Visa fullständig version : BoostCut?
Tjena!
Nån som kan förklara hur boostcut känns. Jag har hört av vissa att det ska vara som att köra in i en vägg och vissa säger att det småhugger lite
Jag misstänker nåt lurt med min supra, den har gått med monterad BCC, luftfilter och Avgassystem under en månad nu typ.
Idag fick jag tummen ur och bytte downpipe oxå. Så var jag ute och körde lite idag och testade.
Den pluddrar liksom på höga varv, precis som att den stryps och det går inte att varva ut växlarna.
Bör det vara boostcut eller kan det var nåt med lamdasond som gör att den går konstigt. För mycket bensin efter mycket lugn körning så den blivit lite sur typ, för lite luft eller vad?
Jag tror faktiskt den gick lite sämre efter att jag monterat luftfilret,kan det ha nåt me Luftmassemätaren eller nåt sånt att göra att jag kommit åt nåt vid bytet till öppet blitz sus
Tacksam för svar och hjälp
Ha en trevlig helg allihopa
M.V.H Daniel
Letade lite på supraforums och läste nåt om att byta tändstift kanske kunde lösa det hela
boostcut gör väl att den slår av på laddtrycket? Eller?
boostcut gör väl att den slår av på laddtrycket? Eller?
jo men du får ju lite högre laddtryck när du byter downpipe
BoostCut, fungerar inte det som en typ av wastegate då? Tänkte på om ma nkommer upp i ett visst ladd så kan den väl inte slå av så det blir lägre? Utan att när man har kommit upp i ett visst laddtryck så går det inte att komma högre? Inte en aning jag, men jag tänkte att de kanske kunde funka så ;)
Byt tandstift så löser du nog dina problem
vilka tändstift ska jag ha då?
nån som vet
deejaychris
2005-05-14, 17:06
Tjenare...
Jag körde utan fuel cut defencer innan och de slog ifrån. De var oxå utan kattarna.. Det är i princip som att motorn sprängs och att motorhuven ska flyga åt helvete. Gör det inte så? , Då är det något annat..
MvH
Christian Bir
Tjena!
Nån som kan förklara hur boostcut känns. Jag har hört av vissa att det ska vara som att köra in i en vägg och vissa säger att det småhugger lite
Jag misstänker nåt lurt med min supra, den har gått med monterad BCC, luftfilter och Avgassystem under en månad nu typ.
Idag fick jag tummen ur och bytte downpipe oxå. Så var jag ute och körde lite idag och testade.
Den pluddrar liksom på höga varv, precis som att den stryps och det går inte att varva ut växlarna.
Bör det vara boostcut eller kan det var nåt med lamdasond som gör att den går konstigt. För mycket bensin efter mycket lugn körning så den blivit lite sur typ, för lite luft eller vad?
Jag tror faktiskt den gick lite sämre efter att jag monterat luftfilret,kan det ha nåt me Luftmassemätaren eller nåt sånt att göra att jag kommit åt nåt vid bytet till öppet blitz sus
Tacksam för svar och hjälp
Ha en trevlig helg allihopa
M.V.H Daniel
nej så gör det inte
den hackar liksom, chansar på stiften, byter dom imorgon
vilka tändstift ska jag ha då?
nån som vet
sök på forumet så hittar du info
jag köpte NGK BCPR7ES (3330) och vad jag kunnat läsa mig till på mkiv.com är dom förinställda med ett elektronavstånd på ca 0,82 mm vilket ska funka bra på bpu bilar
sen läste jag här på forumet att man skulle ha 0,9 mm, vilket stämmer bäst eller spelar det inte så jättestor roll
tack för hjälpen än så länge, hoppas nu det är stiften bara så det inte är nån annan skit som strular
det får framtiden utvisa
NGK:s 3330 är bra i våra kärror.
NGK:s 3330 är bra i våra kärror.
okej men det är ju bra för dom har jag köpt
men ändrar ni elektrod avståndet med eller har ni det som det är när man köper dom?
får beställa dom 2 små slangbitarna på toyota med som sitter innanför kåpan som täcker kamdreven mm för dom var ju torra som fan
men ändrar ni elektrod avståndet med eller har ni det som det är när man köper dom?
Kör med det avstånd som är.
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.