Visa fullständig version : mph tillbaks till kmh fråga
Min supra visar miltalet i mph och hastighetsmätarn går i mph, hur och var brukar convert dosan som dem sätter in där i UK sitta nonstans ?
oftast bakom mätarehuset.
Ok, hur är det då med US suprorna som inte har en dosa, hur får man dem till kmh ?
Ok, hur är det då med US suprorna som inte har en dosa, hur får man dem till kmh ?
Man byter mätaren. (enklast)
Du menar ja byter bara tavlan till kmh ? Men då mätaren pilen fortf i mph eller ?
Sen tripmätaren/milmätaren ODO lämnar ni den på mph eller konverterar ni den också ?
Du menar ja byter bara tavlan till kmh ? Men då mätaren pilen fortf i mph eller ?
Sen tripmätaren/milmätaren ODO lämnar ni den på mph eller konverterar ni den också ?
Jag vet inte hur andra gör, men jag bytte tavlan. Sen låg jag brevid en annan bil i typ 100 & tryckte dit nålen på rätt km/t.
Trippmätaren verkar det inte vara någon som kan konvertera...
I min bil så är trippen i km och på mätarhuset är det bara ditklistrat mph eftersom den har rullat i england innan,
Vad ska ja göra med convert dosan för att det ska visa km/h igen?
Finns det nån guide på hur jag går tillväga med ta bort mätarhuset osv?
Nu blir det lite bakvänt men denna guiden bör vara användbar. Den visar hur man installerar en KM/H till MPH omvandlare och en som tar bort 180 KM/H fartspärren.
När vi i Sverige tar bort omvandlare (återställer till original utförande med KM/H) så ska man lämna kvar något av omvandlaren. För tar man bort hela kommer 180 KM/H spärren tillbaka. Någon som är mer insatt?
(måste vara inloggad för att se tråden)
http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread.php?t=112141
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.