handdator

Visa fullständig version : problem med bakvagnen

mr emanuel
2007-05-17, 19:44
har fått problem med bakvagnen på min supra, gjorde enframvagns och bakvagns inställning för 2 veckor sedan och efter det så har det börjat krångla.
När jag trycker på gasen så vill bakvagnen dra åt vänster och när jag släpper av så blir bilen rak igen.
Besiktade bilen innan
inställningen gjordes och de hittade inget fel med bussningar och fjädring..

någon som har någon ide vad det kan vara?

mvh Emanuel

kandevik
2007-05-17, 23:36
be någon som kan bilar kika på dina bussningar o diverse...får in massa nybesiktade bilar på jobbet där bussningar o leder e helt slut..

o endå gick dom igenom UA...

/kandevik

mr emanuel
2007-05-18, 12:43
ok, hade inte dessa problem innan inställningen, bad företaget att ställa tillbaka inställningarna som de var innan, får se om de de är kvar då, då ska jag lämna in bilen på en felsökning

swedemix
2007-05-18, 19:46
Kan ju vara så enkelt som att det du själv gissar verkligen är problemet. Om bilen inte är inställt symetriskt så kan en sida med överdrivit lutande hjul putta baken åt sidan lite konstigt. Speciellt när man gasar och bilen sjunker ner och den trycker åt sidan mer. Tänk på att inställningar oftast görs för en bil med orginal fjädring och 17". Ifall man är sänkt och har 18" stämmer det inte längre. En gång blev min bil såpass illa inställd att en sida (fram och bak) stog rakt upp medans den andra sidan lutade innåt.

mr emanuel
2007-05-23, 14:07
lämnade in min bil igår tisdag och det visade sig att det var hjullagren som hade gått sönder på vänster sida och höger sida var på väg att gå sönder också, hade inte detta problemen när jag besikta bilen, de måste ställt inställningarna helt fel..

kandevik
2007-05-27, 01:40
lämnade in min bil igår tisdag och det visade sig att det var hjullagren som hade gått sönder på vänster sida och höger sida var på väg att gå sönder också, hade inte detta problemen när jag besikta bilen, de måste ställt inställningarna helt fel..

beiktnigen kollar väl inte alltid hjullagren bak om ja minns rätt...kan de va så att du fått en latgubbe som inte orkat lyfta den bak o kontrollerat??

/kandevik

mr emanuel
2007-05-27, 18:05
ska lämna in bilen imorgon för byte av hjullagren bak på båda sidor.
De skulle först kolla så att inställningen som gjorde stämmer med de värdena som ska vara.

mvh Emanuel

EVO VI
2007-05-27, 23:51
Om de ska ha ställt bakvagnen så fel så att det skulle ha ätit upp ditt hjullager så fort så jösses vad konstigt det skulle ha sett ut då :) Så de tycker jag går helt skadefria ur det här.....