handdator

Visa fullständig version : Moddar

Maxout
2003-03-06, 23:07
Ingen har skrivit något så då börjar väl jag då .....

Vad har ni tänkt er för några moddar på era MK3 till i sommar.....??

Kom igen nu var inte blyga ...... :oops:

Thomas T66
2003-03-06, 23:34
Sitter inte i den sitsen men du är väl en utav dem som påverkar hur fort mk3:ena kommer att gå i sommar :?:
förresten Etapp engineering är det några du känner till

gurkburk
2003-03-06, 23:41
Till i sommar vet jag inte vad som händer, först och främst skall bilfanskapet gå igång o gå o köra! :roll:

Först blir det ju saker som görs iochmed renoveringen., nya lager, HKS packning, balansering av kolvar osv, kulpenning av stakarna mm..

Men sen blir det väl standardgrejer först och främst, bättre filter osv, 3" elbow, downpipe o avgas, racekat o ny dämp..

Sen blir det ny turbo, vassare kammar, vill ha ett annat grenrör men verkar vara svindyrt.. walbro pump alternativt en liten boshpump på vägen, SMT6 och en massa elektriska små styrgrejer osv.. sen får man väl se hur det blir av med alltihopa,kanske krävs mer än jag trott. har även tänkt stoppa i 550cc spridare

Thomas T66
2003-03-06, 23:45
då har du att göra nu på försommmarn
vad siktar du på förresten 400kusar :D

gurkburk
2003-03-06, 23:45

Jag hade tänkt stoppa i en liten burk som gör att något magiskt händer och sen ta bort den stora äckliga burken innan turbon... *wink wink* :mrgreen:

Force
2003-03-07, 00:07
Tillåt mig fortsätta... :)

Förändringar fram till idag

*Köpt supran Aug-02 (cirkalisa 80hk+ jämfört med förra bilen celica -90)
*K&N FIPK
*Blitz Nur Spec R
*Downpipe 3"

Det kommer mera...inget spikat ännu låter dagarna gå så får man väl se vad som dyker upp =)

mvh
/Jonas

Hanky
2003-03-07, 00:20
Tja ganska mycket har man attt göra...

Tex detta:
Byta växellåda
Plocka ihop motorn, med nya grejorna,
Fixa en stoor IC
Smt6 me lite godis
Larm ska stoppas i
Bygga baslådan där bak+ fixa dörrsidorna
Hitta ett par nya stolar fram

Hur mycket mer behövs.... :lol:
mvh Hanky

khorn
2003-03-07, 00:44
Pank som man e så e de enda än så länge ett KN filter. Skulle gärna villja ha ett 3 system men de kostar lite pengar :cry:

gurkburk
2003-03-07, 00:54
Åh just det inte bara motorn jag skall leka med :)

Skall fixa spoilers och kjolar, kanske vinge.. när det gäller spoilers osv blir det nog bara köpa färdigt, har inte färdigheterna för att göra eget.,. vinge däremot är så petigt så det kanske blir någon mod där, får se vad som händer...

Sen blir det ljudanläggning också, skall bygga en låda i glasfiber, ny enhet, och fixa med högtalarna, funderar på att bygga om fästena i bakluckan så man får ner 5.25" där.. alltid kul :)

Sen kanske det blir en lackering om jag har råd till nästa sommar om allt är klart.. får se..

BBB zooloo
2003-03-07, 01:12
Detta är planen:

Egentillverkat kjol/spoiler kit runt om (nästan klart)
Ombyggd bakdel, vid nr skylten.
MC-tanklock
Nya baklysen ( ev. fram oxå om det hinns med)
Trimmad topp (klart)
Renoverad/balanserad/viktjusterad motor (nästan klart)
Kraftigare koppling
Ny lack
Ny skinninredning
6cm bredare kaross (nästan klart)
3.5" avgas + 3.5"elbow med 3"slutdämpare
Vita frontblinkers (best.)
Vita Saab 9-3 Sport, sidoblinkers (best.)
Lufintag/uttag på huven
Bortmonterad bakrutetorkare
Ny vinge
SMT6 sprut + regulator och soppapumpar
Större IC
17"/18" Hjul
Ställbara Koni/H&R

ungifär så, har en del kvar mao...

