Visa fullständig version : Dump!!!
Anders A
2003-06-10, 21:11
hej.
jag har tänkt köpa en dumpventil till min supra mkIII, men vet inte om jag ska ha en friblåsande eller återcirkulerande?, var hittar jag rätt dump? motorn är helt original. är det svårt att montera?
Tack på förhand/ Anders
Thomas T66
2003-06-10, 23:10
Skulle nog satsa på en återcirkulerande om jag var du då en friblåsande blåser ut uppmättluftmängd och eftersom din motor styrs med en lmm blir det kärvt med en friblåsande :D
pelleman
2003-06-12, 22:28
Det värsta är att den kan suga i sig luft också. Då finns det risk för att motorn går magert och spikar. Montera dubbla saab dumpar så får du pengar över till öl t.ex.
Så länge bilen är orginal så skulle jag köra med orginal dump, eller en rätt kopplad bosch dump dvs återcirkulerande.
Mvh Hanky
Nikorasu
2003-06-12, 23:12
Bosch dumpen är riktigt bra, satsa på en sån, ska du ha en öppen dump så måste du kompensera för den luften som släpps ut annars går bilen fet vilket i sig inte är farligt men du får å andra sidan inte optimal gång och bilen kan stalla, det man kan göra är att ha en återcirkulerande typ bosch eller orginal kvar oxå så brukar det ordna sig rätt bra...
:D HKS SSBOV with hose fitting Nozzle(For routing to your intake.) :D
Nikorasu
2003-06-13, 00:11
Visst ja det glömde jag, finns sån adapter till Blitz dumpen oxå...
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.