handdator

Visa fullständig version : mph tillbaks till kmh fråga

Matts
2008-02-19, 22:13
Min supra visar miltalet i mph och hastighetsmätarn går i mph, hur och var brukar convert dosan som dem sätter in där i UK sitta nonstans ?

Dante
2008-02-19, 22:29
oftast bakom mätarehuset.

Matts
2008-02-21, 13:05
Ok, hur är det då med US suprorna som inte har en dosa, hur får man dem till kmh ?

Rainman
2008-02-21, 13:53
Ok, hur är det då med US suprorna som inte har en dosa, hur får man dem till kmh ?
Man byter mätaren. (enklast)

Matts
2008-02-21, 14:16
Du menar ja byter bara tavlan till kmh ? Men då mätaren pilen fortf i mph eller ?

Sen tripmätaren/milmätaren ODO lämnar ni den på mph eller konverterar ni den också ?

Rainman
2008-02-21, 15:25
Du menar ja byter bara tavlan till kmh ? Men då mätaren pilen fortf i mph eller ?

Sen tripmätaren/milmätaren ODO lämnar ni den på mph eller konverterar ni den också ?
Jag vet inte hur andra gör, men jag bytte tavlan. Sen låg jag brevid en annan bil i typ 100 & tryckte dit nålen på rätt km/t.

Trippmätaren verkar det inte vara någon som kan konvertera...

Chucky
2008-03-26, 11:56
I min bil så är trippen i km och på mätarhuset är det bara ditklistrat mph eftersom den har rullat i england innan,

Vad ska ja göra med convert dosan för att det ska visa km/h igen?

Finns det nån guide på hur jag går tillväga med ta bort mätarhuset osv?

Rading
2008-03-26, 23:52
Nu blir det lite bakvänt men denna guiden bör vara användbar. Den visar hur man installerar en KM/H till MPH omvandlare och en som tar bort 180 KM/H fartspärren.

När vi i Sverige tar bort omvandlare (återställer till original utförande med KM/H) så ska man lämna kvar något av omvandlaren. För tar man bort hela kommer 180 KM/H spärren tillbaka. Någon som är mer insatt?

(måste vara inloggad för att se tråden)

http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread.php?t=112141