Visa fullständig version : trimma supran
Tja ville bara höra lite vad ni tror tycker eller rekomenderar när det gäller trimmning??
För jag e lite pigg på att hålla bilen som sug motor men sen e ju turbo turbo..
e det nån som annars har lite förslag så e det mer än välkommet
och om man satsar på turbo hur mycket behöver jag byta i motorn har hört att det e samma delar i non turbo som i turbo!!
köp en turbo istället för en sugis om du ska trimma.. det lönar sig i längden med.
jaja ok men hur e det med vevstakar m.m e det samma på min som på turbo modellerna??? eller hur mycket behöver jag byta??? & vet du var man får tag på sjyssta turbo grejor till rimliga pengar?? typ vissa man hittat har ju legat på 65000 & sånt:confused:
Supramannen
2008-09-11, 22:43
Det kommer bli dyrt, BPU kostar ca 20-25 och du hamnar på 450hk på en Euro en NA kommer det kosta minst 50k och den är oliaglig och det är massa mer strul
jaja ok så totalt kommer man inte under 100k det var ju lite ångest att man inte tog en turbo från början då ju...:smile: men men får suga på denna karamellen lite
Du är inte den första som gör så.
Det blir bara dyrare och massa mera krångel.
jaja ok så totalt kommer man inte under 100k det var ju lite ångest att man inte tog en turbo från början då ju...:smile: men men får suga på denna karamellen lite
Vill bara säga att vi saknade dig i slutet av denna tråden :) http://www.supramannen.com/showthread.php?t=9176
tja ledsen att man försvann så där bara fått lite strul med bilen startmotorn har krashat & spolarpumpen fan inte det lättaste att få fatt i men hittade en beg. twinturbo motor:biggrin: kan ni säga nått om man skulle byta till en sån & vad bör man tänka på?? o vad e ett rimligt pris??? :confused:
Supramannen
2008-09-15, 13:14
Funkar
Se till att du köper låda och så, gärna härva och box och allt sånt med
Men olaglig ändå
Som Rickard säger. En NA Supra är inte reggad/godkännd med en turbomotor.
Så du måste byta inför varje besiktning osv.....
haha illa då blir det en trimmad sug motor då.... synd jag inte snackade med er innan man köpte bilen då :frown: vill ju ha turbo.. men hur pass bra utb. har besiktnings personalen på supror vet ni det för den jag har träffat en gång hade ju noll koll tänkte om det e samma för er.. sen så stämmer inte papperna på min dem har reggat in den som en manuell låda & en massa annat kan man inte meddela att det inte stämmer & då att det e en "turbomotor"...? vad tror ni
Jag tror att du kommer att ha en massa problem.
Allting "går" kanske att fixa å trixa, men inte problemfritt.
Gör dej av med din NA Supra och köp en Turbo OM du vill ha en turbo vill säga. (och mindre problem)
Svampbob
2008-09-15, 19:27
Sugtrimma! :-D
Sedan är det tyvärr så att ALL trimning som ökar effekten med mer än 10% är olaglig.
haha jo jag vet men det e fan inte det lättaste & kränga iväg denna & samtidigt få tillräckligt för att skaffa en tt tror inte precis nån vill byta:biggrin: men sen med all trimmning över 10% så länge bilen håller avgasvärdena så brukar det inte vara några problem känne rinte nån som åkt på det tidigare men sen ska man aldrig säga aldrig..!
Supramannen
2008-09-16, 10:03
visst kan du ha tur att besiktinings mannen inte kan nått, men du kan lika gärna ha otur och du får spanska flaggan på den..
Om du vill ha turbo på din bil så är det nog bara att räkna med att du få mecka endel 1 gång om året och återställa till orginal vid besiktning
jaja men jag tänkte annars på det nån av er sa att det blir mycket problem när man turbo konverterar vad brukar det vara??? och tänkte nu om man nu tar turbo kan man inte bara bygga ett litet avgasrör som kan ersätta turbon när man besiktigar bilen eller måste man riva intercooler m.m????
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.