Visa fullständig version : Projekt 900hk 2JZ-GTE
Man får väl se hur länge man är välkommen och hur många som listar ut ett och annat, vissa vet ju vem jag är. Men här är tråden iaf :)
Tar med mig en 2JZ-GTE longblock hem efter Bilsportmässan till helgen. Motorn köps komplett i delar, men cylinderloppen behövs borras upp en aning. Så då tänkte jag att det får bli riktigt gjort på en gång åt bottendelen så slipper man aldrig mer oroa sig över den, förhoppningsvis.
Motorbygget kommer kostas på en del, enligt vad min egen ekonomi tycker, så jag har inga planer om att vara färdig med en komplett motor förens vintern 2009.
Hoppas på en effekt kring 900hk på VP CSP soppa och en lugnare gatmapp på 550hk och då med 98 oktan. Börjar lugnt och fint så kan man öka om det skulle behövas, delarna som kommer införskaffas kommer klara av en bit över 1000hk sträcket. Men jag är jätte nöjd med en ganska jämn och fin effektkurva och 900hk. Räcker med 550-600hk på gatan då man ändå inte har användning för mer utan att man spinner bort all effekt, dessutom så finns det ju ingen att utmana här i stan förutom typ 1-2 bilar ;) Lika bra att spara på grejerna då.
Bottendelen kommer bestå av detta är det hittills planerat.
-Ferrea Comp Plus 1mm större ventiler
-Ferrea dubbla ventilfjädrar
-Mirafrästa orignal ventilsäten
-Ferrea titan ventilfjädersäten
-Ferrea titan ventilfjäderbrickor
-Ferrea ventiltätningar
-Ferrea ventillåsningar
-Ferrea brons ventilstyrningar - avgas
-Ferrea magnesium ventilstyrningar - insug
-Musen portad topp
-HKS 264 graders kammar
-Titan Motorsports kamdrev
-SMR ventilkåpor med AN12 anslutningar för vevhusvent.
-TRD oljelock
-HorsePowerFreaks tändstiftskåpa
Det var väl allt för nu..
Ska bli kul att höra och se (för vi vill ha bilder!) hur detta utvecklas =)
Vänligen
Supramannen
2006-11-20, 18:37
Alla vet väl att det är du Defcon...Angånde nått block vi skulle ha här vet jag inget om det...kan va slängt eller sålt........
Alla vet väl att det är du Defcon...Angånde nått block vi skulle ha här vet jag inget om det...kan va slängt eller sålt........
Robin nämnde något om att blocket skulle stå ute hos dig i Åkersberga :?
Ska bli kul att höra och se (för vi vill ha bilder!) hur detta utvecklas =)
Vänligen
Första som blir är väl att kolla hur mycket som måste borras och sen beställa kolvar efter det, stakar blir väl i samma vända. Så blästring och lackning av block.
Supramannen
2006-11-20, 18:51
det gjorde det för 1 år sen, nu vet jag inte längre.......
det gjorde det för 1 år sen, nu vet jag inte längre.......
Hmm okej, hoppas på att det finns ett till på Lördag morgon :)
Äntligen hemma.. Blev struligt då mitt block inte fanns. Så förhoppningsvis så kommer det ett på posten inom några veckor. Fick med mig toppen iaf, skitigt som tusan, blir att göra ren allt grundligt så man får fräscha prylar att börja med sen. Skulle väl komma upp någon till grej till toppen som inte kom med.
Tack Zeb som kom med toppen och Robin som styrde upp så den kom :)
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/2jztopp005.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/2jztopp003.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/2jztopp002.jpg
Då ligger alla delar förutom kammar och topp i diesel bad. Ta upp och borsta bort det värsta ikväll och sen ta resten imorrn. Så lägga dom i ett nytt bad med fräsch diesel så dom blir ännu renare :)
Supramannen
2006-11-26, 18:00
Varför skriver du att ditt block var sålt, ditt block låg här för hämtning för ett år sen, om ingen kommer och hämtar delar som dom sagt städar jag bort dom, som jag sa till Anders det kanske står ute i kallförådet, eller så har jag slängt det.....Jag har ingen gratis förvaring av delar som man kan komma och hämta när man vill, vill man ha sina beggade delar är man välkommen att ta med dom direkt eller enligt överneskommelse i detta fall skulle man komma inom nån vecka men då månder och går och ingen kommer och jag städar så vet jag inte riktigt vad dessa delar är nu...
