålänge=)

Mvh:patrik

Apanzor
2008-09-21, 22:20
Map ecu är ett bra alternativ, finns många grundmappar till olika spridare på många forum samt hemsidor samt en fin mappning kan säkert supramannen fixa åt dig. Lycka till med bygget // Peter