handdator

Visa fullständig version : Singel turbo för ca 450hk?

Libbe
2008-02-12, 23:46
Jag har en 94:a japs.. För tillfället nerplockad pga topplockspackningen... Såg att där var små reper i turbohuset efter turbinen på org turbosarna..
Har ett grenrör och en gt45, hks wg, tryckrör, Walbro 255 pump och en 600*300*100 IC.. E det aktuellt att slänga på det om man nu har en automat? Som jag förstår det så pallar lådan inte mer än ca 500 hk och hur som helst hade jag nöjt mig med ca 450-480hk..
Funkar det med denna turbon? Och kan jag bara uppgradera mina spridare till typ 630-720cc och montera en AEM bb lambda?

Nån som vet hur det skulle funka?

Jag har inga 100k att lägga på bilen så kalla det snik om ni vill.. Men jag vill bara ha lite mer klös än BPU.. Tacksam för alla svar (kanske) :o)

Apanzor
2008-02-13, 00:31
Lite spec på gt45:an?
Vet en kille i England som jag känner lite halvt som blåste sin automatlåda repa nr2 med 505hk, osäker hur mycket den tål. Finns nog andra som svarar bra på de...

beyarn
2008-02-13, 11:55
Hej hej, Du borde försöka byta till en mindre turbo för snabbare ladd, men Ja det ska funka med det som du skriver. Ett tips är ju att ta det lungt med lådan sen bara =)... Ja prova med orginal spridare och gt45a men tyckte det kändes segt då fullt ladd kom runt 4500rpm men sen håller det ju i sej på nästa växel :P

Road-Runner
2008-02-13, 21:14
Du kan ju ha vilken turbo du vill, det handlar ju vilket ladd tryck du lägger dig på. Men en liten snäcka med bra spool är ju nice :)

endastrobin
2008-02-13, 22:15
Jag bygger en singel supra med automat,
har hört rykten om att Suprans orginal automat inte tål mer än 450 hk vid fulla gaspådrag.

Det jag har gjort är att jag har köpt en byggd Automatlåda från Boostlogic som ska hålla för betydligt mer än det.
Men ska du inte ha mer än 450hk så vet jag inte om jag ser nån mening med singelturbo då du kommer ganska nära med bara bpu.

En gt45.a för 450hk låter långsökt speciellt då du inte kommer få ladd förräns höga varvtal, med orginal converter i automaten så kommer den bli grymt jobbig att köra med en gt45.a
satsa på ett china grenrör, och sen en lite bättre turbo typ en T61.A
då får du ett fint register.

Jag kör med en T67,a kullagrad och en high stall converter 3800rpm.
Du måste fundera mer än 1 gång innan du bygger singel på en standard auto supra
är så lätt att häva sönder saker o ting då man e osäker på vad man gör.

endastrobin
2008-02-13, 22:17
Precision har fina turbosar lite mindre varianter också en T61.a täcker dina effekt behov.
behöver inte kosta massor heller

turbo_joel
2008-02-14, 17:48
ska du "bara" ha 450hk med singel så hadde jag kört på någon GT35bb eller något och sen euro 550 spridare och en walbro pump och ett map ecu sen e det bara tuta och köra