Varför skriver du att ditt block var sålt, ditt block låg här för hämtning för ett år sen, om ingen kommer och hämtar delar som dom sagt städar jag bort dom, som jag sa till Anders det kanske står ute i kallförådet, eller så har jag slängt det.....Jag har ingen gratis förvaring av delar som man kan komma och hämta när man vill, vill man ha sina beggade delar är man välkommen att ta med dom direkt eller enligt överneskommelse i detta fall skulle man komma inom nån vecka men då månder och går och ingen kommer och jag städar så vet jag inte riktigt vad dessa delar är nu...
Det är vad jag har blivit till sagd, men det gör väl inget bara det kommer fram ett nytt i likvärdigt skick eller om du nu kankse hittar det :) Näe men det är ju inte upp till mig vart dom jag köper delar av förvarar dom, jag skulle ju hämta delarna så fort jag kunde, om du nu haft ett block så hade jag mer stor glädje kunnat hämtat det på vägen hem. Inte direkt big deal bara det kommer fram ett inom en viss framtid. Synd det blev som det blev nu iaf, hoppas det löser sig för alla parter snart :)
Supramannen
2006-11-26, 18:38
Finns inte så mycket att lösa, jag har inget block kvar...Hämtar man inte sina saker så försvinner dom, jag driver inget skrot upplag
Sånt här har jag vart med om allt för många gånger (folk som inte hämtar enl ök).
T o m hela bilar!!!
Det brukar dock bli fart efter man skickar räkningen till inkasso. . .
Helt rätt att slänga skiten!!!
Jaa vi får se hur det blir nu då.
Mr Aberg
2006-11-26, 21:33
säge de samma, fin singet värre än kuner som inte hämtar sin saker. har ofta sjäv de problemet..
helt rätt gjort rikard..
Möjligt att det är rätt gjort men han blir ju fortfarande ersättningsskyldig då han har gjort sig av med något som inte han äger. Likasom att jag skylle flytta på en bil som stått parkerad på min tomt i 1 år och sen flytta den.
Är det inte ens rättighet att informera ägaren om en vara som man har på sin egen ägendom? Har för mig att det finns en sådan lag.
Supramannen
2006-11-26, 22:51
Möjligt att det är rätt gjort men han blir ju fortfarande ersättningsskyldig då han har gjort sig av med något som inte han äger. Likasom att jag skylle flytta på en bil som stått parkerad på min tomt i 1 år och sen flytta den.
Är jag ej, jag belv informerad av sakerna skulle hämtas kort därefter, men inget sker, ska jag då se till att köra ut skräpet till han då eller...Sen förstår jag inte vad varken zeb eller robin har med saken att göra och ännu mindre du, jag och anders lär göra up detta...
Supramannen
2006-11-26, 22:52
Är det inte ens rättighet att informera ägaren om en vara som man har på sin egen ägendom? Har för mig att det finns en sådan lag.
Du tror inte ägaren vet om att han ar ett block liggandes när jag bytt det åt han, jag talade också om att jag vill inte ha det liggande här och då fick jag svaret att vi hämtar det men ingen kom.........................
A Hultbom
2006-11-26, 23:09
Låter som ett missförstånd.
Exakt så har varken robin eller zeb nåt med det här och göra.
När jag och robin skulle hämta min bil och blocket så fick vi uppfattningen att det kunde ligga där och att det fanns plats.
Men resten kan vi lösa på egen hand.
/Anders
Supramannen
2006-11-26, 23:12
Låter som ett missförstånd.
Exakt så har varken robin eller zeb nåt med det här och göra.
När jag och robin skulle hämta min bil och blocket så fick vi uppfattningen att det kunde ligga där och att det fanns plats.
Men resten kan vi lösa på egen hand.
/Anders
Ja visst kunde det de, en månad eller nått...du sa att ni kommer snart och hämtar, men men det löser du och jag, du ska få bra pris på grejerna du har beställt så blir alla glada.....
Är jag ej, jag belv informerad av sakerna skulle hämtas kort därefter, men inget sker, ska jag då se till att köra ut skräpet till han då eller...Sen förstår jag inte vad varken zeb eller robin har med saken att göra och ännu mindre du, jag och anders lär göra up detta...
Jag undrar bara hur det går då det är jag som köpt det.
