handdator

Visa fullständig version : konvertera japsec turbos till eurospec turbos!?

snowsupra
2008-02-18, 13:02
främre turbon på min japspec har rasat, axeln av. har hittat eurospec turbos komlpett med grenrör och allt. funkar det att montera dit det bara rakt av?
bilen har bpu, med greddy E-01 bcc bla.

volvo_jonny
2008-02-18, 13:13
frömre rör o så ska inte vara samma vad jag förstått!! hur gick raset till extremt vinande o sen bara ras el?

snowsupra
2008-02-18, 15:06
men eftersom grenrören följer med euro turbona så ska de bara va att skruva dit det!? vilket främre rör menar du? inga missljud alls, märkte bara att de börja blå ryka, mer å mer. efter ett tag bolmade det så att man inte såg bilarna bakom. =)

Supramannen
2008-02-18, 15:08
Ny dp behöver du sen är det lite annat som är annurlunda, men allt går som sagt

Bränsle sidan måste även kollas upp då spridare och så är annat

Apanzor
2008-02-18, 17:26
precis som rico säger, spridare och lite annat, då det skiljer i låg ohm och hög ohm på j-spec samt euro spec... Finns säkert någon tråd här på smr med någon som gjort det, annars så finns ju smr...

snowsupra
2008-02-18, 18:20
okej, nu har jag ju inte tänkt lägga dit euro turbos för att ladda mer, utan för att de tydligen håller bättre. med japs turbona körde ja på 1,15 bar. kör ja på samma ladd med euro ska de väl inte va några problem eftersom laddtrycket är detsamma som innan!?
eller är det lika bra att skicka in turbon på renoverig?

Apanzor
2008-02-18, 19:50
Nej samma ladd= inga problem, du kan ju iof ladda mer än 1,15 då... Renovering, vet inte riktigt vad det kostar men släng på euro tycker, kommer säkert kosta men meer ladd=)

snowsupra
2008-02-18, 20:14
nej precis, med samma ladd ska den ju gå lika bra som innan. men euro turbosarna jag hittat har gått 10 tusen mil, börjar kanske vara slut. renovering av turbon gick på 7 tusen. sen kanske man måste renovera den större oxå. lite svårt å bestämma sig hur man ska göra

Nybörjaren
2008-02-18, 20:25
nej precis, med samma ladd ska den ju gå lika bra som innan. men euro turbosarna jag hittat har gått 10 tusen mil, börjar kanske vara slut. renovering av turbon gick på 7 tusen. sen kanske man måste renovera den större oxå. lite svårt å bestämma sig hur man ska göra

Om du har pengarna till det så hade iaf. jag köpt Euro turbos och renoverat dem och sedan satt in dem i japan-spec motorn.

Har du inte budgeten till det så hade iaf. jag bara renoverat mina japan turbos hellre än att köpa euro-turbos som gått 10.000 mil redan.
Kan iaf. tänka mig att ny renoverade japan-turbos håller bättre än Euro turbos som gått 10.000 mil.

Lycka till!

Apanzor
2008-02-18, 20:33
Du kan ju köpa ett par j-spec turbos beggade för under 5k annars...

snowsupra
2008-02-18, 20:56
beggade jspec turbos känns osäkert att montera. då dröjer de väl inte länge innan man får riva de igen å fixa pga haveri. har som sagt hittat euro turbos me grenrör för 4k. skickar in dom på renovering för några tusen, å sen vet jag att det sitter i princip nya aggregat. ja mena nångång ska man ju sälja bilen å då vill man inte de ska rasa direkt som de gjorde för mig. =) körde 200 mil, sen ras... hehe

Supramannen
2008-02-18, 23:49
Dom kan lika gärna rasa Euro turbosar, lika stor chance alltså

Så antingen går du singel eller så lagar du så billligt du kan

Supramannen
2008-02-18, 23:51
okej, nu har jag ju inte tänkt lägga dit euro turbos för att ladda mer, utan för att de tydligen håller bättre. med japs turbona körde ja på 1,15 bar. kör ja på samma ladd med euro ska de väl inte va några problem eftersom laddtrycket är detsamma som innan!?
eller är det lika bra att skicka in turbon på renoverig?

Du kan inte ladda lika mycket för du har inte bräsnle för det, säger det igen..440cc spridare mot 550cc spidare,

Supramannen
2008-02-18, 23:53

Ingen turbo som är större än nån annan, båda är lika stora. detta gäller på japs spec med