Visa fullständig version : Mos i MR2 Turbo!
NorrlandsGuld
2003-06-14, 01:39
Tänkte få lite mer drag i den "lille".. nån som har några snabba enkla trix eller tips ?!?
NorrlandsGuld
2003-06-20, 00:21
De va halvtaskigt med svar på denna tråden !?.. ingen som har rutin på 3s-GTE motorn?
Supramannen
2003-06-20, 00:59
Denna lila goding går att få att gå mäkta fort.....HUr mycket pengar man vill lägga ner är ofta det som sty effekt utaget
NorrlandsGuld
2003-06-20, 10:50
Denna lila goding går att få att gå mäkta fort.....HUr mycket pengar man vill lägga ner är ofta det som sty effekt utaget
Jo de brukar ju vara så!
Du har ett PM!
[quote="NorrlandsGuld"]De va halvtaskigt med svar på denna tråden !?.. ingen som har rutin på 3s-GTE motorn+
Hejsan
Är det inte ungf.som andra T-motorer? Grövra av allt, insug. avgas, bra toppackning, upgraderad turbo = mera ladd.men hur få en IC som inte ligger i "bagageluckan"?
>RoL<
NorrlandsGuld
2003-06-21, 01:17
[quote=NorrlandsGuld]De va halvtaskigt med svar på denna tråden !?.. ingen som har rutin på 3s-GTE motorn+
Hejsan
Är det inte ungf.som andra T-motorer? Grövra av allt, insug. avgas, bra toppackning, upgraderad turbo = mera ladd.men hur få en IC som inte ligger i "bagageluckan"?
>RoL<
Har faktiskt hittat en vattenkyld som man lägger ovanpå motorn tillsammans med en lite öpnare huv.. hur det funkar vet jag ej .. men annars så har ju GReddy en schysst variant för orginal montering!
Trix:en jag undrade över var så att säga snabba trix.. inte så mkt modifieringar!
sitter å lurar på en komplett grp A motor byggd för rallycross! så jag sparar modsen till det!
:roll:
Supramannen
2003-06-21, 12:10
Det man ska börja med är ett avgas system allefall,luft filter, lite ladd höjning,mm
[quote="Supramannen"]Det man ska börja med är ett avgas system allefall,luft filter, lite ladd höjning,mm
Hejsan
Och om man ska tro på "Maxout" och det ska man ju, Då börjar man närmast turbon för bästa effekt ,bakifrån om man vill mest ljud.
Om du nu inte byter allt på en gång.
>RoL<
NorrlandsGuld
2003-06-22, 14:43
Det man ska börja med är ett avgas system allefall,luft filter, lite ladd höjning,mm
Ja det torde bli nåt liknande..
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.