handdator

Visa fullständig version : Nån som kollat på denna? MKIV Man?

MALEKY
2003-09-11, 10:04
Ej besiktat enligt säljaren och problem med svänghjulet eller nåt annat liknande? Men priset var ju helt oki? Nån som har varit och kollat på den?
Det är en Schwiez import.

http://www2.blocket.se/view/1486910.htm?l=0&c=1

Egnell
2003-09-11, 10:18
Den här har varit upp för diskution förr... har för mig att det gick snack om att den var nylackad. Det kan ju säga en hel del.. den har varit ute på nätet ett bra tag också, ingen som nappar tydligen :roll:

Thomas T66
2003-09-11, 13:41
sök igenom gamla trådar där står det bla är jag för mig iaf :D
att den kommer från Schweiz krockad rejält problem med avgasintygen därav inte färdig besiktiad

Niken
2003-09-12, 09:17
Ursäkta men anledningen till att bilen inte är såld än beror på vad jag vet att några cp:n på ett visst forum har skrivit att bilen fått 19st 2or på bes mm mm.

Skitsnack på forum om andras bilar är bland DET VÄRSTA MAN KAN HÅLLA PÅ MED FATTAR NI INTE DET.
DET FINNS FOLK SOM SÖKER UPP VEDERBÖRANDE OCH BANKAR VETT I SKALLEN PÅ DOM..

Enda sättet att få reda på om bilen är bra eller dålig är väl att kolla på den, eller???
Priset är ju trots allt ganska bra. Man kan fixa mycket för 70000:- som dom flesta andra manuella bilar kostar mer.

Bilen är inte nylackad heller.

Supramannen
2003-09-12, 13:41
Vet bara att Swetich och Poleen import verkar va svårt att få igenom i Sverige just nu, så jag höjer ett varnade finger,

Martin
2003-09-12, 14:36
Ursäkta men anledningen till att bilen inte är såld än beror på vad jag vet att några cp:n på ett visst forum har skrivit att bilen fått 19st 2or på bes mm mm.

Skitsnack på forum om andras bilar är bland DET VÄRSTA MAN KAN HÅLLA PÅ MED FATTAR NI INTE DET.
DET FINNS FOLK SOM SÖKER UPP VEDERBÖRANDE OCH BANKAR VETT I SKALLEN PÅ DOM..

Enda sättet att få reda på om bilen är bra eller dålig är väl att kolla på den, eller???
Priset är ju trots allt ganska bra. Man kan fixa mycket för 70000:- som dom flesta andra manuella bilar kostar mer.

Bilen är inte nylackad heller.

Jag personligen tycker att det är alldeles utmärkt att grabbar och tjejer som kan det här med Supra kollar upp och skriver sina utlåtanden på bilar, så man vet vad det är för något.

Köper Anders Andersson en Supra för 209000:- så kanske han inte har räknat med ytterligare 70000:- för att renovera skiten.

För övrigt, ska ditt inlägg uppfattas som ett hot?

Mvh /Martin

Niken
2003-09-12, 15:04
Det är jättebra, men folk som inte kan hålla sig till sanningen ska hålla käft.

Om det är ett hot får man tolka som man vill.

Om man skriver att en bil haft 19st 2:or och den haft 3st på tex däck, ljusinställning och solfilm ska man nog ta det allvarligt.

Junior
2003-09-12, 16:30
Som jag sagt tidigare så var jag i kontakt med den bilen innan jag köpte min nuvarande. Avgasreningen var tydligen näst intill omöjlig att få igenom, troligtvis för att den är från Schweiz. När jag snackade med han senast i Maj så hade han försökt få igenom avgasreningen sen i Februari men Toyota vill inte ta på sej att fixa de. (?) + eftersom bilen vart tokkrockad så sitter de en aluminium huv på den nu som de blir byngler på direkt du drar igen den. Men, men.. Sånt är ju inget hinder, går ju alltid att fixa en ny.

