Visa fullständig version : Stereo
Ni som har tagit bort orginalstereon och ersatt den med en enkel, hur har ni gjort? Är det någon speciell ram man ska trycka in där istället eller?
Tacksam för svar
I min sitter det en dubbel.
Ni som har tagit bort orginalstereon och ersatt den med en enkel, hur har ni gjort? Är det någon speciell ram man ska trycka in där istället eller?
Tacksam för svar
I min sitter det en dubbel.
Du kan köpa; prylfack och montera ditt. En svart box som man kan montera under stereon.
Du kan köpa; prylfack och montera ditt. En svart box som man kan montera under stereon.
Ok men det jag undrade mer var att när jag tar ut orginalstereon så följer plåtkonsollen med. Ska jag skruva tillbaka den? Verkar lite konstigt för den är 2-delad.
Det var därför jag undrade om det fanns någon "ram" som höll i hela skiten..
tack, så slapp jag ställa samma fråga :)
Finns det ingen här som vet? Jag som trodde att det fanns folk här som kunde suprer :)
Samuel_mkiv
2007-04-26, 01:30
jag tog bort min,, du måste tabort hela panelen för att komma åt sterion,, den sitter skruvat vid siderna,
iceman_21
2007-04-26, 08:12
plåtpanelen sitter skruvad i originalstereon. På den "plåten" sitter 2 oranga styrdon. OM man köper en dubbel din stereo, så kommer plåtpanelen att passa rakt avatt montera fast på nya stereon. (har provat med 2 olika dubbeldin märken å bägge passade)
Men jag kan tänka mig att om du ska ha en "vanlig" frontmatad cd (enkel din) så kanske du måste bygga nå slags fäste eller liknande...
Finns det ingen här som vet? Jag som trodde att det fanns folk här som kunde suprer :)
hehe. Jag satte dit en dubbel-din.....
iceman_21
2007-04-26, 13:37
Enkel din stereo + fack ser för tääääskigt ut =)
Eller så köper man en DVD + skärm + en huvudenhet som fixar ljudet till stegen, så har man allt + lite till sen. :D
Ska inte vara något problem med enkel-din .
Skruva bara bort fästena som sitter i org spelaren och flytta över till den nya stereon och skruva fast med dom skruvar som du tidigare lossade.
Om du har dubbel-din så täcks hela hålet upp
och om du kör enkel-din så kan du köpa ett prylfack (toyota) som passar under stereo(eller över,beroende på vart du sätter stereon)
Svårare än så är det inte...
Mvh
Andreas K
ok då är jag med, synd att en dubbel kostar en del..finns billiga på blocket men jag är skeptisk till kvalitén på dom.
akta dig för "noname" dubbeldin. Har hört att kvaliten är usel på de flesta.
Man får helt enkelt vad man betalar för.
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.