A Hultbom
2006-11-26, 23:17
Har du köpt mitt? Jag har inte sett några pengar ;)
Supramannen
2006-11-26, 23:19
De tär ju tråkigt att du köpt nått som jag inte vet om det finns kvar, och att ingen informerar mig innan och att ingen kollar att det finns kvar innan folk säljer trasiga saker
Hehe näe, men de känns lite dumt att betala för något som ingen riktigt verkar veta vart de finns ;) Men så fort jag vet att det kommit fram så slantar jag upp då jag behöver blocket till toppen :)
Supramannen
2006-11-26, 23:22
PANG...rakt in i öppet mål..:)
Jag håller mig till toppen så länge, så får man se hur det blir :)
Liten update med toppen..
4 timmar i diesel bad :) Imorrn blir det att ta bort den värsta koksade oljan med liten skrubbsvamp.
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/kamverfall.jpg
Supramannen
2006-11-27, 00:30
ser bra ut...
DU som ska bygga en riktigt race bil, borde kolla på race prylarna som är över från mitt bygge
Grenrör med t6 fläns
HKS gt2 WG
Insug med rail och 1600cc spidare
Torrsumps tråg
Turbo
Projektet med ren raktfram åka bil blev ju skrotat då chassit var så jäkla ramsnett. Hade blivit för mycket brytningar i ramen och chassit om man skulle riktat. Nu blir det bara att bygga motor och sen stoppa antagligen i en Supra.
Insuget med rail och spridare hade ju varit intressant, har du nån aning om hur det skulle bli med platsutrymmet under huven på en Supra? Batteri som behöver flyttas och egna tryckrör lär det ju bli, men tror du något mer? Är ju ditt eller ett VW insug som lär bli.. Eventuellt WGn men den ville du väl sälja ihop med grenröret om jag inte läst fel, ska lägga mig kring 900hk på RF nu så att grenrör med T6 fläns är väl inte riktigt aktuellt nu.
Pris för insug och det var väl 15k-20k?
Supramannen
2006-11-27, 00:57
Projektet med ren raktfram åka bil blev ju skrotat då chassit var så jäkla ramsnett. Hade blivit för mycket brytningar i ramen och chassit om man skulle riktat. Nu blir det bara att bygga motor och sen stoppa antagligen i en Supra.
Insuget med rail och spridare hade ju varit intressant, har du nån aning om hur det skulle bli med platsutrymmet under huven på en Supra? Batteri som behöver flyttas och egna tryckrör lär det ju bli, men tror du något mer? Är ju ditt eller ett VW insug som lär bli.. Eventuellt WGn men den ville du väl sälja ihop med grenröret om jag inte läst fel, ska lägga mig kring 900hk på RF nu så att grenrör med T6 fläns är väl inte riktigt aktuellt nu.
Pris för insug och det var väl 15k-20k?
Nej men det finns ju mindre turbos med T6 fläns, typ 76mm och ska man gå upp i framtiden kan det va bra med rätt grejer från början
Insuget kan jag släppa billigt ja, beronde om det ska va med rail,spjäll,mm,mm
Visst är det så, men man får ju samtidigt mindre utbud bland turbos.. Får ta det lugnt med grenröret så får jag se om det finns kvar när jag har turbo/grenrör på shopping-listan :) ;)
Insuget hade ju varit fint med Accufab spjället, är det ett 90mm? Rail och spridare skulle man ju kunna skippa då de lär bli något komplett bränslekit med rail, spridare, slang, pumpar osv..
Fan va jävla less man blir då, var ju iväg och köpte en ventilfjäderbåge nyss men då tänkte man ju inte speciellt långt. Fjädrarna sitter ju nerei toppen så man kommer ju inte åt :evil: Man får svetsa på en rörbit i lagom längd så att bågen kommer ner mot ventilerna. Ska skicka in toppen på tvättning är det tänkt.
Då var insugssidan borta :) Nu ska jag ut och ge mig på avgassidan också, så ska toppen få sig en rejäl tvätt imorgon. Lämnar in den på SiMo innan man åker på jobbet så skulle de få stå i tvätten hela dagen :)
Dont mind den söta rosa platslådan med fjädrarna :lol:
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/insugventiltom001.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/insugventiltom002.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/insugventiltom003.jpg
Supramannen
2006-11-27, 22:23
har ett set med crower stakar osm också bara sover här, bra pris..!
