handdator

Visa fullständig version : Hjälp med Amerika import.

TellurK
2005-05-25, 14:22
Hejsan.

Jag kanske har en US supra på G men behöver lite hjälp med vad det skulle kosta att få den reggad i SWE.

Jag söker alltså nu killar som VET VAD DOM SNACKAR alla andra läs gärna men pajja inte tråden tack på förhand.

Vad MÅSTE bytas/göras?

Hastighetsmätaren pris?
blinkers? pris?

är det något mer man måste göras skriv gärna de samt pris.
om supramannen.com fixar det här vad skulle de kosta mig?

/mvh telle

lange
2005-05-25, 14:33
Är den helt orginal?

Rainman
2005-05-25, 22:23
Är den redan i sverige, eller ska du ta hit den själv?

Godkända blinkers måste du ha på skärmen på regbesiktningen...HUR du sätter fast dom gör du som du vill, jag tog bubbelhäftande tejp. Men sen på vanliga bes så gick det bra att använda sej av lamporma som redan sitter på fronten på USA:are.

Du kan regga med org hastighetsmätaren, det är bara att tejpa over Miles:en...

Skriver mera varteftersom jag kommer på saker...

Snowman
2005-05-26, 01:42
testa att sök runt lite här på forumet.
du lär nog finna en del :)

TellurK
2005-05-26, 08:04

Godkända blinkers måste du ha på skärmen på regbesiktningen...HUR du sätter fast dom gör du som du vill, jag tog bubbelhäftande tejp. Men sen på vanliga bes så gick det bra att använda sej av lamporma som redan sitter på fronten på USA:are.

Okej tack skriv gärna mera om du kmr på nått, hur gjorde du med kabeldragningen till blinkers? har du bild?

Bilen är inte i Sverige än, och det är en jobbarkompis kontakt som tar hem bilen.

en fråga till säg att tex bromsar är bytt vad säger regbesiktningen om det?

Har även hört nått om att ett chassinr måste knackas in i ramen stämmer de?

Super stort tack för hjälpen Rainman

Rainman
2005-05-26, 09:04
Det glömde jag, man måste stansa in chassinr någonstans vid stötdämpartornet.

Bytt bromsar: Vet inte.

Jag tog tog strömtjyvar från org blinkers kablarna bara...

Menghini
2005-05-26, 11:55

Okej tack skriv gärna mera om du kmr på nått, hur gjorde du med kabeldragningen till blinkers? har du bild?

Bilen är inte i Sverige än, och det är en jobbarkompis kontakt som tar hem bilen.

en fråga till säg att tex bromsar är bytt vad säger regbesiktningen om det?

Har även hört nått om att ett chassinr måste knackas in i ramen stämmer de?

Super stort tack för hjälpen Rainman

Du är medveten om att tull 10% och moms på allt ihop 25% tillkommer va ? Många som missar det.
Egentligen skall bilen vara 100% orginal, men vissa saker kan man slippa byta, såsom bromsar för det tänker dom troligen inte på.
Chassienr skulle jag tro att det räcker med om du stansar in på något av fjädertornen i fram.

Bobban
2005-05-26, 13:25
kan säga att det blir ganska mycket dyrare än vad man tänkt sig! beror på vad du skriver kvittot på! jag hade inte kunnat regga in den heller efter som jag inte hade orginal delar! men jag hade ändå tänkt lämna upp den till smr på koll,känns bättre om man vet att de har kollat igenom den. men har du skrivit att bilen kostar 20.000$ så kan du räkna ut vad slutsumman blir+alla avgifter för reggning.

TellurK
2005-05-26, 22:04
stort tack grabbar för all hjälp.

moms o tull är jag inte allt för orolig för :lol: :lol:

Rainman men vart drog du in kabeln? godkänner dom att man har kabel dragen ifrån blinkersen till tex hjulhuset utanpå karossen asså?

/mvh Telle

Rainman
2005-05-27, 00:20
Kabeln låg helt lös o fin under huven och sen ut på sidan ner till lampan...såg fördjävligt ut, men vad ska dom säga? *skratt*