Micke_nofear
2003-03-07, 09:54
jag har inte gjort mycket än... har inte haft tid.. har bara bytt turbo till ct26 (uppgraderad) och en annan fläkt... ska i med nåt sportfilter och avgassyem till sommarn om jag får loss pengar...
men först ska jag fixa ny topplockspackning bultar och sotningssats och plana toppen... vill ha mer men godiset kostar lite för mycke... :( fast supran går tillräckligt för svenska "allmäna" vägar ändå :roll: :D

Rappen
2003-03-07, 10:18
:twisted: säljer vinter bilen o får massor me trimmmm stålars :twisted:

gurkburk
2003-03-07, 11:40
då har du att göra nu på försommmarn
vad siktar du på förresten 400kusar :D

Jo faktiskt, vill precis över 400 strecket, sen måste jag ju tänka på min stackars automatlåda om jag inte bygger om till 5 lr 6 växlad manuell låda.

Nikorasu
2003-03-07, 17:04
So far so good...

3" hela vägen...
Apexi open air filter...

Det som måste till nu är 3" elbow och 3" racekat, sen kommer lite finelektronik från Apexi i Japan som ska hjälpa till en smula, efter det kommer motorsidan att vila en stund för man måste ju få stopp på bilen oxå samt att jag vill att den håller sig på vägen, så ett nytt Toyo 18" bakdäck måste beställas och nya dämpare ska på samt sänkningsfjädrar, nya bromskivor och belägg ska inhandlas, sen får vi se vad mer kul som kommer från Japan...

Maxout
2003-03-07, 22:27
Sitter inte i den sitsen men du är väl en utav dem som påverkar hur fort mk3:ena kommer att gå i sommar :?:
förresten Etapp engineering är det några du känner till

Ja förhoppningsvis påverkar jag några till att bygga sina MK3:or till potenta bilar med enkla medel

Jag har påbörjat ett Samarbete med Etapp Engineering så jag kommer väl snart att känna dom väl.
Avsikten med det är att få spons på min Race MK3:a som har börjat bli mycket dyr att bygga så all hjälp år välkommen

Thomas T66
2003-03-07, 23:32
race mk3
:P är bilen under uppbyggnad eller ombygggnad i såfall hur fort har du kört eller hur fort tänker du köra :?:
och i vilken serie ska du tävla i ? :D

BBB zooloo
2003-03-08, 00:31
Ja förhoppningsvis påverkar jag några till att bygga sina MK3:or till potenta bilar med enkla medel

damn sure!! :P :P

Maxout
2003-03-08, 10:23
race mk3
:P är bilen under uppbyggnad eller ombygggnad i såfall hur fort har du kört eller hur fort tänker du köra :?:
och i vilken serie ska du tävla i ? :D

Bilen är under uppbyggnad , Dom flesta dyra delarna är inhandlade ,
det är några få saker kvar att skaffa,
Jag har kört 10:or med sugmotorbilar tidigare (ingen Supra) så jag vet
vad det innebär att komma ner på låga tider . Det är ...INTE... lätt
prova själva får ni se.

Bilen byggs strictly for Racing och målet är att köra så fort det går
Den är toklättad och innehåller mycket godis
bilen går att köra på gatan och jag kommer att göra det vid några tillfällen

vill inte berätta för mycket ,ni får se senare .

MVH Maxout

gurkburk
2003-03-08, 13:35
So far so good...

3" hela vägen...
Apexi open air filter...

Det som måste till nu är 3" elbow och 3" racekat, sen kommer lite finelektronik från Apexi i Japan som ska hjälpa till en smula, efter det kommer motorsidan att vila en stund för man måste ju få stopp på bilen oxå samt att jag vill att den håller sig på vägen, så ett nytt Toyo 18" bakdäck måste beställas och nya dämpare ska på samt sänkningsfjädrar, nya bromskivor och belägg ska inhandlas, sen får vi se vad mer kul som kommer från Japan...