Tänkte köra med Carrillo, men är priset som sagt bra så kan man ju ta sig en funderare :)
Då var toppen tom :) Skönt att man kan åka in med den imorrn så har man det gjort.
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/avgasventiltom001.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/avgasventiltom004.jpg
Supramannen
2006-11-28, 00:08
Tänkte köra med Carrillo, men är priset som sagt bra så kan man ju ta sig en funderare :)
10 lax hade jag tänk mig, carillo ligger ju mer åt det dubbla
Det var inte farligt, h-profil antar jag? Måste dock få tag i ett block först som man kan stoppa dom i :) Så man får väl lägga lite krut på toppen så länge..
Supramannen
2006-11-28, 00:34
Det var inte farligt, h-profil antar jag? Måste dock få tag i ett block först som man kan stoppa dom i :) Så man får väl lägga lite krut på toppen så länge..
Crower har I profil
Som ny eller hur ;) Dock försvann inte den absolut värsta brända oljan på insugssidan, men det hade jag tänkt peta bort själv. Lite förvånad över hur ren den blev :)
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/rentopp001.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/rentopp002.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/rentopp003.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/rentopp004.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/rentopp005.jpg
Oj vilken skillnad! Ser riktigt bra ut
Mången tack :) Skulle ha plockat ur styrningar och tätningar också men då jag inte riktigt vet hur man gör så sket jag i de ;)
Var på Toyota idag och dom fick inte fram något via chassinr :( Visste inte något annat regnr som dom kunde söka på än POL431 ;) Men dom hittade ändå inget, hatar sånt där när personal på reservdelar inte kan.
Rickard/Supramannen: Du säljer ju orignal grejer om jag inte minns helt fel, vad tar du för en komplett sats med ventilstyrningar och tätningar?
Supramannen
2006-11-28, 23:59
Mången tack :) Skulle ha plockat ur styrningar och tätningar också men då jag inte riktigt vet hur man gör så sket jag i de ;)
Var på Toyota idag och dom fick inte fram något via chassinr :( Visste inte något annat regnr som dom kunde söka på än POL431 ;) Men dom hittade ändå inget, hatar sånt där när personal på reservdelar inte kan.
Rickard/Supramannen: Du säljer ju orignal grejer om jag inte minns helt fel, vad tar du för en komplett sats med ventilstyrningar och tätningar?
Dom ligger på ca 3500kr
Dom ligger på ca 3500kr
Far åt fanders vad mycket billigare än på Toyota :shock: Där kostar en komplett sats 5816:-. Kanske blir att man beställer en sats av dig vid nästa löning då.
Supramannen
2006-11-29, 02:55
Dom ligger på ca 3500kr
Måste dubbel kolla sen då, så dom inte gjort nån tokhöjning.....3500kr kosta den senast jag köpte en
Far åt fanders vad mycket billigare än på Toyota :shock: Där kostar en komplett sats 5816:-. Kanske blir att man beställer en sats av dig vid nästa löning då.
Som ny efter badet....riktigt snyggt :wink:
Då var toppen in en sväng till på tvätt, och nu är den helt ren från bränd olja :) Lämnade in kamöverfall och bultarna samtidigt, nu är typ allt som nytt förutom pytte små rost fläckar som blev på bultarna.
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/verfalltvtt004.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/verfalltvtt005.jpg
Supramannen
2006-11-30, 22:13
Synd att du inte berättade din planer lite tidigare såfall kund edu köpt en topp som jag har i USA som är helt ny med extra allt, portad av samma som gör till titan 6 sec celica...den är typ gratis också
Synd att du inte berättade din planer lite tidigare såfall kund edu köpt en topp som jag har i USA som är helt ny med extra allt, portad av samma som gör till titan 6 sec celica...den är typ gratis också
Hmm jaa de kan verka lite synd så här i efter hand. Men nu får man ju något och göra som dessutom blir skit roligt och lärorikt, förhoppningsvis :)
Supramannen
2006-12-01, 00:20
Hmm jaa de kan verka lite synd så här i efter hand. Men nu får man ju något och göra som dessutom blir skit roligt och lärorikt, förhoppningsvis :)
Ja men lärorik är inte alltid lika bra, synd att få va försökskanin för nån
Ja men lärorik är inte alltid lika bra, synd att få va försökskanin för nån
Sant, men tar man det lugnt och ser till att allt blir rätt och som det ska vara så är det nog inga problem :)
Turbo Skegget
2006-12-01, 17:16
Med risk för att verka lite negativ, men du har ju bara en topp. Borde du inte samla på dig lite mer grejor innan du startar en projekt tråd?
