Visa fullständig version : motorn slår av vid för högt laddtryck????
byte turbo och plana toppen och satte dit ny intercooler och stålpackning+arp-bultar
Men vid kick-down så slår motorn ifrån vid 4-5000 (VÄXLAR EJ)varv (lampan tänds) då får man släppa gasen men sen är det ok igen diagnostiken säger att det är fel på turbotrycket!?
Någon som känner igen felet är det för lite soppa på höga varv? eller Laddtrycksmätaren?
BÖRJAR BLI TRÖTT PÅ DETTA VILL BÖRJA GASA LITE
diagnostiken säger att det är fel på turbotrycket!?
Hejsan
Ja den har nog rätt, turbotrycket far iväg över 0,8-09 bar nånting då larmar den att trycket är för högt och slår av bränslet kallas "FuelCut"
Vad har du för maätare?? vad visar den ??? Hur har du höjt turbotrycket?
Sänk det till 0.8 nåt. Ingen ide att ladda mer med orginalturbon,det blir bara varmluft.
>RoL<
Tjena det är en ct26 original turbo ifrån gik
jag har mmhg mätaren nålen hinner nästan upp till+4mmhg innan den slår ifrån
jag har ej ställt upp laddtrycket
kan den göra fuelcut även om laddtrycket stämmer
kan den göra fuelcut även om laddtrycket stämmer
Hejsan
Njae ,det ska väl inte hända om mätaren visar rätt 4*100mmhg är ungf. 0,5 bar men örginalmätaren är inte lita på Jag är ju inte bra på automater men ska den inte låta bli att växla så länge du har "plattan i mattan"
Men den når väl inte varvstoppet heller om du säger att det händer redan vid 5000v Köp en annan t-trycksmätare BSR (Växjö)har en billig 250:- nåt till och börja med så du vet på ett ungefär var du ligger.
>RoL<
Det är säkert en fuelcut du får. Köp en "riktig" tryckmätare & kolla.
Berätta hur det går sen...
Låter helt klart som fuelcut och som de andra säger byt orginal mätaren den är ju hur seg som helst. Jag kör med GIKen i min och den är väl ok för det priset.
Hallå! Jag har nyligen köpt en 88:ans gt4.. O jag har ett problem med laddtrycket det e för högt... När man gasar på så att laddtrycks mätaren står på max så stryps bensin till förseln..=/ så jag undrar hur man sänker den?.. /Zlappy
Hallå! Jag har nyligen köpt en 88:ans gt4.. O jag har ett problem med laddtrycket det e för högt... När man gasar på så att laddtrycks mätaren står på max så stryps bensin till förseln..=/ så jag undrar hur man sänker den?.. /Zlappy
Kolla wastegaten, den öppnar antagligen inte av någon andledning.
Nikorasu
2005-04-01, 13:39
byte turbo och plana toppen och satte dit ny intercooler och stålpackning+arp-bultar
Men vid kick-down så slår motorn ifrån vid 4-5000 (VÄXLAR EJ)varv (lampan tänds) då får man släppa gasen men sen är det ok igen diagnostiken säger att det är fel på turbotrycket!?
Någon som känner igen felet är det för lite soppa på höga varv? eller Laddtrycksmätaren?
BÖRJAR BLI TRÖTT PÅ DETTA VILL BÖRJA GASA LITE
Fuelcut som går in, kolla med en eftermarknadsmätare...
kan även hända med läckage på trycksidan
Mattsson
2005-04-01, 20:21
Går bilen som den borde med 0,8bar+ så är det nog en läcka på slangen till turbotryckssensorn. Om den går som en potta skit så är det antagligen en laddtrycksläcka efter turbon...
Det är ju AFM:en som känner när det andas för mycket och klipper tändningen för att du inte skall gå snålt på bensin så oavsett var det läcker så kan du få "fuel-cut".
/Martin
Nikorasu
2005-04-01, 20:53
Tippar på ett IC rör som är spräckt eller hoppat...
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.