Visa fullständig version : Quicksilver 10.32sek 225km/t
Quicksilver
2003-09-14, 01:54
Hei.
vi fikk testet bilen litt i dag, første gang på banen og min 2. gang på stripen noen gang :)
Film: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/importtuning/subdet170.htm
Hvem blir den første til å ta 9 sek med supra??
Quicksilver
2003-09-14, 01:57
med usele 1.8 i 60 foot :)
Det är en bra tid tycker jag... den ska du vara stolt över.
Norway vs Sweden? Quicksilver vs Ex. Supramannens bil(Menghini)
Hvem ar først til 9`an? :D :D :D
Quicksilver
2003-09-14, 02:08
Jeg skal kjøre i morgen også. men min kompis supramannen har mange år med erfaring bak seg ;)
Yes!!all respekt till Supramannen!!!
Nikorasu
2003-09-14, 05:26
Yes all respekt till Richard men tycker vår vän Quicksilver förtjänar respekt för den rundan oxå, kul med snabba supror i norden må jag säga!..
Supramannen
2003-09-14, 08:50
Grattos Reidar
Slowpoke
2003-09-14, 09:18
Grattis,
Nu måste du köpa större insug och skicka mig ditt VeilSide =)
Sverige och Supramannen/Menghini vann!
Grattis!
Mvh /Martin
jap, hääärligt SM & Jocke!!
Quicksilver
2003-09-14, 17:35
men det er mye lettere å kjøre med en Drag Automat en orginal 6 speed Manuel kasse :) og jeg hadde jomfru turen men bilen min i går hehehe
Thomas T66
2003-09-14, 17:58
Ja sverige vann *fnitter* va hade du för slutfart reidar jockes bil hade visst 239 :mrgreen:
bromsskärmar på en gatbil me ac stereo skinnfåtölj o soffa för den delen
Jockes bil är ju det grymmaste i supra väg jag kan komma på .... skulle vara soundperformance kärra då den är ju i samma klass fast lite snabbare.... än så länge......
finns inga ord *ASG*
stort grattis Rickard o Jocke
Jag e mycket imponerad av Reidar!
10,32 med så lite träning!
Med mer träning så kapar han 60 foten till 1,5-1,6 å då kör han 9 or oxå!!!
Stort Grattis!
//Björn
Thomas T66
2003-09-14, 18:14
Jo självklart går reidars bil bra o lär få bättre tider också mena inte att klanka ner på han om det nu uppfattades så jag är bara ganska tagen utav glassbilens prestationer......
Quicksilver
2003-09-14, 18:30
Jeg fikk ikke opp det ladetrykket jeg skulle kjøre på.. kun 2.0 bar.. så til neste år så lader jeg 0.7 bar mere også :) + 70 shoot NOS. Jeg brukte heller ikke noe Launcekontroll, ALS eller flatshift.. Husk at det er sinnsykt forskjell på å kjøre fort med en manuel girkasse i stede for en sånn "gi full gass å hold den der" girkasse. :wink: :wink:
:shock: 2,7 bar +70 shoot NOS :D da kommer 9`an :D 2004 vil bli et fint år.
Supramannen
2003-09-14, 23:33
Tänk OM ,OM inte fanns, va lätt allt skulle va....:)
Tja, han är ju snabbare än vad du nånsin var med en manuell bil..... :lol:
snyggt första inlägg *asg*
Menghini
2003-09-15, 00:13
Ja sverige vann *fnitter* va hade du för slutfart reidar jockes bil hade visst 239 :mrgreen:
bromsskärmar på en gatbil me ac stereo skinnfåtölj o soffa för den delen
Jockes bil är ju det grymmaste i supra väg jag kan komma på .... skulle vara soundperformance kärra då den är ju i samma klass fast lite snabbare.... än så länge......
finns inga ord *ASG*
stort grattis Rickard o Jocke
9,84 / 240,75 blev det tillslut...
Quicksilver
2003-09-15, 00:16
du klarte 10.8 når du kjørte selv mener jeg å ha hørt ;)
Supramannen
2003-09-15, 00:19
Och hur snabbt har du kört, sa du
Menghini
2003-09-15, 00:23
du klarte 10.8 når du kjørte selv mener jeg å ha hørt ;)
Mmm...men det va med nerskruvat laddtryck och laddtrycksskyddet slog i både på 1an o 2an bara för att vi sänkte precis innan jag åkte ut...sen va det oklistrat...hörde att det va bra grepp på Gardemoen ;-)
Quicksilver
2003-09-15, 00:24
jepp vi har beste grepet i Europa. synd dere ikke kom til oss denne helgen da :(
BBB zooloo
2003-09-15, 00:26
Quicksilver: mycket fet film, snygg körning!
mvh zooloo
HaHa klockrent Rikard 8)
Men vad är detta? Det ska inte tjuras här av vissa tycker jag.