Jo det kommer bli lite halvprio hos mig i år också, tänkte snart börja kolla upp vad det finns för godis att stoppa bakom däcken.. Vill har rätt stora grejer så att det inte ser fjöligt ut bakom de kommande 18" jag har hittat :)

Thomas T66
2003-03-08, 17:00
härligt Maxout lycka till vore kul om du kunde hålla oss någorlunda uppdaterade iaf utan att avslöja för mycket :D

Rappen
2003-03-11, 22:28
:D Ska bli spännande att se vad som kommer från maxout i sommar :D

:twisted: nu är vinterbilen SÅLD, trimpengarna på kontot :twisted:

Toyparts
2003-03-12, 17:05

Halloen
here er mine mods

Byttet alle lagre, pakninger, simmerringer, oljepumpe, oljepumpeaksling.
Slipt veivaksel 0,25mm. Blokk borret 0,5mm Hont opp igjen alle veivstakene. Fullstendig overhalt topp med nye fjærer, tetninger, slipte ventiler, seter mm.

JE smidde kolvor med 28,5cc dish i stedenfor 18 originale.
ARP toppbolter.
ARP vevstakebolter.
HKS toppakning 1,2mm.
Fjærnet egr systemet.
4" helt åpen bow på turboen.
RC engineering 550 spridare.
Lexus mengdemåter.
HKS bensintrykksregulator.
Stage3 turbo fløder til 500+hk.
Magnecore tennpluggkabler.
TRD plugger.
HKS 3000 pipe på innsug.
2stk walbro bensinpumper.
12mm innvendig diameter på bensinrør fra tanken og helt frem.
Stor frontmontert intercooler ca 72*42*6,5 cm
stor frontmontert oljekjøler ca 35*30*3,5 cm
Motec innsprutningssystem (m8)
Stort Blitz filter.

+mye mere som jeg ikke orker å skrive opp.

MVH Erik

BBB zooloo
2003-03-12, 17:17
du är en riktig rocker ToyParts! :D

Rainman
2003-03-12, 17:25
du är en riktig rocker ToyParts! :D
Du menar--->http://www.club3g.com/members/blackbird/Smiles/rockon.gif

Toyparts
2003-03-12, 17:29
Her er en link med bilder og resten av modsene utvendig og innvendig på bilen min.

http://www.essokickers.com/toyparts.htm

MVH Erik

Andy_hstad
2003-04-03, 22:21
Vad är ett SMT6 sprut för något finns det något namn på det.Har aldrig hört talas om det?

Rainman
2003-04-03, 22:34
Vad är ett SMT6 sprut för något finns det något namn på det.Har aldrig hört talas om det?
Kolla lite här...
http://www.etapp.se/pages/brands/smt5.htm

Rappen
2003-04-04, 23:59
:)
har skrivit på gamla forumet om vad som är gjort, men nu står bilen i garage igen och i åker toyparts gamla tage3 turbo ny bov, extra soppapump, nytt 3" system med race kat, SMT6, lossar IC´n och gör rent, ny boostcontrol, blockar egr, portar grenröret, ny stålis, nya ARP bultar, ny kylare byggd av kylarfabriken, ev nos och tid är bokad hos TC för en sista justering i maj sedan ska väl allt rocka hoppas jag. Även lite annat som jag håller för mig själv ;>)

Just det sedan ska M3 speglarna på och apexi sänkfjädrar och inredningen piffas till lite, har en arbetskompis som plastar o grejar så han ska nog få hjälpa mig att fixa en ny front (beställt en från skroten att leka med) har även ny cd-spelare som ska i med monterings hus från BRL som ska passa MKIII jaja har säkert glömt lite men men det visar sig.

/Rappen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

X-TREME
2003-04-05, 13:16
Råkade ställa till med en liten olycka i vintras,dit for mycket av tänkta trimmar pengar.... :( :( så det blir väl bara gammalt hederligt"bonnväss"i första hand..grövre avgas,högre laddtryck,grövre tryckrör,dubbla dumpar,öppet filter osv. Letar även17" fälgar och lite annat..köpte bilen förra hösten så jag har inte hunnit göra så mycket än,måste börja nånstans...brukar ändå spåra ur efter ett tag :lol: :lol:
mvh/x

BBB zooloo
2003-04-07, 10:47
...brukar ändå spåra ur efter ett tag :lol: :lol:
mvh/x

:P :D :P