Visa fullständig version : Spackla frontspoiler?
Har nån därute provat att spackla in en RMM läpp i orginal spoilern? Istället för att få en skarv så får man ett fabriksliknande utseende. Har sett bilder på det och det ser riktigt bra ut men håller det?
Har nån därute provat att spackla in en RMM läpp i orginal spoilern? Istället för att få en skarv så får man ett fabriksliknande utseende. Har sett bilder på det och det ser riktigt bra ut men håller det?
Yes, LG har gjort så på sin Svarta Supra.
Det ser väl "sådär" ut, men framför allt håller det inte med vanligt spackel.
Det krävs "hi-tech" lim som kan flexa tillsammans med läppen å fronten, är det för hårt så spricker det direkt.
Det var ganska dyrt när jag frågade.....
supra gabbe
2007-05-11, 16:47
använd sikaflex o be lackeraren ta kitt i skarven de e de på min funkar jättebra
Supramannen
2007-05-11, 17:00
Tycker LGs ser riktigt bra ut
Gött o höra att flera har testat o det funkar! För min lackerare var skeptiskt till att det skulle hålla.
Då får det bli spackling på min med. Tror det kan bli riktigt bra faktiskt.
Sålänge du inte kör emot nåt med "läppen" så håller det nog. Känner en som spackla/limma dit en läpp på frontspoilern (dock inte till en supra), höll skit bra ända tills han råka köra in i ett farthinder. Hehe..
Supramannen
2007-05-11, 19:52
Gött o höra att flera har testat o det funkar! För min lackerare var skeptiskt till att det skulle hålla.
Då får det bli spackling på min med. Tror det kan bli riktigt bra faktiskt.
Lg har inte spaklat sin, den är limmad och plastad med nå plast som plast lagare använder, spackel spricker
nille_yeah
2007-05-11, 23:40
man får man klä det med glasfiber, spackel spricker som dom säger. Men den går inte o svetsa ihop då?
Lg har inte spaklat sin, den är limmad och plastad med nå plast som plast lagare använder, spackel spricker
Ok. Finns den här Lg på forumet så man kan pma han om hur han gjort lite närmare?
Kan starkt rekommendera Teroson jag med.
Jag gjorde följande när jag fixade in kjolarna mot karossen på min mx-3'a borde funka på en läpp med.
*Limma fast med teroson.
*Popnita tills det torkat.
*Använde ett plastic padding medel (hittar inte vad det exakt heter) som jag blandade med nerhackade bitar av glasfiberväv och fyllde igen skarven samt jämnade ut kanten.
*Glasfiberspackel
*Finspackel
Ok. Finns den här Lg på forumet så man kan pma han om hur han gjort lite närmare?
LG finns inte här. Kan finnas någon bild någonstas...jag är lite osäker.
Ok
Jag vet att det finns en bild i en stor tråd på supraforums om olika färger o lackeringar. Jag har letat efter den tråden men hittar den inte. Swedemix kan säkert hitta den. Tack för alla svar. Nu har jag lite mer kött på benen.
Teroson terostat 9220 Kraftlim.
Så heter limmet.
//a
Tack!
Laddar upp en bild på integrerad läpp.
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.