handdator

Visa fullständig version : AC och värme-reglage slutat fungera.

Norton
2007-05-04, 13:46
Goddag alla Suprabröder.

Behöver lite hjälp. Hade loss alla paneler o sladdar i kupén för att kunna klämma dit en styck Alpinestereo. När allt var klart och jag startade bilen hade AC:n och alla tillhörande reglage slutat fungera, fläkt, värme, hela köret! Även mina el-infällbara backspeglar slutade fungera (går inte att fälla in dom, men det fungerar att ställa själva speglarna).

Har kollat alla säkringarna i kupén samt motorutrymmet.

Tips och ideér är varmt välkomna på hur jag ska går till väga för att lösa detta!

Tack på förhand, Marcus.

Rainman
2007-05-04, 14:31
Jag MÅSTE bara fråga, fick du verkligen tillbaka alla kontakter bakom panelerna?
Häftigt, jag har aldrig sett el-infällda backspeglar på en supra.

Merl
2007-05-04, 14:36
Ja funkade det innan så är det antingen säkring som gått eller så har du inte tryckt in kontakterna som du ska.

Tr1Me
2007-05-04, 16:46
Går det att fälla in backspeglarna överhuvudtaget? Jag tryckte lite försiktigt igår, men vågade inte ta i så mycket...

Rainman
2007-05-04, 19:33
Går det att fälla in backspeglarna överhuvudtaget? Jag tryckte lite försiktigt igår, men vågade inte ta i så mycket...
Ja det går.

Tr1Me
2007-05-04, 21:21
Ska försöka trycka lite hårdare då...

kroktorparen
2007-05-04, 21:26
Eller börja träna= ) hehe
Nä men man kan få ta i ganske hårt. på min så får man ta i rätt hårt

Norton
2007-05-04, 23:02
Jag MÅSTE bara fråga, fick du verkligen tillbaka alla kontakter bakom panelerna?
Häftigt, jag har aldrig sett el-infällda backspeglar på en supra.

Hehe, ja alla kontakterna sitter som dom ska. Drog bort allt igen efteråt och dubbelkollade..

men där sitter väl relä i under huven oxå? Kan det va nåt av dom som har pajat, kan dom göra det bara för att man monterar in en stereo?

En sak till.. Vågar man dra ut speglarna till sitt vanliga läge? hade dom infällda när dom la av.

Mvh, Marcus.

Dante
2007-05-04, 23:10
Jag har ockås el-infällbara backspeglar på min :)

Rainman
2007-05-05, 19:27
Hehe, ja alla kontakterna sitter som dom ska. Drog bort allt igen efteråt och dubbelkollade..

men där sitter väl relä i under huven oxå? Kan det va nåt av dom som har pajat, kan dom göra det bara för att man monterar in en stereo?

En sak till.. Vågar man dra ut speglarna till sitt vanliga läge? hade dom infällda när dom la av.

Mvh, Marcus.
hmm. nja, reläerna är nog hela men kolla säkringarna.

Ledsen, men jag har faktiskt aldrig sett elinfällningsbara backspelglar på en Supra, så jag vet inte om motorn som driver dom håller för att tvingas.

blomberg
2010-10-15, 17:31
Årets uppning =)

Fick du någon ordning på detta??

Johnny Håkansson
2010-10-16, 02:05
Hade samma problem å fixa det förra veckan, då hade säkringen gått för ciggtändare, å böt den så funkade allt igen..... även el-infällningen av backspeglar =P å jag har då "råkat" trycka backspelen utan motorn, är säkert fällbar utan det oxå för säkerheten =P