handdator

Visa fullständig version : Vid import av supra + service, vart?

Chucky
2008-03-09, 00:31
Om jag vill importera en supra från tex us, eller japan/england, får hem bilen, allt verkar bra.
Men eftersom jag är lite halvpedant vill jag ha bilen igenomgången samt servad, (är väll alltid bra att byta alla oljor,kamrem, och genomgång m.m m.m), vart är det bäst att göra det?
Jag bor själv i Linköping, ska man göra det på lokala toyota verkstaden eller ska man åka iväg med bilen? (vill självklart ha bästa resultat och på nån man kan lita på, vad ja vet så har inte Toyota linköping kanske bästa erfarenheten av Supror.

Mina planer är att ta hem en supra, men vill såklart veta också att motorn mår bra och kan använda den utan vara nervös

Sen kan ja likaväl ställa några frågor ja undrar över:
Nån som vet priser på standard bromsskivor+belägg till Supra? eller finns det bättre/billigare alternativ?
Om jag vill ha TRD 330km/h mätartavlorna, vart köper ja dom och är det svårt att byta själv?
Om jag köper en högerstyrd supra och vill köpa lyktor för högertrafik, vart hittar ja dom billigast?, toyota,ebay,blocket?
Vart finns det verkstadshandböcker för supra?, så man kan lära sig lite om motorerna?

Det vart visst en jävla massa frågor, men är tacksam för hjälp :biggrin:

/Anders

prosty
2008-03-09, 11:53
Tjena

Rickard på SMR kan hjälpa dig med allt detta. Åkbersberga i sthlm :)

Han är nog den med mest erfarenhet med supror i alla dess former, bpu, apu och N/A , högerstyrd som vänsterstyrd. Jag skulle inte tvekat om jag inte bott så långt norrut. Ska ner med den till Sommaren så han kanske får se över den lite

/Markus

Supramannen
2008-03-09, 11:59
Då har du kommit rätt, som svar på alla din frågor är SMR svaret..:)

Chucky
2008-03-09, 13:39
Lysande

Rickard, du har PM