Jävligt imponerande hur bra det går för Quicksilver, med en manuell petad växellåda. Stort grattis säger jag!! :D
Hur går det med våran vän i SM gamla Supra då?
Menghini
2003-09-15, 09:58
jepp vi har beste grepet i Europa. synd dere ikke kom til oss denne helgen da :(
Ja verkligen....då hade 9,4-9,5 suttit plättlätt....ibland gör man fel val. Vi bestämdes oss inte förräns i tisdags, gardemoen eller björkvik....det blev björkvik och visade sej vara fel val....uselt grepp....våra 60 fot har aldrig varit sämre.
turbotomas
2003-09-15, 10:28
Jocke, du är en perfektionist ser jag...uselt grepp mm. Var glad över tiden och tänk på vad som komma skall! Nästa år sitter låga 9or som en smäck.
Mvh, Thomas
SupraMagnus
2003-09-15, 10:31
Ja verkligen....då hade 9,4-9,5 suttit plättlätt....ibland gör man fel val. Vi bestämdes oss inte förräns i tisdags, gardemoen eller björkvik....det blev björkvik och visade sej vara fel val....uselt grepp....våra 60 fot har aldrig varit sämre.
Jocke ...har du inte glömt att ändra lite i signaturen ? :lol:
Grattis igen !! :D
Det var trevligt att åka med på bakrutan ... :wink:
/Magnus
Supramannen
2003-09-15, 11:00
Jocke, du är en perfektionist ser jag...uselt grepp mm. Var glad över tiden och tänk på vad som komma skall! Nästa år sitter låga 9or som en smäck.
Mvh, Thomas
Varför får vi inte va missnöjda över ban val, hade vi åkt till Norge så hade vi haft ett mycket rtevligare tidkort , 9.5 hade vi kört utan att ändra nått
Menghini
2003-09-15, 12:05
Mvh, Thomas
Visst är man det...särskilt när man vet vad bilen kan prestera...hade vi varit i norge hade kört 9,5 eller under...så visst är man jävligt glad över nian....men den kunde blivit lägre... :?
SupraMagnus
2003-09-15, 18:46
Jocke ...har du inte glömt att ändra lite i signaturen ? :lol:
/Magnus
Syftade på din signatur "slöa" gamla 10,04 är det väl dags att byta ut ? :lol:
/Magnus
turbotomas
2003-09-16, 02:19
Mvh, Thomas
Varför får vi inte va missnöjda över ban val, hade vi åkt till Norge så hade vi haft ett mycket rtevligare tidkort , 9.5 hade vi kört utan att ändra nått
Det är väl klart att ni får vara det, men du missar min poäng! Jag hade varit själaglad över tiden och tagit det kanske felaktiga beslutet att köra i Sverige med en klackspark. Då har man något bättre att se fram emot, inte sant!
Mvh, Thomas
Supramannen
2003-09-16, 11:29
Beror på hur man är som person, vi verkar va mycket mer tävlingmäniskor än dig, på gott och ont
Så vi grämer oss över att vi valde Björkvik, för oss är det inge lek, för är det på allvar
Var de det vi diskuterade :roll:
10.38 med hoj :wink:
turbotomas
2003-09-17, 03:35
Beror på hur man är som person, vi verkar va mycket mer tävlingmäniskor än dig, på gott och ont
Så vi grämer oss över att vi valde Björkvik, för oss är det inge lek, för är det på allvar
Riktigt!!!
Vi får se, jag hamnar där säkert till slut ;)
Mvh, Thomas
Anonymous
2003-09-17, 13:34
Egentligen så tycker jag att all "stå kvar och vänta tills det passar" racing är på lek.
Allvar är det när man kör efter granen, men en jämnsnabb kombatant bredvid!
När hela repan kan avgöras på reaktionstiden.
Men...det är hur JAG ser på det hela.
Supramannen
2003-09-17, 14:04
Denna tävling körde vi på granen. så piluta dig
Anonymous
2003-09-17, 15:19
Ahha, har du mera siffror på reaktionstider etc?
Sånt tycker jag nämligen är klart intressant!
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.