Med risk för att verka lite negativ, men du har ju bara en topp. Borde du inte samla på dig lite mer grejor innan du startar en projekt tråd?
Som jag skrev tidigare i tråden, koncentrerar mig bara på toppen nu. Blocket låter jag Anders och Rickard sköta. Sen så är det här en motor tråd om du saknar någon bil i tråden ;)
Har kontaktat Uffe "musen" på ToppTrim om portning av toppen, hoppas på svar i veckan. Skickade med några bilder också så han fick se hur det såg ut, behövs mest arbete på avgassidan då insugssidan är rätt stor och fin orginal.
inga uppdateringar?? Blir det att stoppa maskinen i en mkiv kaross??
Blir att handla lite grejer nu efter jul, nu ligger bara toppen och myser i väntan på godsaker :) Troligen som blir det att stoppa ner den i en Supra, men vem vet ;) Golf 1a kanske, 800kg och 1000hk vore ju inte fel :D
klart en supra motor ska sitta i en supra!!!!!!!!!
800kg och 1000hk vore ju inte fel :D
Har man dödslängtan så.. :)
Haha joo ungefär :) Mittmotor, så lär inte framhjulen bli speciellt nötta ;) Men näe jag skulle aldrig orka eller få för mig att bygga något sånt.
Så där, var Supran såld :) Den gamla krockade alltså, en som behövde ett demoteringsobjekt så jag var snäll att sälja den för nästan inget alls, 18"are, komplett inredning osv. Får man in några kronor till :)
Fan va skönt, fick reda på idag att jag får heltidstjänst f.r.o.m juluppehållet :) Känns så jävla bra att ha en fast inkomst så man kan handla en massa skoj :D
SupraMagnus
2006-12-13, 18:50
Som jag skrev tidigare i tråden, koncentrerar mig bara på toppen nu. Blocket låter jag Anders och Rickard sköta. Sen så är det här en motor tråd om du saknar någon bil i tråden ;)
Du borde nog ta åt dig av Turbo skeggets kritik ... om inte för din egen skull ...så
Folk som läser projekttrådar vill normalt sett se ordentliga förändringar
, inte att " nu har jag hittat en M6 skruv på golvet typ"
Annars läser man ju inte projekttrådar från X alls ...?
Bara ett tips ....
Mvh
Magnus
Ni gör som ni vill, ibland blir det nog uppdateringar utan jordskreds förändringar. Jag själv gör upplägget i tråden som jag själv skulle vilja se när jag läser en tråd.
Vintern är lång. Så vi har väl lite tid över. :)
Jaa precis, tycker man inte att tråden är intressant så är det ju bara att ge fan i att kika :) Jag tvingar ingen.
Road-Runner
2006-12-16, 09:28
Tycker detta är en klockren projektråd RSP. Ser mycket bra, hoppas det kommer att fungera lika bra.
Tackar, kul att någon uppskattar det :) Nu när man fick fast anställning så hade jag tänkt handla mig en Supra också, så ska jag försöka handla lite godis åt toppen samtidigt ;)
Turbo Skegget
2006-12-16, 14:03
Tror det kan bli lite svårt att hitta en MKIV utan topp :wink:
Ska köpa en fullt fungerande Supra ;) Så har jag toppen på sidan av och köper grejer till den :) Något block vet jag inte hur det blir med men man får köpa på sig kolvar, stakar osv och ha det liggande till man känner att man vill montera det i blocket som finns.
Då var Ferrea +1mm oversize insug och avgas ventiler beställda :)
Ska beställa något mer senare i veckan när jag vet hur mycket lön jag får.
Då var Ferrea +1mm oversize insug och avgas ventiler beställda :)
Ska beställa något mer senare i veckan när jag vet hur mycket lön jag får.
Kul att det går framåt =) Bilder sen!
Självklart blir det bilder :)
Fundersam vilka kammar man ska köpa? Någon som har tips, har funderat på Crower steg 2, 268/276 duration.
SMR ventilkåpor beställda. Exakt likadana som har suttit på en känd Supra i Sverige fast mina är mörk silver.
