Visa fullständig version : Hur får man bort vingen bak?
deejaychris
2005-05-02, 00:16
Tjena allihopa..
Försökte ta bort min vinge idag för en polering av bilen men det verkar som att den sitter fast i något mer än skruvarna i den främre delen på vingen..Vill ju inte ta i så den går åt pipan..
Nån som vet?
MvH
Christian Bir
2 skruvar på varje sida, en bit dubbelhäftande tejp i framkant, och en liten "styrpigg" i mitten. Bara lossa skruvarna och dra vingen rätt uppåt.
Lossade nämligen min vinge när jag polerade häromdagen 8)
Slå en signal om du vill ha hjälp, kan svänga förbi!
Mvh Mattias
deejaychris
2005-05-02, 00:23
2 skruvar på varje sida, en bit dubbelhäftande tejp i framkant, och en liten "styrpigg" i mitten. Bara lossa skruvarna och dra vingen rätt uppåt.
Lossade nämligen min vinge när jag polerade häromdagen 8)
Slå en signal om du vill ha hjälp, kan svänga förbi!
Mvh Mattias
haha den dubbelhäftande tejpen måste vara nån japansk supertejp för den sitter som satan. Det knakade i vingen när vi drog uppåt..
MvH
C
Jepp, det är nån superduper tejp kan ja säga. Trodde jag skulle få me mig hela bagageluckan när jag tog bort min vinge...
Försök trä en stark tråd o imellan vingen o bilen så att du skär loss en del av limmet. Så är det bara att fortsätta o dra o slita =)
Road-Runner
2005-05-03, 17:03
DEt är ett polibutanlim fick jag veta för ca 15 minuter sedan. Sitter som fan. Jag värmde försiktigt med en värmepistol och sedan drog vi obehagligt mycket. Svettingt med det gick.
måste man lossa på "inredningen" på bagage luckan för att komma åt skruvarna?
Är svaret ja så har jag givetvis en annan fråga=) Sitter den bar med clips så att man bara ska rycka till? försökte rycka där lite försiktigt idag men det hände inte så värst mycket.
Eller ska man lossa skruvarna som sitter i ytterkant på luckan?
Försökte få loss vingen idag, men jag hittade bara en skruv på varje sida som jag kunde tänka mig drar fast vingen.
Predator
2005-11-01, 19:09
måste man lossa på "inredningen" på bagage luckan för att komma åt skruvarna?
Är svaret ja så har jag givetvis en annan fråga=) Sitter den bar med clips så att man bara ska rycka till? försökte rycka där lite försiktigt idag men det hände inte så värst mycket.
Eller ska man lossa skruvarna som sitter i ytterkant på luckan?
Försökte få loss vingen idag, men jag hittade bara en skruv på varje sida som jag kunde tänka mig drar fast vingen.
Svaret var ja du måste ta bort plastet som finns på insidan av luckan och japp ta det försiktigt och dra de "sakta men hårt" hehe hade också problem med det men när du har lyckats med att ta bort en så går resten snabbt..
Behöver inte alltid vara så att den sitter me superlimmet, kolla noga, min satt me 2 skruvar på vardera sida + en gummi plugg som gick in i sitt eget håll i mitten av dem båda skruvarna med andra ord, tre håll på vardera sida alltså, så super tråd eller värme hjälper inte här.
Den sitter så hårt satt ja inte fatta vad man ska ha skruvarna till ens =) satt hur stabilt som helst me bara pluggen
Trodde de va en skruv först så vågade inte dra hårt, så kompisen fråga om han fick dra så hårt han kunnde, han gjorde det medans jag blunda =).
Insidan är bara pluggar där också för att komma åt dem 2 skruvarna, andra skruven sitter lite längre in.
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.