Visa fullständig version : Någon som vet något om denna Supra -97:a?
Hej alla
det finns en silverfärgad Supra -97:a på bytbil.com - i Karlstad. Någon
som känner till något om denna? Ingen TT kanske? :(
suprasam
2003-09-04, 20:37
Hej,
För det första är det ingen 97, från och med 97 års modell hade mkiv klara blinkersglas i framspoilern och parkeringsljuset flyttat dit oxå.
På bilen på www.bytbil.com är blinkersglasen oranga, här kan du läsa om skillnaderna på de olika årsmodellerna
http://www.i-supra.com/6/ubb.x?a=tpc&s=154607117&f=9126041111&m=6686067111
Lycka till
Ah. Den detaljen hade jag missat... bilen var inreggad -97 enligt säljaren - därav
årtalet - så det kan vara en -96:a. Bilen hade inte besiktigats än....
Det är en hur som helst en TT. Chassinr JT164 JA800 0033810 - någonstans har
jag sett någon tabell över dessa... ska leta.
suprasam
2003-09-05, 14:43
Såg ut som den hade en låg vinge ? vet inte om det fanns som option till dom, 96 tillverkades dessutom bara automater.
Lycka till
ja det är med låg vinge. Vet inte om de japanska chassinumrena har samma serie, men japanska -96or börjar på 0034050. Så det är nog en -95:a trots allt... inte för att det spelar ngn roll för min egen del - bara allt stämmer. Får ta och svänga förbi och kolla på den ordentligt - när jag nu får tid till det... :/
Nikorasu
2003-09-05, 15:35
MKIV:an kom väl med antingen låg eller hög vinge, eller var det oxå beroende på årsmodell?..
SupraPierre
2003-09-05, 17:01
Den ser ju fräsch ut, men det är ju en automat.... :( ....
Ok. Detta verkar vara en standardkommentar.... Nästa gång ska jag skriva att jag faktiskt tycker att det är helt ok med automat... :D
SupraPierre
2003-09-05, 17:20
Nä det e inget fel på automater... absolut inte... men det är faktiskt lite sportigare med manuell låda... :D :?
Det är en hur som helst en TT. Chassinr JT164 JA800 0033810 - någonstans har
jag sett någon tabell över dessa... ska leta.
Sjekket chassinummeret i Toyotas EPC...Bilen er produsert i desember 95...hvilket gjør den til en 96 modell ja ;-)
('bilåret' børjar/slutar ju i aug/sept)
Såg ut som den hade en låg vinge ? vet inte om det fanns som option till dom, 96 tillverkades dessutom bara automater.
Låg-vingen blev så vidt jag vet...tilval på de senaste årgangerna... ;-)
I 96 fikk man kjøpt BÅDE automat og manuell Supra TT i europa/japan, men IKKE i usa ;-)
ja det är med låg vinge. Vet inte om de japanska chassinumrena har samma serie, men japanska -96or börjar på 0034050. Så det är nog en -95:a trots allt...
003450 er januar 1996 på europeiske modeller også...så da er det nok samme serienummersystem ;-)
MKIV:an kom väl med antingen låg eller hög vinge, eller var det oxå beroende på årsmodell?..
Som ovannevd..så har inte jag sett, eller hørt talas om, låga vingor originalt på 'de tidigaste' mkIV'or...only 'late models' ;-)
Nä det e inget fel på automater... absolut inte... men det är faktiskt lite sportigare med manuell låda...
True...MEN jag har inte testat nån annen motor som trivs så bra ihop med en automatlåda som 2JZ-GTE motorn! ;-)
Men som du seger...den blir et hakk mer sportig med manuell ;-)
Tackar för den informationen!!!
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.