Visa fullständig version : besiktning ?
Jag hadde tänkt trimma lite men blir jag då tvungen att plocka bort allt innan besikningen lr hur funkar det ?
Tror jag knappast. Bara du har en kat så borde de funka.
Nån med erfarenheter får kanske svara, jag har ju själv tänkt börja trimmandet nu men jag kommer att få byta avgassystem varje gång jag ska besikta.
suprasam
2003-09-16, 10:05
Om man mot all förmodan stöter på en besiktningsman som antigen har PMS eller själv äger en MKIV så ligger man lite dåligt till, annars brukar det gå bra har besiktigat med BPU++ grejer med högflödeskat och klarat mig så länge avgasvärdena är ok brukar dom vara snälla. Enda kommentaren jag fick var att jag hade ett stort avgassystem :-).
Om man har en singel turbo får man montera antigen an orginal DP eller en med högflödeskat mappa om bilen så avgasvärdena blir bra och hålla tummarna, skadar nog inte att montera en värmeplåt så att dom inte ser singel turbo installationen.
Lycka till
Om man mot all förmodan stöter på en besiktningsman som antigen har PMS eller själv äger en MKIV så ligger man lite dåligt till, annars brukar det gå bra har besiktigat med BPU++ grejer med högflödeskat och klarat mig så länge avgasvärdena är ok brukar dom vara snälla. Enda kommentaren jag fick var att jag hade ett stort avgassystem :-).
Om man har en singel turbo får man montera antigen an orginal DP eller en med högflödeskat mappa om bilen så avgasvärdena blir bra och hålla tummarna, skadar nog inte att montera en värmeplåt så att dom inte ser singel turbo installationen.
Lycka till
Min före detta Supra besiktigades med allt trim (dvs. Nos, ställbart ladd, Apexi-system mm.) utom Dpn utan anmärkning.
MVH Ztellan
Ok men då e det ju bara att trimma för allt va plånboken tål då :)
hmmm vad står BPU exakt för ? ...tack för svaren...
suprasam
2003-09-16, 17:07
Klarade du avgasvärdena utan DPn Ztellan?
Ok men då e det ju bara att trimma för allt va plånboken tål då :)
hmmm vad står BPU exakt för ? ...tack för svaren...
BPU = Basic Performance upgrade
suprasam
2003-09-17, 12:18
DP=Downpipe man byter orginal DP'n mot en grövre och som inte har
någon kat alt. högflödeskat. detta ger bra utdelning :-)
Klarade du avgasvärdena utan DPn Ztellan?
Nä, utan Dp´n lät den lite väl mycket :lol: .... skämt åsido. Nej det var original. Det är ju där kattarna sitter...
MVH Ztellan
jaha ok downpipe hehe men det vet jag vad det är!
besiktigade min utan problem och jag har har iaf en del trim på min MKIII.
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.