handdator

Visa fullständig version : Virusmail

Hanky
2003-09-03, 19:58
Är det någon som vet hur man kan skydda sig ifrån att få massa virus mail??
Det senaste jag fick kom från webmaster@supramannen-racing.com....
Jag kan alltså få mellan 6-8 mail per gång jag kollar mailen?
Visseligen att virusprogrammet går och tar bort allt, men det ät väldigt irriterande.. :(
///hanky

Rainman
2003-09-03, 21:10
Det enklaste just nu är att ta bort din meljadress ifrån alla forum som du är på. En del forum kräver att man skriver in sin adress, hitta på något "blaj" då bara....
Jag har skrivit fraga_mej_om_adressen@telia.com
Det är en adress som inte finns...jag har inte fått ett ända "skit" mejl sedan jag gjorde så.

Det är en mask som härjar på nätet, den tar alla adresser som den kan hitta & skickar sej till dom ifrån andra adresser. Det ser ut som om det kommer ifrån en viss person, men så är inte fallet. En liten luring alltså!

Tigerstorm
2003-09-03, 22:28
Mystiskt..

min dator ska vara virus fri.. men jag får la köra en virus check igen

flåt att det inträffade..

Mvh

Martin

Rainman
2003-09-03, 23:20
Mystiskt..

min dator ska vara virus fri.. men jag får la köra en virus check igen

flåt att det inträffade..

Mvh

Martin
nej nej nej, du har inte virus!
Masken ligger ju på nätet! Inte "hemma" hos någon!

Tigerstorm
2003-09-04, 00:20
Jo jag vet, men behöver göra en virus koll iaf..

tusan jag som e så trött.. borde sova.. *snark*

Egnell
2003-09-04, 08:38
Jo, (!) masken kan visst ligga hemma hos någon. Masken skapar sin egen SMTP server och kan skicka mail (och maskera sig som andra adresser) via den.

Det räcker med att nåt bello sitter utan virusskydd, (med masken i sin dator) och surfar t.ex. på supramannen.com så kommer alla tjälar med korrekt ifylld e-mail adress på forumet bli "leasade" av masken.

eller ja, masken fattar ju inte bättre än att den snor åt sig "fejk adresser" tex apa@hotmail också lixom, men det har ju mindre betydelse. Stackars jävel som har den adressen kom jag på... ouups :mrgreen:

Sivaldo
2003-09-04, 08:52
men masken kan man inte få på sin dator förän man öppnar mailen som man har fått....så öppna inte okännda mailadresser!!

LiMPAN
2003-09-04, 14:02
kan man visst, om den utnyttjar DCOM exploiten så kommer den in utan att man behöver öppna nått! dock så funkar det inte om du har brandvägg eller senaste windows uppdateringarna! (beror iof på vilken mask vi snackar om)