En bok som kommer vara till stor nytta kom idag :) Nu efter jul uppehållet så kommer det komma igång med inhandlandet av grejer. Ventilerna kommer bli ombeställda för att i första ordern så var Ferrea Competition 6000 Series ventiler men jag ska ha Competition Plus så det blir lite mer vänta på dessa.
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/manual005.jpg
SupraFreDDe90
2006-12-29, 18:44
Vart fick du tag på den? Kostade? Vill oxå haa =)
Haha vad ska du med en sån här till, du har väl ändå ingen användning för den :) Den kostade ungefär vad man får i studiebidrag!
SupraFreDDe90
2006-12-29, 20:02
Haha vad ska du med en sån här till, du har väl ändå ingen användning för den :) Den kostade ungefär vad man får i studiebidrag!
Alltid kul att läsa & lära om Supran och dess motor :)
Själv tycker jag man mest får huvudvärk av att läsa handböcker om man inte har det man läser om framför sig :)
SupraMagnus
2007-01-01, 18:27
Själv tycker jag man mest får huvudvärk av att läsa handböcker om man inte har det man läser om framför sig :)
Med andra ord borde du ha en rejäl huvudvärk efter som du inte ens har blocket framför dig ;-)
Topplocket är ju inte direkt hela motorn ?
Kanske inte ens en bil att sätta ner sakerna i ?
Kanske SupraFredde hinner sätta en 10:a på strippen innan dig ? ;-)
Ta inte ut prestationerna i förskott tack !
mvh
Magnus
Med andra ord borde du ha en rejäl huvudvärk efter som du inte ens har blocket framför dig ;-)
Topplocket är ju inte direkt hela motorn ?
Kanske inte ens en bil att sätta ner sakerna i ?
Kanske SupraFredde hinner sätta en 10:a på strippen innan dig ? ;-)
Ta inte ut prestationerna i förskott tack !
mvh
Magnus
Du har väl inte nåt att göra med om jag har huvudvärk eller inte och om jag inte har ett block framför mig.
Nej topplock är inte en hel motor och inte någonstans har jag påstått det!
Ingenting kommer hända om jag inte köper en Supra så jag har ett block och en bil att sätta ner motorn i.
Får han väl om han vill det, jag bryr mig inte om vem som kör 10-9or före mig för jag åker inte fort för någonannans skull.
Vilka prestationer har jag tagit ut i förskott?
PGone Kungen
2007-01-01, 22:20
2JZ Block är väl ingen bristvara jag vet en som har ett i alla fall. Sen är det väl priset som är sådär på dom också!
En firma i Helsingfors har en VVTI TT som gått 1000km!
Be Rico ringa mig kanske vi kan hjälpa.
Mvh Patrik
SupraMagnus
2007-01-01, 22:23
Haha vad ska du med en sån här till, du har väl ändå ingen användning för den Den kostade ungefär vad man får i studiebidrag!
Vem som får användning av den får vi kanske se ... ;-)
SupraFredde , jag kan skicka dig hela manualerna på CD , Gratis !
mvh
Magnus
mvh
Magnus
Jag kan väl också skicka till han gratis om det ska vara så, men själv så valde jag att köpa en bok så jag slapp skriva ut flera hundra sidor.
2JZ Block är väl ingen bristvara jag vet en som har ett i alla fall. Sen är det väl priset som är sådär på dom också!
En firma i Helsingfors har en VVTI TT som gått 1000km!
Be Rico ringa mig kanske vi kan hjälpa.
Mvh Patrik
Tror jag väntar med det nu när det inte blev block samtidigt som jag köpte toppen. Köper delar som jag får stoppa i blocket som finns i Supran senare. Blir nog billigast så :)
Mvh Ante
Update!
Då blev klart för Ferrea Comp Plus ventiler, 1mm större ventiltallrik än orignal. 30mm avgas och 34.6mm insug. Blev också 12st brons ventilstyrningar för avgas och 12st magnesium för insug. Borde dimpa ner i brevlådan nångång nästa månad :)
Update!
Då blev klart för Ferrea Comp Plus ventiler, 1mm större ventiltallrik än orignal. 30mm avgas och 34.6mm insug. Blev också 12st brons ventilstyrningar för avgas och 12st magnesium för insug. Borde dimpa ner i brevlådan nångång nästa månad :)
Kul. Hur går det med resten?
Det går sakta men säkert, ska lösa ut ventilkåporna från SMR också. Dom ligger på posten och väntar.
