Visa fullständig version : Hjälp fram SMR-Supran vinna SO och köra en nia.
Menghini
2003-08-31, 14:59
Nu är det så här att tävlingar mm har kommit väldigt tätt på sistone + att jag köpte bilen inte allt för länge sen. Så man kan säga att ekonomin har minst sagt fått sej en törn. Det är dåligt med sponsorer som kliva in så här i slutet på säsongen.
Jag skulle hemskt gärna se min bil göra en 9a innan säsongen är slut och så skulle jag vilja ha med bilen i Stockholm Open, det är många som är ute efter Supran där, såsom Jakan, Blower o Brillko. Och jag skulle gärna vilja ge dom en ordentlig match.
Men för att kunna göra nåt av detta så behöver jag ha hjälp med dineros till bla VP soppa, ett helt fat helst. Men som läget efter semestern och alla tävlingar ser ut så tillåter inte ekonomin nån tävling.
Jag söker även folk som har eget företag eller föräldrar som har det som vill vara med och hjälpa fram mej under näst år genom att köpa reklam på bilen. Hostar man upp kulor nu så får man vara med även resten av denna säsong till samma pris....
Seså....var med och hjälp fram SMR Supran till att bli en av världens snabbaste Supra (fullviktsbilar/gatbilar).
Alla vänliga själar kan skicka PM eller Mail to jocke.m@home.se så skall jag berätta hur vi går vidare.
Jag fick låna Lövans PG för det tog så lång tid att fixa det (en vecka ca).
Som sagt: P.G. 1070452-6
Mottagare: Niklas Löfgren
Man kan även sätta in på mitt konto hos Föreningssparbanken, Clearnr: 8480-6 Kontonr: 183636575-7
OBS!! Glöm ej skriva ert nick eller namn så jag vet vem som skall tackas i form av dekal på bakrutan.
Har även beslutat att vid bidrag över 500:- så kommer namn läggas i en skål där det kommer lottas fram en vinnare som kommer få åka en repa eller 2 dagarna runt SO med den mappen vi kommer använda på gatan, ca 800-900 hk.
Thomas T66
2003-08-31, 19:01
Hur mycket blir det om alla på forumet läggen en 100ing var
ca 40k :mrgreen:
en ide bara.....
Menghini
2003-08-31, 21:57
Hur mycket blir det om alla på forumet läggen en 100ing var
ca 40k :mrgreen:
en ide bara.....
Joo...då kunde man gjort mkt i vinter :twisted:
Men detta är bara för att få ihop till ett fat soppa....ca 7500:-.
Nästa säsong har jag tänkt företag skall få finansiera till en viss del via reklamplats.
turbotomas
2003-09-01, 04:11
Menghini, du skulle ha prutat ner priset på bilen med 7500:- ;)
Jag förstår din ambition men gör det ordentligt isåfall.
Istället för att be om pengar från folk häromkring, gör en satsning på företagssidan där du bor, men en genomtänkt och seriös plan! Det borde gå hem utan några större problem.
Det ser lite lustigt ut när man köper bil för x antal hundra tusen men sedan inte har råd att köra den.
Ta nu inte illa upp bara, jag vill gärna se dig köra en 9:a med bilen, men som sagt, "sök" pengar på ett seriösare sätt!
Lycka till!
Mvh, Thomas
Menghini
2003-09-01, 09:00
Jag har råd att köra bilen dagarna långa, men inte på racesoppa. Där kostar ett fat 7500:- ...... Jag hade inte tänkt tävla så mkt den här säsongen utan tänkte ta det nästa säsong. Men nu har folk velat se bilen på det ena evenemanget efter det andra, så visst visar jag upp mej då.
Och visst kommer det göras en företags satsning men då är det för hela nästa säsong, inte bara för 2 tävlingar. Och då handlar det om dom summorna per företag....så det hade räckt med ett företag nu, men tiden är för knapp.
turbotomas
2003-09-01, 10:43
God morgon Jocke!
