Visa fullständig version : Problem med boost controller
Tjenare.
Har kopplat in min Greddy Profec B II bc för ett gäng dagar sedan, har nått konstigt problem nu. Den vill inte riktigt styra laddet, förrut kunde jag iallf. sänka laddet till 0.8, men nu laddar den 1.2+ hur jag än gör med inställningarna! Vad är det som kan vara galet?
Tacksam för svar, mvh Tompa
Kolla alla slangar vid wastegaten är mitt tips.
Hade liknande symptom och då vart det problem med den anslutningen som ska vara pluggad på wastegaten.. den ladda också konstant 1.2 bar då.
Jag kan bara styra laddet för den första turbon, men över 4000 så går det inte att styra laddet alls! Kan verkligen inte fatta vad som är galet.
Merl: Har kollat alla slangar, inget läckage alls!
Edit: Kom på tanken om att originalwastegaten kanske inte räcker till? Vad gör jag för att lösa det problemet?
Jag tycker det låter som du har kopplat lite fel.
Jag tycker det låter som du har kopplat lite fel.
Jaha... .
Kan bero på att du har en jspec-supra. Du kan i princip skita i BC på en jaspec, med 2" restriktorfläns mellan frontpipe och midpipe så kommer bilen att ladda ca 1,2bar dvs det maximala rekommenderade för japspec supror då de har känsligare aggregat.
A.Rydberg
2007-05-13, 23:20
Det är inte till någon hjälp, men jag och en vän har hållt på med min BC hela jävla dagen och händer inte ett jävla skit..... *suck*
Det var väl Jap-Spec wastegaten som inte orkar med. Du får sätta en restriktor ring i rören. :)
Tjenare.
Har kopplat in min Greddy Profec B II bc för ett gäng dagar sedan, har nått konstigt problem nu. Den vill inte riktigt styra laddet, förrut kunde jag iallf. sänka laddet till 0.8, men nu laddar den 1.2+ hur jag än gör med inställningarna! Vad är det som kan vara galet?
Tacksam för svar, mvh Tompa
Jag var inte med på att det var en Japs spec.
Du kunde styra laddet förut säger du, har du bytt avgssystem sen dess?
Hmm, märkte nu att det saknades mycket text på mitt förra inlägg? Blev bara "Jaha".
A.Rydberg, då är vi två, fast jag har hållt på flera dagar!
Jag får väll vika mig o sätta dit en restriktor... Usch, blä! Hatar mottryck o grejjer! Får bli singelsnurra så man kan köra raka rör utan nått sådant här strul :y: .
Tack för alla bra svar!
Jag var inte med på att det var en Japs spec.
Du kunde styra laddet förut säger du, har du bytt avgssystem sen dess?
Japp, frontpipe&midpipe så det är rakt 3" från turbona. Eftersom möjligheten till att styra ladd försvann efter det så började jag ana att wg inte var tillräcklig.
Japp, frontpipe&midpipe så det är rakt 3" från turbona. Eftersom möjligheten till att styra ladd försvann efter det så började jag ana att wg inte var tillräcklig.
OK, då är jag med.
Stämmer bra, du behöver en restriktorplatta för att inte laddet ska skena iväg.
OK, då är jag med.
Stämmer bra, du behöver en restriktorplatta för att inte laddet ska skena iväg.
Men det är alltså med 2" hål igenom som det ska vara?
Men det är alltså med 2" hål igenom som det ska vara?
Jag måste erkänna att jag inte vet exakt hur stort det ska vara.
Men det vet många andra här, dom svarar nog snart. :)
Supramannen
2007-05-14, 14:43
Köp en riktigt DP från oss d¨är dpen i rätt dimestion och det ingår restriktor plata
WingsWest
2007-05-14, 16:05
Nog därför min går som en påse jordnötter för tillfället med, läckage vid dp:n
ska peaka på 1,4 ligga stabilt på 1,2 efter 4k varv
nu dock 0,9-1,0.. och NOOOO respons tar år och dar att bygga ladd..
verkar dock inte va någon vakuumläcka, utan bara dp..
Slängde idag in en resktiktor bricka (som jag också tillverka idag), hålet är ca 2", bilen laddar 1.1 ungefär med "basladd". Men den går jäkligt sunkigt, gick bättre med originakattar& 1.0 i ladd.
Nej, som sagt mottryck är verkligen skit, detta ska lösas på något annat sätt.
Lägger upp bilder på restr. brickan &avgassystemet ihoplagt.
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.