Supramannen
2007-01-10, 13:28
Du som hade så bråttom att få dom...
Jo men så kom det lite i vägen dessvärre. 25e så :)
Supramannen
2007-01-10, 18:27
..........:(
Annars kan jag köpa dom..nejdå bara skämta, men om det skulle komma något mer i vägen så köper jag dom mer än gjärna, närsomhelst
Inget mer som kommer ivägen nu. Var en grej till banken som skulle betalas vid nyår som jag glömt bort :) Men nu så..
No offence, med risk för att låta lite negativ, men kommer en bil någonsin att bli av? Du hade pengabrist på att lösa ut ett par ventilkåpor, jag menar, vet du ens vad en supra kostar? Det enda du har är en topp. Antingen hamnar toppen som som bokstöd i bokhyllan, eller så kommer du stå med ett saftigt banklån, om man utgår från dina planer på en 900 / 1000 hästars bil. Inget illa menat, jag vet inget om din ekonomi, och har inget med den att göra, men av det jag förstått av denna projekt tråd, så är det något av dessa alternativ som blir? Som sagt, inget illa menat, bara en tankeställare...
Mvh // Björn
No offence, med risk för att låta lite negativ, men kommer en bil någonsin att bli av? Du hade pengabrist på att lösa ut ett par ventilkåpor, jag menar, vet du ens vad en supra kostar? Det enda du har är en topp. Antingen hamnar toppen som som bokstöd i bokhyllan, eller så kommer du stå med ett saftigt banklån, om man utgår från dina planer på en 900 / 1000 hästars bil. Inget illa menat, jag vet inget om din ekonomi, och har inget med den att göra, men av det jag förstått av denna projekt tråd, så är det något av dessa alternativ som blir? Som sagt, inget illa menat, bara en tankeställare...
Mvh // Björn
Ingen fara, du är som väldigt många andra. Passar det inte så är det ju bara att du inte läser eller skriver. Och min ekonomi har du ju som inte så mycket att göra med så vad jag har råd att lösa ut eller inte är ju inte något du ska lägga dig i, oförutsedda utgifter kanske du har hört talas om? Jag bygger i den takt jag har råd med :)
Ingen fara, du är som väldigt många andra. Passar det inte så är det ju bara att du inte läser eller skriver. Och min ekonomi har du ju som inte så mycket att göra med så vad jag har råd att lösa ut eller inte är ju inte något du ska lägga dig i, oförutsedda utgifter kanske du har hört talas om? Jag bygger i den takt jag har råd med :)
Japp, bygg vidare och i vilket fall som helst önskar jag dig lycka till, och hoppas att du lyckas få till en bil i alla fall :) Jag hoppas att jag har fel, och vi får ännu ett spännande bygge på forumet
Man blir bara sporrad av sånna som kommer med negativ kritik.
Johnny Håkansson
2007-01-13, 19:39
Världen / Du 0-1 :>, kämpa på ^^
Supramannen
2007-01-13, 21:02
Annars kan jag köpa dom..nejdå bara skämta, men om det skulle komma något mer i vägen så köper jag dom mer än gjärna, närsomhelst
Dom kommer nog snart tbx med posten så då är dom dina..:)
Ja, skulle dom komma tillbaka så köper jag dom direkt.
Hur går det nu med motorbygget, beställt något mer godis?
Dom kommer nog snart tbx med posten så då är dom dina..:)
Nope de gör dom inte, dom ska senast lösas ut den 31 Januari så dom kommer inte tillbaka.
Saftiga banklån är det nog många som står med när det gäller våra supror... Kämpa på bara och låt det ta den tid det tar. Den som väntar på något gott... =)
Road-Runner
2007-01-16, 00:48
Alltså, jag tycker inta att man skall hålla på med detta om man inte har råd att betala. Missförstå mig rätt nu, lån har väll alla. Men jag tycker inte att man skall hålla på och "toktrimma" med lånade pengar. Alla modifikationer bör man köpa för pengar man har i fickan och inte lånade pengar, mest för att dessa pengar kommer man aldrig att få tillbaka. Och jag personligen vill inte skuldsätta mig för det extra man köper.
Men jag gillar din tråd här RSP. Ser bra ut
Alltså, jag tycker inta att man skall hålla på med detta om man inte har råd att betala. Missförstå mig rätt nu, lån har väll alla. Men jag tycker inte att man skall hålla på och "toktrimma" med lånade pengar. Alla modifikationer bör man köpa för pengar man har i fickan och inte lånade pengar, mest för att dessa pengar kommer man aldrig att få tillbaka. Och jag personligen vill inte skuldsätta mig för det extra man köper.
