Visa fullständig version : försäkring
vart är det billigast att försåkra min supra?? kan man ha entusiast försäkring på den vilka försäkrings bolag borte jag kolla med??? typ jätte dyrt att ha helförsäkrat är ju bara 19 bast har garage försäkring nu..
http://www.supramannen.com/search.php
Skriv försäkring & tryck search.
gäller det en mk4:a ?
ringde o kollade nu när jag köpte min, först tänke jag bilen får stå på morsan för jag kommer aldrig kunna betala den höga försäkringen,
men men,
Helförsäkring Morsan 4800kr/Helår.
Helförsäkring Jag 12400kr/Helår. så nu får den nog stå på mig.
mvh fredrik
runt 1000kr i månaden för en supra. Ptja.. är ju en del.
+ Ev lån, driftskostnader, garage o alla andra avgifter man har.
Inte är det gratis att åka Supra inte, men kommer nog inhandla en mkiv ändå framöver ser det ut som.
är ju en del ? humm tycker det e äckligt billigt.
Hade en m3 cabbe innan, den skulle de ha 67 000 för helår. då kan man börja snacka om att det e dyrt :)
12000 kr helår är väl ingenting? Jag betalar 13.000 och tycker att det är billigt är ändå 29 år och bor i villa iofs i sthlm. Klart att du skall försäkra den på dig själv annars kan det blir mycket problem.
/Per
Kan det iof inte bli , eftersom jag och min mor står skrivna på samma ställe. (har en gård) bor iof inte där.
Sen e det bara att skriva i försäkringen att någon under 24 ibland lånar bilen, då har de inget att säga till om.
Sen bara för att försäkringsbolaget säger att man inte får ut några pengar, så är det inte så. Krockade en bil som stod skriven på morsan, de hävdar 0 KR, slutade med att de fick betala mer änn va de igentligen hade behövt.
MEN, tycker självklart att man ska ha bilen på sig själv, men e dom så DUMMA att de ska ha nästan 80 000kr/helår för en bil som kostar 200 000 i inköp får de F*N skylla sig själva.
CasteN va e de för bolag ?
Ska ringa och kolla på något bolag vad det kan kosta för mig, bor på Alnö/Sundsvall. 20 år. payar 11k år / helförsäkring på Calibra.. spännande att se vad en mkiv landar på. Jag kollade upp skyline en gång, dock innan jag hade körkort, skulle landa på 25k per år / helförsäkring. Fy fan :)
min mor står som ägare nu och till sommaren ska vi ha en familje försäkring på bilen .. det betyder att alla i familjen får köra den och den kostar 12k per år men det blir ju bara jag som kommer att köra den... funderade på att köpa en audi a3 tdi 97 vet någon om det är en bra bil?? får liksom gradis diesel på jobbet..
Är inte så dyrt ändå när jag tänker efter.
Kom på att man har ju bilen avställd flera månader om året. Så det blir inte så farligt dyrt i slutändan.
Bara hoppas det blir lika "billigt" för mig när jag ska försäkra.
min mor står som ägare nu och till sommaren ska vi ha en familje försäkring på bilen .. det betyder att alla i familjen får köra den och den kostar 12k per år men det blir ju bara jag som kommer att köra den... funderade på att köpa en audi a3 tdi 97 vet någon om det är en bra bil?? får liksom gradis diesel på jobbet..
Är det lika dåliga länkarmar på A3 som det är på A4 så är det inget jag skulle satsa på. Skoda hade jag satsat på.
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.