Som jag sa, ta inte illa upp! Jag förstår att du kan köra bilen till vardags men har strul när du nu vill köra race.
Men ibland skall man skybda långsamt. Det kan vara bättre att ha is i magen när andra vill att man skall glänsa.
Vad jag förstår så är du ganska ung och då vill man göra allt på en gång, mer kvantitet än kvalitet.
Det är som den historien om ungtjuren som stod och kolla in alla korna på fältet och säger till gammeltjuren, "vi kutar ner och bränner på en ko...", medan gammeltjuren svarar med "ta´t lugnt, vi går ner och bränner på dem allihopa!"
Personligen hade jag inte varit så desperat utan tagit resten av säsongen och vintern till att byggt ihop ett riktigt sponsorpaket med div företag och kommit tillbaka nästa säsong, bättre än någonsin.
Men det är bara min åsikt.
Lycka till och tänkt till före!
Mvh, Thomas
Menghini
2003-09-01, 11:17
Nja...ung o ung, vet inte vart du har dina gränser men jag är faktiskt 31 :wink:
Supramannen
2003-09-01, 12:49
Stå på dig JOcke
Du gör helt rätt enligt mig
turbotomas
2003-09-01, 15:11
Nja...ung o ung, vet inte vart du har dina gränser men jag är faktiskt 31 :wink:
Okej, yngre än mig men inte ung ;)
Stå på dig säger jag också, men gör det med stoltheten bevarad och en ordentlig plan i bakfickan;)
Du kan ju även göra som Richard gjorde tidigare, ta en femhundring för att köra runt folk en stund(vilket du har en variant på).
Lite mycket tivolikänsla för min del men det finns dom som betalar för det och tycker det är kanon.
Mvh, Thomas
suprafreak
2003-09-01, 15:18
tycker ide`n e bra! med tanke att det e på så kort varsel! jag betalar gärna en hundring för att få se sveriges grymmaste supra sätta nya tider! :D en hundring till at börja med till dej! :D
En gammal farbror alltså hehe :wink: :wink:
Menghini
2003-09-03, 08:47
Idag skall Evographix ringas för tryck av tackdekal för dom som hjälpt till, lyckades få ihop 3k av grabbarna på Zatzy. Här blev det tyvärr bara Suprafreak's hundring. MEN ni har tills i eftermiddag på er om ni vill vara med. För så som det ser ut nu så täcker det knappt halva fatet.
Synd på det bristande intresset =(, det är ju knappast så att folk inte har en enstaka hundring att lägga :roll: Vissa kanske känner att det är slöseri/onödigt... vad vet jag.
Ett lite sent bidrag får du från mig iaf (sätter in på lunchen) 8) Även om jag nu inte kommer få någon "valuta för pengarna" så känns det rätt att hjälpa supran kick some ass!
asså nu gick jag å muttrade lite för mig själv...arghh! precis som jag antydde, snacka om dålig respons från medlemmarna på detta forum! :evil: Dom enda som ger en slant är två herrar från örebro... långt ifrån smr-supran... jag själv som inte ens har supra än så länge, men känner ändå att det är kul att "lyfta fram" supran mer.
... skulle vara kul att höra folks ursäkter... behöver väl inte säga mer, skäms på er! *besviken*
suprasam
2003-09-03, 11:34
Jag går in med en 500 hundring vart ska pengarna Jocke, hehe ok jag läste början på tråden nu skickar lite pesetas med en gng.
Vill inte ha mitt namn ngnstans se bara till att ni vinner ;-).
suprasam
2003-09-03, 11:43
Pengar skickade, vinn nu grabbar och håll Supra fanan högt :-).
Menghini
2003-09-03, 11:43
Synd på det bristande intresset =(, det är ju knappast så att folk inte har en enstaka hundring att lägga :roll: Vissa kanske känner att det är slöseri/onödigt... vad vet jag.
