handdator

Visa fullständig version : Boostcontroller problem

Mr.Alex
2005-04-26, 11:22
Jag har kopplat in solenoiden enligt följande:
http://200sx.kicks-ass.net/kungalex/img426df7972230b.jpg

Jag antog att "Cap here" betyder att man ska plugga dem anslutningarna (Cap = Mössa/Lock)

Nu till problemet, den första turbon laddar 0,5. När andra turbon laddar så peakar den ca 1 bar som jag ställt in den på för att sedan gå ner på originallad (0,7) igen och sen håller den det alla växlarna... Supran är en MKIV Automat.

Jag tvivlar lite på den skissen jag har... jag har ju bara kopplat in solenoiden mellan kompressorhus å WG på ena turbon och kopplat bort solenoiden till den andra? Skulle jag behållt slangen mellan WG och solenoiden märkt med "Cap here"?[/img]

Supramannen
2005-04-26, 12:25
Förstår inte felet och inte vad om är problemet

Mr.Alex
2005-04-26, 12:29
Förstår inte felet och inte vad om är problemet

Ska första turbon inte ladda mer än 0.5? sen håller den inte laddet utan peakar bara till på 1 bar och går ner till 0,7 resten av vägen...

Har jag kopplat in solenoiden rätt? verkar märkligt att man ska ta bort slangen som går vidare till originalsolenoiden, det måste ju styra den andra turbon på något sätt.

Mr.Alex
2005-04-26, 12:35
Original så går det ju slang från Kompressorhus > WG > solenoid > vidare till andra turbon (andra solenoiden?)

Ska jag bara koppla förbi originalsolenoiden då det tydligen är solenoiden på den främre turbon som bestämmer trycket?

Supramannen
2005-04-26, 12:52
koppla som bilden säger

sen är det inställningar i din bc