Niken
2003-09-12, 18:07
Avgasreningen på bilen är redan klart på bilen.
Det finns redan intyg hos bilprovningen sedan den första supran med samma motorfamilj besiktigades..

Bara så du vet..

Niken
2003-09-12, 18:10
Dessutom har bilen knappast vart tokkrockad eller???

Man sätter väl inte på en lättare huv bara för man krockar???

Bilen har vart lite krockad på en skärm så huven blivit lite bucklig, dock inte mycket.
Med andra ord satt huven på redan vid krocken.
Om den vart toksmälld hade man fått byta huv.. Naturligtvis..

mr_kung
2003-09-12, 21:04
Jag har pratat i telefon med han som säljer den och den ska tydligen inte vara totalkrockad på något sätt. Jag skulle kunna tänka mig att köpa den om man kunde få "låna" hem bilen över en helg och verkligen undersöka vad som behöver göras med den. Får man den för runt 200 k och kanske lägger ner 30 k i delar på den så är det ju en bra affär. Verkade lite konstigt att växellådan var dålig, var tydligen mycket svårt att få i backen ?!! Vad jag hört så ska Getrag lådan tåla massor... Men som sagt kan vara ett klipp för den som vågar chansa och har tid/kunskap att skruva lite själv...

Vad det gäller det övriga inläggen så tycker jag att alla snorungar (ursäkta uttrycket) som egentligen inte vet någonting om bilen inte ska skriva något heller. Blir väldigt snabbt en massa rykten som sprider sig utan någon som helst sanning. Är det så svårt att lyfta luren och höra sig för och få alla fakta innan man baktalar någon?

Strykis
2003-09-12, 22:38
Jag håller helt klart med mr_kung här. Man ska ha fakta innan man
uttalar sig om något som kan skada andra.
Tänk efter själv hur kul du skulle tycka det var om någon snacka skit
om bilen du ville sälja som inte stämmer. En del här som borde tänka efter FÖRE! Det är i alla fall vad jag tycker.

Rainman
2003-09-13, 00:41
Appropå att inte veta vad man talar om....alla MK4-Supror har alu-huv...

Supramannen
2003-09-13, 00:50
Bilen är inte reggad det säger väl det mesta, regga den och sälj den sen istället så får ni bort massa skitsnack

NorrlandsGuld
2003-09-13, 01:19
Tycker det verkar som att Niken är killen som försöker sälja, ursäkta uttrycket "liket".. eller?

MALEKY
2003-09-13, 15:23
Reg-bes den så får du sålt den. Vem vill köpa en bil för 200k och sedan ej kunna använda den?

svarta-mkiven
2003-09-13, 20:12
jag måste bara säga att det tycker är bra med bilen är att den har ett fast tak och ingen targa! den är väll både lättare och har ett fastare chassi då!
Fast det är ju rätt härligt när man kan ta av taket en fin sommardag :lol:

Nikorasu
2003-09-14, 05:34
Bilen är inte reggad det säger väl det mesta, regga den och sälj den sen istället så får ni bort massa skitsnack
Vettigaste inlägget i denna tråden, skulle lösa det mesta tror jag...

RB26DETT
2003-09-18, 17:20
Det är jättebra, men folk som inte kan hålla sig till sanningen ska hålla käft.

Om det är ett hot får man tolka som man vill.

Om man skriver att en bil haft 19st 2:or och den haft 3st på tex däck, ljusinställning och solfilm ska man nog ta det allvarligt.

ojojoj, det luktar skunk !!!

Du verkar ju seriös - NOT

Fonz
2003-09-18, 17:51
Appropå att inte veta vad man talar om....alla MK4-Supror har alu-huv...

Ingen koll alls...verkar det som...
Många här är jäkligt snabba att skriva en massa saker, utan att ha nån egentlig koll på läget... :?

Niken
2003-11-13, 14:33
Är det jag som skrivit att bilen inte haft aluhuv orginal??

Nej..