Ett lite sent bidrag får du från mig iaf (sätter in på lunchen) 8) Även om jag nu inte kommer få någon "valuta för pengarna" så känns det rätt att hjälpa supran kick some ass!
Alla bidrag är välkommna, stora som små...tackar.
Menghini
2003-09-03, 11:44
Pengar skickade, vinn nu grabbar och håll Supra fanan högt :-).
Tackar tackar.....vi skall göra vårt bästa.
Säkert att du inte vill synas på bilen ??
suprasam
2003-09-03, 11:48
De e lungt jag gillar och va lite undercover ....hehe
Menghini
2003-09-03, 11:48
Det verkar blivit fart på er grabbar nu efter Egnell's inlägg :) så jag flyttar fram telefonsamtalet till Evographix tills imorgon.
Menghini
2003-09-03, 11:50
De e lungt jag gillar och va lite undercover ....hehe
Hehe...skall hålla koll på en som smyger omkring med pilotbrillor och långrock så jag kan tacka.
suprasam
2003-09-03, 11:56
Jag kommer inte vara där tyvärr bor på framsidan och dessutom har jag beredskap denna veckan på jobbet . Lycka till Jocke, du kan sponsra tillbaka när jag skjuter min första motor :-).
Menghini
2003-09-03, 12:03
Jag kommer inte vara där tyvärr bor på framsidan och dessutom har jag beredskap denna veckan på jobbet . Lycka till Jocke, du kan sponsra tillbaka när jag skjuter min första motor :-).
Hehe...det är lugnt, vi är till här för att hjälpa varann :)
BBB zooloo
2003-09-03, 13:08
Klart jag ställer upp. Du har 300:- till nu!
Lycka till grabbar!
Mvh Anders
Se där ja, nu börjar det ju hända saker! kanske att det finns lite team-spirit bland några av oss iaf.
BBB zooloo
2003-09-03, 13:55
Se där ja, nu börjar det ju hända saker! kanske att det finns lite team-spirit bland några av oss iaf.
Har inte uppmärksammat detta förrens nu :? men klart jag vill hjälpa till!
mkt coolt om det går vägen :D
mvh zooloo
Jahopp... då har du ytterligare 300kr i tanken :D
Stressigare lunch får man leta efter... underhöll pyttipanna, 3 ägg, telefonsamtal samt banken via internet på samma gång. Hade till slut 5 minuter på mig att stoppa i mig sörjan. Turbo!! :lol:
Lycka till med räsandet nu!
SupraMagnus
2003-09-03, 14:36
Här har du ytterligare 300:- från Linköping !
Var inne och betalade på lunchen.
Klart man sponsrar Sveriges snabbaste Supra...
Så nu är det 600:- från Linköping ....kom igen nu ni andra !
Magnus
:D
200,- betalt inn til Menghini i dag ! Lykke til, vi kan like og se at Supra er på TOPPEN ,,,,
Stå på !
suprafreak
2003-09-03, 21:08
nu börjar det hända grejer!! :D
Japps, lite pengar var det från en av Växjös banker också :D Kör hårt! 8) :twisted:
Menghini - Good luck and Godspeed to you =)
hoppas att du bryter 9 sekunder. det ar valdigt snabbt. har du en hemsida med information pa bilen?
Kullt att see nordiska Supra kommunen komma ihop!
nils
har du en hemsida med information pa bilen?nils
http://www.supramannen-racing.com/forum/viewtopic.php?t=278
http://www.speedmagazine.org/bilrep/menghini/menghini.htm
Menghini
2003-09-04, 08:33
Menghini - Good luck and Godspeed to you =)
hoppas att du bryter 9 sekunder. det ar valdigt snabbt. har du en hemsida med information pa bilen?
Kullt att see nordiska Supra kommunen komma ihop!
nils
Tackar...