Men jag gillar din tråd här RSP. Ser bra ut
Exakt min tanke, kommer aldrig låna pengar för att trimma bilen eller köpa kjolpaket. En bil kan gå att köpa med hjälp av lån, om man inte har en annan möjlighet.
Man ska inte ha mer lån änn vad grejjorna e värda :) altså , säljer man sin bil ska man inte ha några lån kvar
Vissa av oss har ju dock studielån... Sälja sig själv och få tillbaka pengarna? =)
SupraFreDDe90
2007-01-17, 22:36
mvh
Magnus
Tjaa! Vore jätte snällt, ska jag PM:a min adress? kan stå för ev.frakt hehe =)
SupraMagnus
2007-01-18, 19:55
Hej !
Bara att PM:a din adress ...
Frakten och CD står jag för ... inga problem ....
Bättre att skriva ut några sidor ur en servicemanual än att
förstöra en hel manual ....
mvh
Magnus
Hallåj!
Denna sida kanske är av intresse.
http://www.mkiv.com/manual/index.html
In_Memory
2007-01-18, 22:48
trodde detta var RSP´s Projekt tråd inte nån allmän/skitsnack tråd
Turbo Skegget
2007-01-20, 02:24
Nej, då har du kommit fel. Det här är RSPs motortråd:) :)
In_Memory
2007-01-20, 13:10
menade mest på att vissa inte håller sig till tråden utan pratar annat, men men nu låter vi denna va
Var precis och löste ut ett par trevliga ventilkåpor med lite bättre flås för vevhusventilationen :) Dom kommer eventuellt bli nerskickade till sprutförsilvring i Påarp bara jag får svar av dom.
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/ventilkpor001.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/ventilkpor002.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/ventilkpor004.jpg
Road-Runner
2007-01-27, 18:46
Fråga : Den feta (stora) kylvatten anslutningen i bakkant på toppen. Är den skruvad eller är den pressad på plats ??
Blir fint det är RSP. I like it
Road-Runner
2007-01-27, 19:26
Den har ju en sådan konstig plasering. Tänkte om man kunde sätta dit en böj istället och dra fram röret på sidan av toppen istället. Så skulle man komma åt den bättre.
Den är pressad och tätad/limmad enligt Toyota handboken.
Inga uppdateringar!! Inte köpt nån supra än??
Road-Runner
2007-02-03, 21:33
Finns det material på orginaltoppen att sätta dit +1mm ventiler eller måste man sätta dit nya ventilsäten ??
Finns det material på orginaltoppen att sätta dit +1mm ventiler eller måste man sätta dit nya ventilsäten ??
Man kan slipa upp orignal säterna 1mm, så kommer det bli på min som "Musen" ska göra. Så har han gjort på en annan 2JZ topp han haft hand om.
Förresten, skickade jag dom andra bilderna till dig på insidan ventilkåporna?
Road-Runner
2007-02-04, 14:41
Nej inte än. Men det kommer väll antar jag :)
Du får gärna posta bilder på den nyfrästa toppen när du har gjort det. Fast jag vet att du kommer att göra det ;)
Hehe absolut, tar så mycket bilder jag bara kan :) Fick du bilderna på ventilkåporna förresten som jag skickade för ett tag sen?
Inhandlandet av roliga saker kommer inte ha högsta prioritet dom kommande månaderna fram till Augusti :) Kommer lägga undan handpenning för inköp av en Supra MkIV i början av September!
Tycker det är lite lustigt med en projekttråd på 13 sidor för en bil som kanske skall inhandlas om 7 månader.
Rock on!
Johnny Håkansson
2007-02-28, 15:17
Tycker det är lite lustigt med en projekttråd på 13 sidor för en bil som kanske skall inhandlas om 7 månader.
Rock on!
Står dock inget om någon supra, är ju en projekttråd om en motor =)
/mvh Bauer
Ett projekt kan vara om vad som helst.
När bilen kommer så är det ju troligt att tråden döps om, och då kommer den handla om båda. Varför den fick trådnamnet som den har nu är därför jag trodde jag skulle köpa en hel motor men så vart det ju inte då blocket jag skulle köpa var borta.
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.