Har en cardomainsida oxå, men den är inte komplett för fem öre. Skall fixa iordning den, www.cardomain.com/id/menghini
Btw...
Välkommen hem
Så här ser bakrutan ut på Menghinis bil
http://w1.854.telia.com/~u85434962/bilder/supramannen/9sec/138-3876_IMG.jpg
BBB zooloo
2003-09-06, 10:54
hehe, nice - det är väl så nära man kommer en sån bil :D :D
stå på gubbar! //mvh zooloo
suprafreak
2003-09-06, 16:08
:D när får man se supran nästa gång då? :D
Slowpoke
2003-09-07, 05:44
Kan lugnt säga att racet mellan Supran och Cudan var det absolut hårigaste jag sett på gatan, alla kategorier!
Credits till Rickard för att hänga på en 7.79 bil så pass bra på gatan!
Håller med Slowpoke. Fy fan va nice. Bästa racet under hela sommaren. Å vilken brutal start av Rickard, helt klockren såg det ut som.
Vad blev det för siffror då??
Eeeh, siffror???
Man kör på gatan, där finns inga "siffror"!
Statan vilken schysst race!!! Håller med Slowspoke! BRA Rickard!!!!
SupraMagnus
2003-09-07, 21:00
Eeeh, siffror???
Man kör på gatan, där finns inga "siffror"!
Statan vilken schysst race!!! Håller med Slowspoke! BRA Rickard!!!!
Grattis !
Ingen som var där som kan referera racet i text ?
Dolda sportjournalister , upp till bevis ... :wink:
M.v.h.
/Magnus
men jag menade ju vilken tid det blev :(
kanske inte formulerade mig på bästa sätt, men men
om vi Säger så här blev det någon 9:a???
mvh Hanky
Dom körde på vägen/gatan illegalt lixom! Där finns ingen tidtagning!
BBB zooloo
2003-09-07, 22:37
Japp, fram med info ni som har. Hittar inget om detta?
mvh zooloo
Jag kollade bara på repan mellan Supramannen & "den andra"!
Sen snackade vi lite, sen åkte jag iväg å käkade....
USCH, vill jag säga till alla GAMAR & konstiga människor som är HELT HYSTERISKA & bara SKA tränga sej fram och blockera så att inte änns race-bilarna & följe-bilarna kommer fram!
Pinsamt att se! Skäms på er!!!
Supramannen
2003-09-08, 00:05
Förlora med en halv bil längd mot en 7,79 bil
Det är sjukt bra! :D
Japps, hur imponerande som helst.
Hur många repor blev det samanlagt?
Jag förstår att folk kan få uppfattningen om att det är tidtagning på SO.. speciellt när trådens topic talar om en nia.. =)
Jag förstår att folk kan få uppfattningen om att det är tidtagning på SO.. speciellt när trådens topic talar om en nia.. =)´
japp de va så jag tänkte...
Jag förstår att folk kan få uppfattningen om att det är tidtagning på SO.. speciellt när trådens topic talar om en nia.. =)
Finns bara ett race som körs "på gatan" som har tidtagning, Black Race... nian handlar då självklart om strippen...
Mvh Nikki
En...
Mvh Nikki
Jäkligt bra gjort!
Läste att du fick en riktigt grann start.
Ps. Vad mötte du för bil?
Mvh Nikki
En...
Mvh Nikki
Men har för mig att de mötte fler än en bil? De hade väl inte bara en motståndare den kvällen, Cudan?
Thomas T66
2003-09-12, 12:24
är det ingen som har filmat skulle vara hemsk roligt att se :P
Mvh Nikki
En...
Mvh Nikki
Men har för mig att de mötte fler än en bil? De hade väl inte bara en motståndare den kvällen, Cudan?
Supran gick bara en repa, mot Cudan...
Thomas T66
2003-09-13, 20:10
Kan ni inte rapportera snart hur det gick på helgens körningar
kom igen nu snälla Jocke o Rickard....
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.